• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153275 visningar
    792 svar
    792
    153275

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 5 Nov 11:53
    FruPuff skrev 2013-11-05 07:08:58 följande:
    Hej! Vi ska också gifta mig i maj. 3 maj närmare bestämt. Vi är lite sena i planeringen verkar det som. För vi bokade kyrka och lokal precis i dagarna. Men jag ska läsa ikapp lite här och se hur ni andra ligger till. En fundering vi har nu. När är det dags att skicka ut inbjudningar? Hur har ni andra gjort? Har ni redan skickat? Eller när ska ni skicka? Hur resonerar ni?
    Välkommen! Nejdå så långt efter är du inte! Vi bokade om kyrkan för ca 2 veckor sen (ångrade valet av kyrka). Vi har beställt inbjudningarna men kommer inte att skicka dem än. Det blir till alla hjärtans dag.
  • xMaria­x
    Äldre 5 Nov 13:41

    Idag är det förresten 200 dagar kvar för oss 24 maj-brudar!! Skål Låter jättemycket, men snart är det vår tur!


  • Äldre 5 Nov 20:17

    Häftigt! Det kommer gå super fort, pirrar i magen när jag tänker på det :D


    24 Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 5 Nov 20:29
    Malin4900 skrev 2013-11-05 20:17:04 följande:
    Häftigt! Det kommer gå super fort, pirrar i magen när jag tänker på det :D
    24 Maj 2014
    Kan inte annat än hålla med!
  • Äldre 5 Nov 21:21

    Oj så långt alla har kommit. Vi gifter oss 31 maj! Ska prova klänningar i helgen, hoppas jag äntligen hittar nåt som känns rätt. Står och velar med det mesta. Hoppas få lite inspiration här. Blir borgerlig vigsel och sen en stor fest med middag för ca 200-300 gäster. Nervöst!

  • Äldre 5 Nov 21:50

    Vart har ni andra brudar beställt inbjudningskort från? Vad kostade det?

  • xMaria­x
    Äldre 5 Nov 22:05
    MayDay skrev 2013-11-05 21:50:48 följande:
    Vart har ni andra brudar beställt inbjudningskort från? Vad kostade det?
    Vi beställde från Optimalprint, 20 kort för 203:- (frakt inräknat då). Kommer att ladda upp bilder imorgon när de kommer.
  • Äldre 6 Nov 06:18
    Caledonia skrev 2013-11-04 20:15:27 följande:
    Min klänning har kommit nu! Jag är mycket nöjd (och jag slapp tull!). Jag måste göra ett par mindre ändringar, men det ska inte vara några problem. Kan inte lägga upp bilder med paddan så jag får återkomma med bilder

    Var inte så säker på att du slipper tull! Det trodde jag med nämligen och några dagar senare kom det en faktura från UPS på 900 kr ;) Det var bara att glatt betala, men jag är så nöjd med min klänning ändå :)


    Frupuff och May day: Välkomna hit :)


    xMariax: 200 dagar.. Åhh pirrar ju lite extra i hjärtat på ett bra sätt :)


    I helgen var vi till Söderhamn och hälsade på m2b´s familj. Tog med mig svärmor till Hudik och köpte champagneglas som en tjej på facebook Bröllop köp och sälj hade :) Köpte 20 st för 60 kr.. Jätte nöjd :)


     


     


    24:e maj 2014 kl 15
  • Äldre 6 Nov 10:35

    Nu var det ett tag sedan jag skrev här ,men jag har läst vad alla skriver och känner att ni kommit så långt. Vi har kollat runt mycket på t.ex fotograf, trubadur, catering, bröllopsresa och hotellnatt men m2b villl inte boka något än, han tycker att det är för tidigt. Själv är jag så att jag vill boka så att det är klart och man vet att det är klart. För när vi väl sen ska boka så är säkert allt redan bokat till något annat, det skulle vara min otur. Jag skulle ju kunna boka allt själv men man vill ju göra det tillsammans. Så vissa dagar känner man sig bara deprimerad över att inget händer, men förhoppningsvis blir det bra i slutända 

  • Äldre 6 Nov 10:53

    Hur mycket information låter ni framgå på själva inbjudningskortet och vilken information lämnar ni till informationsbilagan med inbjudningskortet? ''satt och gjorde det sista småpillet igårkväll/inatt och blev lite fundersam. Tex så bjuder vi inga barn, men ammande barn får följa med. Lämnar man den informationen på infokortet som medföljer inbjudan?

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014