• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    155265 visningar
    792 svar
    792
    155265

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 26 Sep 10:41
    Malin: Jättesnygga kort! Ungefär sån modell vi tänkte pyssla ihop också fast i marinblått.
    24 Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 27 Sep 22:53
    Malin4900: vilka fina kort! Gillar stilen på dem, tidlösa o stilrena. Och klänningen var ju superfin!! Förstår att du är nöjd med den! Har du tänkt ut hur du ska ha håret, slöja, smycken?? 
    24 maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 27 Sep 23:16

    Här är det lyckorus - fästmannens beslut har kommit så nu har vi bokat flygbiljett och han kommer hem på onsdag, wiiiiii!! Glad

    Och då kan vi börja bröllopsplanera på riktigt, det har vi inte vågat förut, det har varit så många om och men och kanske - så nu känns det fantastiskt! 
    Har tänkt bjuda hem mina tre väninnor som ska vara värdinna, vittne och fotograf på bröllopet och som jag beställde anteckningsböcker till. En helg nu i oktober ska det vara bröllopsmässa i en galleria i stan, tänkte ta det den lördagen, om det passar tjejerna, så kan vi börja på mässan (och förfasas över allt som visas där hehe)

    Har ni några planeringstillfällen inbokade? Eller känns det för tidigt ännu? xMariax, jag vet att du pratade om att kolla på klänning tills m tärnorna, har ni bestämt nåt än?

     


    24 maj 2014
  • Äldre 28 Sep 09:07

    Åh vad roligt Amerika! Grattis!! Vad kul att komma i gång "på riktigt" nu då, och kul med så många nära vänner "inblandade". Jag ska till London i november och tänkte kolla efter tärnklänningar där, och en till dottern, men hittas inget blir det en tärnkväll efter det när vi kollar klänningar osv. I övrigt planerar jag nog mest själv, är lite kontrollfreak ;) Tack! Har inte bestämt riktigt hur jag ska göra med hår osv, men vill nog ha en ganska enkel frisyr, inte massa lockar och grejer men kanske lite tvinnat/flätat. Hade aldrigt tänkt på slöja innan men provade faktiskt en och det var väldigt fint. Dock kostade den nästan 2000:- så blir till att beställa från Ebay i så fall, det var små pärlor på den jag provade och det var väldigt fint då det inte är något sådant på klänningen. Ska testa med ett pärlhalsband till som jag fick när jag konfirmerades. Det har ganska små pärlor i vitt och mörkgrått, tror det kan bli fint men vi får väl se :) Igår frågade vi vår toastmaster också och i dag ska vi fråga den vi hoppas vill vara typ värdinna och hjälpa till med praktiska saker, jag inte riktigt litar på toastmastern där... :p Ledsen för den uteblivna radbrytningen... Att de inte fixar det!!!!


    24 Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 28 Sep 09:36

    Åhh vad härligt Amerika!  Vi hade planerat att träffas 11 oktober i Stockholm, men vi träffades hemma hos oss i torsdags och kollade lite klänningar på Jenjenhouse, dinobridal etc. De hittade 3 klänningar på ebay som de gillade, men har inte pengar att köpa dem nu. Så de köper när de har råd.


    24 Maj 2014
  • Äldre 28 Sep 21:35

    Tänkte dela med mig av min fina brudklänning:



     Är så nöjd! Vi har kommit långt i vår planering. Alla stora delar är på plats. Vi har inte genomfört allt, men har koll på när allt ska genomföras så att säga
  • amerik­a
    Äldre 28 Sep 22:40
    Malin4900: låter fint som du beskriver det m hår och smycken! Och va kul att åka t London o kolla på klänningar! Vi ska inte ha något brudfölje så för mig är tärnor inte aktuellt. Därför blir de väninnorna istället.

    xMariax: så mysigt det låter att sitta tillsammans o kolla på klänningar!! 

    Vår planering "på riktigt" kommer väl bl a att innebära att vi spikar gästlistan! Vi har pratat om vilka vi ska bjuda, men det är långt ifrån klart. I mitt huvud har jag en lista, men hur det ser ut i sambons huvud är lite mer oklart... Så det behöver vi ta ett seriöst snack om så att vi är överens. Han har ju hur mycket släkt som helst och i hans hemland bjuder man alla, men det vill han inte, det vet jag redan. Däremot har han inte mycket vänner i Sverige och kanske skulle han vilja bjuda några kompisar hemifrån, det är ju helt okej, men det måste räknas in.

    Vi har egentligen ingenting färdigplanerat förutom att vigselplats och festlokal är bokade och att fotografen (kompis) är vidtalad. Men det känns helt okej. Jag vill planera tillsammans med min blivande och nu när han kommer hem, så får vi tillfälle att göra det.
    24 maj 2014
  • Äldre 29 Sep 20:52
    xMariax skrev 2013-09-25 07:51:14 följande:
    Nej vad ledsen jag blir!! Skrev ett långt meddelende i ca 10 min, men det försvann!Rynkar på näsan Sammanfattar;

    Sonen fyller 2 i december och jag och sambon är 20 och 21 år, sonen blev till på första ''försöket'' så jag oroar mig inte att det kan ta lång tid. Vi har allt till vår fördel.
    Jag vet inte hur vi tänkte när vi ville börja försöka, detta är nog sämsta möjliga tillfälle..
    Vi gifter oss om 8 månader, lägenheten MÅSTE renoveras (ungdomslägenhet, hyresvärden bryr sig inte om att fixa tex fuktskadade skåpluckor eller trasiga sovrumsdörrar. Så vi tar oss friheten att fixa precis som vi vill själva), sambon har precis fått nytt jobb, jag vet inte vad jag vill göra när föräldraledigheten tar slut i april och jag har nyligen tagit mig ur en lång depression. Jag skulle INTE orka gå upp med sonen OCH en bebis just nu.. Vi tänkte väl lite för mycket med hjärtat. Många i vår omgivning är gravida nu så man blir ju lite sugen..  
    24 Maj 2014
    Jo ibland så spelar hormonerna ett spratt och får för sig att det skulle vara mysigt med ett barn till :)
    Men ni är ju som sagt väldigt unga och hinner vänta i många år till, tills det känns rätt för er båda.
  • Äldre 29 Sep 20:57
    amerika skrev 2013-09-27 23:16:25 följande:
    Här är det lyckorus - fästmannens beslut har kommit så nu har vi bokat flygbiljett och han kommer hem på onsdag, wiiiiii!! Glad

    Och då kan vi börja bröllopsplanera på riktigt, det har vi inte vågat förut, det har varit så många om och men och kanske - så nu känns det fantastiskt! 
    Har tänkt bjuda hem mina tre väninnor som ska vara värdinna, vittne och fotograf på bröllopet och som jag beställde anteckningsböcker till. En helg nu i oktober ska det vara bröllopsmässa i en galleria i stan, tänkte ta det den lördagen, om det passar tjejerna, så kan vi börja på mässan (och förfasas över allt som visas där hehe)

    Har ni några planeringstillfällen inbokade? Eller känns det för tidigt ännu? xMariax, jag vet att du pratade om att kolla på klänning tills m tärnorna, har ni bestämt nåt än?

     
    24 maj 2014
    Men vad underbart <3 Härligt! Förstår att du har lyckorus :)

    Vart bor du? Tänkte på att du skulle bröllopsmässa. Jag bor i Sthlm och väntar tills det blir bröllopsmässa här :) 
  • Äldre 29 Sep 20:58
    xanthine skrev 2013-09-28 21:35:12 följande:
    Tänkte dela med mig av min fina brudklänning:


     Är så nöjd! Vi har kommit långt i vår planering. Alla stora delar är på plats. Vi har inte genomfört allt, men har koll på när allt ska genomföras så att säga
    Fin klänning :) Måste nog snart testa min igen. Kan inte hålla mig ända tills maj :)
     
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014