• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153140 visningar
    792 svar
    792
    153140

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 30 Sep 11:38
    veronica84 skrev 2013-09-29 20:57:50 följande:
    Vart bor du? Tänkte på att du skulle bröllopsmässa. Jag bor i Sthlm och väntar tills det blir bröllopsmässa här :) 
    Jag bor i Linköping. Det kommer vara bröllopsmässa där 19-20 okt i en galleria i city. Jag har inga större förhoppningar om bra erbjudanden och sånt, men inspiration kan man ju alltid få!

    Har du (eller ngn annan) koll på bröllopsmässor i Sthlm närmaste halvåret? Dit skulle vi oxå kunna tänka oss att ta oss, min familj bor där så vi är där ganska ofta ändå.
    24 maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 30 Sep 11:40
    xanthine: ser nu när jag scrollar i tråden att mitt inlägg där jag kommenterade din klänning fallit bort men det jag skrev var: vilken underbar klänning!! Ska du ha den slöjan till oxå? Vilken sptesdröm, så vackert!
    24 maj 2014
  • Äldre 30 Sep 16:15

    Amerika: Tack Ja jag ska ha det så som jag har det på bilden Var inte alls en sån klänning jag tänkt från början, men jag föll för den

  • Äldre 30 Sep 19:46

    Uppdatering hur det går för oss då :) Vi har bokat en långweekend till London för att köpa mina ringar :) Vi har sparat klart till bröllopet samt bröllopsresan så nu behöver man inte tänka på den finansiella biten något mer :) Vi har nästan bestämt att vi vill ha två stycken fotografer som är med hela dagen så mna inte missar något. Ångbåten för oss samt gäster är bokad och klar. 

  • Äldre 30 Sep 21:22
    amerika skrev 2013-09-30 11:38:40 följande:
    Jag bor i Linköping. Det kommer vara bröllopsmässa där 19-20 okt i en galleria i city. Jag har inga större förhoppningar om bra erbjudanden och sånt, men inspiration kan man ju alltid få!

    Har du (eller ngn annan) koll på bröllopsmässor i Sthlm närmaste halvåret? Dit skulle vi oxå kunna tänka oss att ta oss, min familj bor där så vi är där ganska ofta ändå.
    24 maj 2014
    Ok. Tror att bröllopsmässan brukar vara i januari här i Sthlm..
    Ja 24-26:e januari verkar det bli :) 
  • amerik­a
    Äldre 1 Oct 09:09
    veronica84 skrev 2013-09-30 21:22:26 följande:
    Ok. Tror att bröllopsmässan brukar vara i januari här i Sthlm..
    Ja 24-26:e januari verkar det bli :) 
    Var inne och kollade på hemsidan, det känns onekligen lyxigt... Den enda detaljen de har utelämnat är biljettpriset! Flört Men det vore kul att åka dit och ta med min blivande och kanske mamma oxå.
    24 maj 2014
  • Äldre 1 Oct 11:26
    xMariax skrev 2013-09-18 14:46:08 följande:
    Idag har jag äntligen hämtat ut mina skor från Zalando! Älskar dem!!! Har aldrig hittat pumps som jag kan ha pga att jag har stora och breda fötter, men dessa satt bra! (Ursäkta skräpet i bakgrunden)


    24 Maj 2014
    Vad är det för märke/namn på dessa?
  • xMaria­x
    Äldre 1 Oct 13:48
    kärleken skrev 2013-10-01 11:26:41 följande:
    Vad är det för märke/namn på dessa?
    Anna Field
    24 Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 1 Oct 13:51

    Vi insåg precis att idag är det 3 år sedan vi förlovade oss.. Så bra koll har vi! Det firas med att hela familjen ligger hemma och är sjuka.



     
    24 Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 1 Oct 15:56
    xMariax skrev 2013-10-01 13:51:08 följande:
    Vi insåg precis att idag är det 3 år sedan vi förlovade oss.. Så bra koll har vi! Det firas med att hela familjen ligger hemma och är sjuka.
    Vilken vacker bild!! Antar att det är mästerfotografen själv (dvs du) som tagit den? Tungan ute

    Grattis på förlovningsdagen!!

    Vi ligger oxå sjuka här hemma (jag + mina söner). Inget kul alls Rynkar på näsan
    24 maj 2014
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014