• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153327 visningar
    792 svar
    792
    153327

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 7 Oct 06:16

    brittlouise & milos: Välkomna! :)


    brittlouise: Vad härligt att höra :) Nu är det roligare att planera när barnen oxå vet om det och det kändes så bra :)


    24:e maj 2014
  • Äldre 7 Oct 06:21

    malin4900:


    Ja tänk om man hade en sån tur att få det jämt när man skulle iväg på fester eller middagar ;)</p> <p>Vi ska träffas om ett tag och göra lite testuppsättningar har jag tänkt :) Får passa in det när hon är ledig, då hon bor 20 mil bort. I Borlänge där som bröllopet kommer att äga rum.


    Blev så konstigt citerat så jag skriver nytt ;)


    24:e maj 2014
  • Äldre 7 Oct 06:21

    xMariax:


    Jättefint! Lutar åt något sådant för mig oxå :)


    24:e maj 2014
  • Äldre 7 Oct 06:37

    Kul att följa allas planering ! Vi har bokat kyrkan till den 24 maj. Vi har även bokat vår favoritfotograf och bokat en stugby vid sjön som gästerna kan övernatta i.:) Tältet kommer vi att köpa för att vi gissar att vi kommer ha användning för ett sånt igen och för att vi ska kunna ha det uppe en vecka innan och pyssla med linning och dekor. Gästlistan börjar stabiliseras på 86 personer nu och alla inbjudningar och svarskort är klara

  • Äldre 8 Oct 20:04

    När ska ni andra skicka ut era inbjudningskort?

    Vi har äntligen bokat lokal, men funderar fortfarande mycket över gästlistan.. Det är ju så svårt att bestämma sig för vilka man vill bjuda! 

  • Äldre 8 Oct 20:20

    Vi skickade ut våra save the date igår och tänkte skicka ut inbjudningarna så de kommer fram på alla hjärtans dag.


    24 Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 8 Oct 22:25

    Vi tänkte också på alla hjärtans dag...


    24 Maj 2014
  • Äldre 8 Oct 22:31

    Det är ju helt perfekt! Både dagen och tidsmässigt :)


    24 Maj 2014
  • Äldre 9 Oct 05:38

    Inbjudan skickar vi i slutet av mars, alla vet ju redan att vi gifter oss. Vi följer den vanligaste etikettsreglerna för det mesta, det gör det enklare för oss och vi vet att vi inte stöter oss med någon. Vi skickar med förfrankerade svarskort och hoppas att gästerna kommer ihåg att använda dom ;) Save the date-kort använder vi inte, anledningen är att vi aldrig fått ett sådant själv och inte känner ett behov av det. Som jag skrev innan så vet ju alla att vi ska gifta oss redan, dom såg förlovningsringen direkt så inget gick att dölja speciellt länge ;)

  • Äldre 9 Oct 06:08

    Jag är däremot ingen vett och etikett tjej och följer "regler" så ;)


    Jag vet inte ens om det finns speciella platser för brudens resp brudgummensfamilj att sitta på i kyrkan.


    Tycker att det känns bra stelt då. Men vi ska å andra sidan bara bjuda 20 gäster.


    Jag planerar så som jag och min sambo vill ha det på vårt bröllop, så att vi blir nöjda med allt :)


     


    24:e maj 2014
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014