• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153210 visningar
    792 svar
    792
    153210

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 16 Oct 20:03

    Idag fixade vi ringar... Vi är rätt heta på gröten Men jag gillar att vara ute i god tid

    Sångerskan vi hade i åtanke hade inte möjlighet att sjunga på vårt bröllop så dagen har gått åt att hitta en ny. Föll för denna tjejen: www.saratemren.se - känns bra!

  • Äldre 17 Oct 09:23
    xMariax skrev 2013-10-14 11:19:44 följande:
    Jag vet verkligen inte alls hur jag ska göra med en av mina tärnor (min blivande svägerska dessutom!).. Hon visar inget intresse alls och skiter i att svara på sms, samtal och dylikt.. Jag minns inte om jag skrivit här att mina 2 andra tärnor var här och kollade klänningar för några veckor sen? Iaf. Jag och svägerskan kom övverens några dagar innan om att hon skulle vara online på fb då och kolla klänningarna och liksom ''vara delaktig'' så gott det går trots avståndet. Hon bor ca 25 mil härifrån utan bil och körkort.
    Hon svarade inte på flera dagar, så tillslut tröttnade jag och smsade henne för att fråga vad hon tyckte om klänningarna. Jag fick svaret ''Jag har varit hos pojkvännen typ heeeeela tiden och internet funkar typ inte hos honom''... Nej men du sa ju att du skulle kolla med oss!?
    När hon väl tittade på klänningarna så var det ingen som föll henne smaken, så de tre beslöt gemensamt att de skulle köpa en klänning från ebay (den enda som alla 3 har gillat). Men här om dagen släppte hon bomben!

    ''Kan vi beställa klänningarna om NÅGRA månader? Jag vill gå ner i vikt först!'' Vilket hon pratat om i flera flera år, men aldrig tar tag i ''på riktigt'' utan hon jojjo-bantar i perioder.. I somras när vi var iväg på semster ihop så var hon inne i en sån period.. Då åt hon INGENTING för att på kvällen halsa vin och öl.. När hon är hemma och 'bantar' så vägrar hon äta mat för att sen smälla i sig popcorn och massa skit på kvällen.. Detta har som sagt pågott i flera flera år så vi är ju helt säkra på att hon faktiskt inte kommer ta tag i det heller... Hon vill dessutom gå ner till ynka 48 kg till sina 165 cm så det blir ju inte lätt heller...
    De andra tärnorna vill beställa nu så att de slipper tänka mer på det sen då de har en massa annat också som börjar snart och de vet inte hur ekonomin ser ut då, men min svägerska sätter ju käppar i hjulen just nu och vägrar svara när jag försöker nå henne.. Vi har bestämt att vi ska ta ett rejält snack med henne när vi träffar henne i slutet av oktober..

    Såååå skönt att få ur den där skiten!!  
    24 Maj 2014
    Men åhh vad jag hade blivit galen på min svägerska om hon hade betett sig så.. Kan inte dina andra två tärnorna beställa iaf utan henne? Eller vill du att alla tre har exakt likadana? Tänkte om färgen bara ska matcha.
    Hemsk tanke kanske, men behöver du henne som tärna eller räcker det med två? Om du säger ifrån att nu behöver vi beställa klänningar och vi kan inte vänta tills senare då klänningarna kanske inte finns kvar eller något..
    Lycka till iaf :) Härligt att du har hittat en fotograf igen :)
    Caledonia skrev 2013-10-16 20:03:42 följande:
    Idag fixade vi ringar... Vi är rätt heta på gröten Men jag gillar att vara ute i god tid

    Sångerskan vi hade i åtanke hade inte möjlighet att sjunga på vårt bröllop så dagen har gått åt att hitta en ny. Föll för denna tjejen: www.saratemren.se - känns bra!
    Härligt att vara tidigt ute så kan ni ta det lite lugnt längre fram :)

     
    24:e maj 2014 kl 15
  • xMaria­x
    Äldre 17 Oct 22:01
    veronica84 skrev 2013-10-17 09:23:09 följande:
    Men åhh vad jag hade blivit galen på min svägerska om hon hade betett sig så.. Kan inte dina andra två tärnorna beställa iaf utan henne? Eller vill du att alla tre har exakt likadana? Tänkte om färgen bara ska matcha.
    Hemsk tanke kanske, men behöver du henne som tärna eller räcker det med två? Om du säger ifrån att nu behöver vi beställa klänningar och vi kan inte vänta tills senare då klänningarna kanske inte finns kvar eller något..
    Lycka till iaf :) Härligt att du har hittat en fotograf igen :)
    Jag hade egentligen bara önskemål om färg, det var tärnorna som bestämde att de mååååste ha likadana (jag tror de är lite skadade av romantisk komedi.. ) Men de håller på och velar så dant så nu kräver jag att de köper olika..
    Idag fick jag sms av min svägerska att hon ''hoppar av''.. Jag är lite ledsen för det, men förstår henne och tycker det känns lite skönt ändå. Mycket pågår i hennes liv just nu (som vi inte fått veta, annars hade vi förstått henne..) så hon orkar helt enkelt inte..

     
    24 Maj 2014
  • Äldre 18 Oct 13:20
    xMariax skrev 2013-10-17 22:01:50 följande:
    Jag hade egentligen bara önskemål om färg, det var tärnorna som bestämde att de mååååste ha likadana (jag tror de är lite skadade av romantisk komedi.. ) Men de håller på och velar så dant så nu kräver jag att de köper olika..
    Idag fick jag sms av min svägerska att hon ''hoppar av''.. Jag är lite ledsen för det, men förstår henne och tycker det känns lite skönt ändå. Mycket pågår i hennes liv just nu (som vi inte fått veta, annars hade vi förstått henne..) så hon orkar helt enkelt inte..

     
    24 Maj 2014
    jag förstår att det är tråkigt, men det kanske ändå är bäst så. Så kan hon ta itu med sina problem och slippa känna stress eller ångest för att hon inte engagerar sig i ert bröllop, för det kände hon nog säkert.
    Sen kan du koncentrera dig vidare på ert bröllop. Ska du leta efter en till tärna eller räcker det med två? 
    24:e maj 2014 kl 15
  • xMaria­x
    Äldre 18 Oct 23:08
    veronica84 skrev 2013-10-18 13:20:59 följande:
    jag förstår att det är tråkigt, men det kanske ändå är bäst så. Så kan hon ta itu med sina problem och slippa känna stress eller ångest för att hon inte engagerar sig i ert bröllop, för det kände hon nog säkert.
    Sen kan du koncentrera dig vidare på ert bröllop. Ska du leta efter en till tärna eller räcker det med två? 
    24:e maj 2014 kl 15
    Jo precis.. Jag känner mig nöjd med två, jag bad ju inte 3 för att det ''ska se snyggt ut i kyrkan'', däremot så verkar tärnorna tycka att jag borde det..

    Provade klänningar idag, hittade INGENTING! Dessutom var Saras brud och fest i Eskilstuna helt värdelösa, sämre service har jag aldrig stött på! Orkar inte skriva upp exakt allt just nu, kan skriva mer imorgon.. 
    24 Maj 2014
  • Äldre 19 Oct 18:48

    Jag var i Göteborg idag och letade klänning och fastnade till slut för en Romantica från Remanns:




    Vi har också bestämt oss för min ring i alla fall och ska köpa den under veckan som kommer. Känns väldigt skönt att ha de, för mig, största punkterna avklarade.
  • Äldre 19 Oct 19:29

    Vilken vacker klänning, den sitter ju helt perfekt också. Åh vad kul det är när man hittar sin klänning! Jag har suttit med inbjudan idag, de ska ju inte skickas ut än på ett tag men känns skönt att ha det under kontroll. Har också börjat göra lyktor av barnmatsburkar, det blir super! Använder spetsband jag köpte på ebay för att ha till inbjudan som inte passade till det men blir kanon till lyktorna :D


    24 Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 20 Oct 10:33

    Vilka vackra klänningar ni har hittat mamp och Caledonia!! Så skönt att kunna bocka av den punkten på att-göra-listan!

    Så trist för dig xMariax att det var så dålig service i bröllopsbutiken du besökte!  Inte precis vad man önskar sig... Sen verkar ju din svägerska/numera f.d tärna vara en hopplöst omogen tjej - lika bra kanske att hon hoppade av uppdraget annars hade du nog bara haft problem med henne!

    Malin4900: visa oss resultatet sen av dina ljuslyktor, det låter snyggt!! 


    24 maj 2014
  • Äldre 20 Oct 21:32

    Go kväll allesammans!
    Ja den 4oktober så friade sambon chockartat under en hotell weedend i Göteborg.
    Datumet landade på 3maj 2014. En del är bestämmt, gästlistan så gott som klar.
    Vigsel i Oppmanna och fest i Folkets Hus i Arkelstorp ca55 pers

    Var inne i Kristianstad och skulle titta på brudklänning på Randiga Rutan, å ja jisses. Ville strypa kvinnan till sist då hon tjatade priser, tyger, länder, engelska termer, sömmnads termer. Jag ville ju bara prova olika klänningar, ingenting mer, medellade henne min budget, va var de som va så jobbigt. På de så plockade hon fram klänningar som va så yttepyttiga i storleken att jag inte alls förstod varför ja skulle prova de då jag endast kunde hålla de framför mig, man blev rätt depp på de, känndes som att de inte fanns mina storlekar (ca 42/44, jobbat med vikten å har nu lyckats gå ner ytterliggare 7kg, kan lägga till att jag fick barn den 25januari i år å gick upp 18kg med honom, så nu är alla de kilona nästan borta, vill gå ner ca 7kg till mer är ju alltid ett plus). Iaf under ca 1½h fick jag prova 2 klänningar, inga av de passade helt Å ingn av de var ng av de klänningar jag visat på bild...
    Iaf har ju sett en sida som heter www.jennyjoseph.com hittat flera fina klänningar där som man kan beställa med personliga mått, någon som ska eller har köpt där? Eller någon som beställt en klänning via nätet som de inte provat (bara provat liknande klänningar)?

  • Äldre 21 Oct 22:04

    Välkommen Sofie! Jag har beställt min klänning från Kina efter samma stil som en klänning jag provade i affär. Hade en bild på den här ovan men den verkar ha försvunnit... Det är ju på vinst och förlust men känner många som fått fina klänningar. Den sidan du skriver om är rätt välkänd, med en modersida som heter www.jenjenhouse.com. Jag beställde min från en säljare på www.dhgate.com och hoppas jag hittade rätt. Annars får jag helt enkelt sälja vidare... Den bör komma inom en månad, är väldigt spänd!

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014