• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153584 visningar
    792 svar
    792
    153584

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 27 Oct 09:39

    Jackie - du är ju tom tidigare ute än mig

  • Äldre 28 Oct 10:48

    Jag kommer gifta mig på ett slott den 29 maj-14. Så plats och datum är bestämt, men inget annat. Tittar lite på musik och vigselförättare nu.

  • Äldre 29 Oct 11:12

    Vigsel plats, festlokal är bokat å klart! Äntligen... Klänningen är bestämmd men inte beställd. Blommorna beställda å tema bestämt (vitt & silver). Toastmastern, toastmadame, tärna, bestman och marskalk är också tillfrågade och alla sa ja Underhållning för kvällen är bokat. Transport och chafför fr vigsel till festen är bokat. Frisör å smink är bokat för mig och tärnan. Allt är i full gång, i helgen kom vi över lite saker till dukning och bordsdekoration. Funderingarna kring morgongåva eller någom form av överraskning till den blivande. Har ni något planerat?

  • Äldre 29 Oct 12:06

    Vi fick precis en stor pusselbit på plats! Har ju varit väldigt orolig över vigselförrättare för här i kommunen får man först boka vigselförrättaren när hindersprövningen är klar, dvs max fyra månader innan vigseln. Googlade lite på det och insåg att andra kommuner hade andra regler, så nu har jag bokat en vigselförrättare från en grannkommun. Det enda han ville ha var milersättning, och det blir max 100 kr


    sofiecallmer skrev 2013-10-29 11:12:30 följande:
    Vigsel plats, festlokal är bokat å klart! Äntligen... Klänningen är bestämmd men inte beställd. Blommorna beställda å tema bestämt (vitt & silver). Toastmastern, toastmadame, tärna, bestman och marskalk är också tillfrågade och alla sa ja Underhållning för kvällen är bokat. Transport och chafför fr vigsel till festen är bokat. Frisör å smink är bokat för mig och tärnan. Allt är i full gång, i helgen kom vi över lite saker till dukning och bordsdekoration. Funderingarna kring morgongåva eller någom form av överraskning till den blivande. Har ni något planerat?
    Nu när vigselförrättaren är klar har vi det mesta klart:
    Vigselplats och festlokal (samma ställe)
    Brudklänningen är beställd och på väg
    Tärnklänning
    Ringarna är designade och beställda (ska provas för första gången på fredag)
    Toastmadame
    Tärna
    Bestman
    Frisör
    Sångerska till vigseln
    Fotograf
    Florist (dock så är ej blommorna bestämda, vi vet bara var de ska beställas sen)
    Dekorationer
    Dessertbord
    Bröllopssvit
    Bröllopsresa
    Save the date-kort är skickade till de gäster som bor långt borta (fem språk kommer talas på bröllopet haha)

    Det som saknas är:
    Brudgummens klädsel
    Transport från hotellet där tjejerna ska klä sig
    Inbjudningskortens design (vi har dock börjat fila på dem, mamma ska göra dem)
    "Festhäfte" - där ska meny samt rolig info om varje gäst stå
    Buffémeny samt mingelmat och vickning (ska ju bestämmas ihop med restaurangen, det ligger längre fram i framtiden)
    Sen lite smått och gott, som gästbok, och annat som kan bestämmas närmare bröllopet

    Älskar allt detta med planeringen! Jag kommer nog bli deppig efteråt när jag inte har allt detta att hålla på med.
  • Äldre 29 Oct 19:43
    Caledonia skrev 2013-10-29 12:06:58 följande:
    Vi fick precis en stor pusselbit på plats! Har ju varit väldigt orolig över vigselförrättare för här i kommunen får man först boka vigselförrättaren när hindersprövningen är klar, dvs max fyra månader innan vigseln. Googlade lite på det och insåg att andra kommuner hade andra regler, så nu har jag bokat en vigselförrättare från en grannkommun. Det enda han ville ha var milersättning, och det blir max 100 kr Nu när vigselförrättaren är klar har vi det mesta klart:
    Vigselplats och festlokal (samma ställe)
    Brudklänningen är beställd och på väg
    Tärnklänning
    Ringarna är designade och beställda (ska provas för första gången på fredag)
    Toastmadame
    Tärna
    Bestman
    Frisör
    Sångerska till vigseln
    Fotograf
    Florist (dock så är ej blommorna bestämda, vi vet bara var de ska beställas sen)
    Dekorationer
    Dessertbord
    Bröllopssvit
    Bröllopsresa
    Save the date-kort är skickade till de gäster som bor långt borta (fem språk kommer talas på bröllopet haha)

    Det som saknas är:
    Brudgummens klädsel
    Transport från hotellet där tjejerna ska klä sig
    Inbjudningskortens design (vi har dock börjat fila på dem, mamma ska göra dem)
    "Festhäfte" - där ska meny samt rolig info om varje gäst stå
    Buffémeny samt mingelmat och vickning (ska ju bestämmas ihop med restaurangen, det ligger längre fram i framtiden)
    Sen lite smått och gott, som gästbok, och annat som kan bestämmas närmare bröllopet

    Älskar allt detta med planeringen! Jag kommer nog bli deppig efteråt när jag inte har allt detta att hålla på med.
    Ja man kan lugnt säga att de är mycket som ska fixas. Men de känns skönt å ha kommit igång i alla fall. Vart har du beställt din klänning ifrån?
  • Äldre 29 Oct 20:05

    Har beställt den från DHGate.com, en säljare som heter Cybridalgown. Det är lite på vinst och förlust, jag hoppas verkligen den ser bra ut! I värsta fall får jag sälja vidare och köpa en ny.

  • xMaria­x
    Äldre 29 Oct 20:51

    Vi har inte hunnit göra så mycket faktiskt.. Det är först nu som vi egentligen har råd att börja handla grejer och så.. Tungan ute Men vi har tittat ut mycket.


    24 Maj 2014
  • Äldre 30 Oct 20:33


    Ett litet kollage. Tema vitt & silver.
    Klänningen jag funderar på att beställa.
    Ringen friade sambon med
    Gillar uppsättningarna men de är så svårt om man ska ha de i knut eller lite mer nersläppt!
  • xMaria­x
    Äldre 31 Oct 22:15

    Usch, jag har såna problem.. Nu när vi äntligen har pengar att spendera på bröllopet så vågar jag inta handla något!! Jag har hittat i princip allt, men vågar inte köpa för ''tänk om jag ångrar mig'' (om klänning tex).. Suck!


    24 Maj 2014
  • Äldre 1 Nov 21:34

    Min klänning har landat i Sverige idag! Borde ha den måndag eller tisdag antar jag :) spännande!

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014