• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153162 visningar
    792 svar
    792
    153162

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 1 Nov 21:51

    Åhh vad spännande!! Glad Själv sitter jag fortfarande och velar.. Har hittat en klänning jag älskar, men vågar inte beställa den än pga att jag är så osäker på om jag kan bära upp den... Är lite tveksam på om klänningen passar min kroppsform.. Klänningen är en ''ball-gown'' modell och min kroppstyp är äppelformad.. Obestämd


    24 Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 2 Nov 10:50
    xMariax skrev 2013-11-01 21:51:36 följande:
    Åhh vad spännande!! Glad Själv sitter jag fortfarande och velar.. Har hittat en klänning jag älskar, men vågar inte beställa den än pga att jag är så osäker på om jag kan bära upp den... Är lite tveksam på om klänningen passar min kroppsform.. Klänningen är en ''ball-gown'' modell och min kroppstyp är äppelformad.. Obestämd
    Om du har möjlighet, så försök att få prova en klänning i samma modell live, s a s, i en butik. Då både känner du och ser du hur det faktiskt ser ut!
    Jag och min mamma åkte t en stor klänningsbutik i Kungsängen, Sthlm när jag skulle gifta mig förra gången (18 år sedan alltså). Väl där provade jag ett antal klänningar, den ena pråligare än den andra och inte alls min stil. Men modellerna var de rätta!Och vilken skillnad det var att få på sig en klänning som satt bra! 
    24 maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 2 Nov 10:52
    amerika skrev 2013-11-02 10:50:46 följande:
    Om du har möjlighet, så försök att få prova en klänning i samma modell live, s a s, i en butik. Då både känner du och ser du hur det faktiskt ser ut!
    Jag och min mamma åkte t en stor klänningsbutik i Kungsängen, Sthlm när jag skulle gifta mig förra gången (18 år sedan alltså). Väl där provade jag ett antal klänningar, den ena pråligare än den andra och inte alls min stil. Men modellerna var de rätta!Och vilken skillnad det var att få på sig en klänning som satt bra! 
    24 maj 2014
    Tyvärr har jag provat varenda klänning som finns i min storlek i stan och jag har inte möjlighet att testa i någon annan stad som det ser ut nu..
    24 Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 2 Nov 11:03
    xMariax skrev 2013-11-02 10:52:52 följande:
    Tyvärr har jag provat varenda klänning som finns i min storlek i stan och jag har inte möjlighet att testa i någon annan stad som det ser ut nu..
    Det är synd Rynkar på näsan 

    Men sen tänker jag såhär: att huvudsaken är att det är en klänning som du själv trivs i. Alla som är där vet vem du är är och hur du ser ut, inte minst din blivande man. Om du känner dig vacker i en fin klänning, så kommer du att uppfattas som vacker, ingenting annat! En strålande brud är en strålande brud, oavsett storlek, hårfärg, längd eller annat som man själv kan haka upp sig på. Och det viktigaste (förutom att du själv ska gilla din klänning) är ju att den blivande maken tycker att du är den finaste i världen (vilket han redan tycker, annars hade han såklart inte valt att gifta sig med just dig!) Han kommer att uppskatta dig mest i en klänning du trivs i. 
    24 maj 2014
  • Äldre 2 Nov 14:08

    Idag har vi beställt våra ringar! De har 25% på albrekts guld så vi passade på :) Blev en slät till sambon och en allians med 5 stenar till mig, båda i vitguld. Super kul!


    24 Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 2 Nov 17:41
    amerika skrev 2013-11-02 11:03:31 följande:
    Det är synd Rynkar på näsan 

    Men sen tänker jag såhär: att huvudsaken är att det är en klänning som du själv trivs i. Alla som är där vet vem du är är och hur du ser ut, inte minst din blivande man. Om du känner dig vacker i en fin klänning, så kommer du att uppfattas som vacker, ingenting annat! En strålande brud är en strålande brud, oavsett storlek, hårfärg, längd eller annat som man själv kan haka upp sig på. Och det viktigaste (förutom att du själv ska gilla din klänning) är ju att den blivande maken tycker att du är den finaste i världen (vilket han redan tycker, annars hade han såklart inte valt att gifta sig med just dig!) Han kommer att uppskatta dig mest i en klänning du trivs i. 
    24 maj 2014
    Du har så rätt så..
    24 Maj 2014
  • Äldre 4 Nov 20:15

    Min klänning har kommit nu! Jag är mycket nöjd (och jag slapp tull!). Jag måste göra ett par mindre ändringar, men det ska inte vara några problem. Kan inte lägga upp bilder med paddan så jag får återkomma med bilder

  • xMaria­x
    Äldre 4 Nov 23:58
    Caledonia skrev 2013-11-04 20:15:27 följande:
    Min klänning har kommit nu! Jag är mycket nöjd (och jag slapp tull!). Jag måste göra ett par mindre ändringar, men det ska inte vara några problem. Kan inte lägga upp bilder med paddan så jag får återkomma med bilder
    Spännande!!!
  • xMaria­x
    Äldre 4 Nov 23:59

    Våra inbjudningskort är på väg hem till oss nu Ska bli sååå spännande att se!


  • Äldre 5 Nov 07:08

    Hej! Vi ska också gifta mig i maj. 3 maj närmare bestämt. Vi är lite sena i planeringen verkar det som. För vi bokade kyrka och lokal precis i dagarna. Men jag ska läsa ikapp lite här och se hur ni andra ligger till. En fundering vi har nu. När är det dags att skicka ut inbjudningar? Hur har ni andra gjort? Har ni redan skickat? Eller när ska ni skicka? Hur resonerar ni?

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014