• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    155433 visningar
    792 svar
    792
    155433

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • E86
    Äldre 28 Aug 13:00

    Hej tjejer! Får jag hoppa in här? Hr läst igenom tråden och gissa när jag och min fästman ska gifta oss? ;) jo, mycket riktigt den 24 maj 2014 ;) den 26 maj är vår 5:e årsdag så känna kul att kunna gifta sig så nära den. Den 26 maj när vi träffades inföll på en lördag så det känns lite speciellt att gifta sig ganska exakt 5 år efter den dagen :) Jag blir dock lite nervös över att läsa här inne, för vi har inte alls kommit lika långt som er! Vi har iallafall fall kyrka och festplats (på ett hotell/resturang) klara. Som tema har vi ingen egentlig speciell färg utan vi (läs: jag ;)) tänker spets, romantiskt och ljusa färger. Har en inspirationsbild på en brudbukett som gör att man förstår färgerna, känslan och min tanke bättre. Skriver dock från mobilen och tror inte det går att ladda upp här då? Visst var de några till här som ska vara på resturang? Får man fråga vad ni får ge i kuvertpris? Och vilka vackra klänningar ni som bestämt er har hittat! Jag har inte ens varit och provat än. Är det någon som provat här i Stockholm som kan tips om bra ställen att gå till? Och kanske varna om mindre bra?

  • E86
    Äldre 28 Aug 13:01

    Ledsen att allt blev i en klump, gick tydligen inte att få stycken från mobilen.

  • Äldre 28 Aug 13:16

    Välkommen E86! :) Coolt nu är vi 6 styckna som gifter oss den dagen ;) Jag har testat några bröllopsklänningar.

    Jag var först in på bröllopsarenan och testade. Hon som äger butiken var väldigt trevlig och hjälpsam, men jag fick inte rätt känsla för henne. Hon hade tagit över butiken för inte så länge sedan.
    Sen var jag inne på Brud och fest. Där var de väldigt hjälpsamma och så, men det var redan två som provade klänningar när jag kom dit, så det kändes lite trångt.
    Sen gick jag till Lilly. Underbar och mycket hjälpsam personal. Den rekommenderar jag varmt. Större butik och fler personal som jobbar och kan hjälpa till. Men tänk på att du helst ska boka tid. Här är en länk från bt om butiker i Stockholm
     
    www.brollopstorget.se/Forum-16-81/m4320331.html

  • Äldre 28 Aug 14:01

    Jag har bara varit på Brud&fest och Bröllopskällan, bägge på hornsgatan. Tycker att jag fick bättre service på bröllopskällan, och att lokalen är lite mysigare att vara i =P Lite större och mer att välja på också. Hittade min favoritklänning på Bröllopskällan efter att expediten föreslagit att jag provade den (sincerity 3723), hade nog inte hittat den på egen hand.

  • Äldre 28 Aug 14:03

    Jättefin klänning förresten Jackie85! Gillar stenarna överst =) Men det ser inte ut som att du har massor av kilon att gå ner innan du kan beställa den ;)

  • Äldre 28 Aug 15:32
    Emelie87 skrev 2013-08-28 14:03:41 följande:
    Jättefin klänning förresten Jackie85! Gillar stenarna överst =) Men det ser inte ut som att du har massor av kilon att gå ner innan du kan beställa den ;)
    Tack  :)  Hihi jo jag fick mitt andra barn för 6 månader sedan och har ca 8 kg kvar att gå ner som minst, så är en bit kvar. 
  • Äldre 28 Aug 15:38

    Hej tjejer, måste få fråga er som varit på Bröllopskällan,,ligger det på Hornsgatan 144 eller 83?? Står båda adresserna på hemsidan. Ska göra Sthlm imorgon tänkte jag :)

  • Äldre 28 Aug 15:41

    Den som jag varit på (senast idag =D ) ligger på hornsg 144.

  • Äldre 28 Aug 15:52

    Åh Tack :) Fanns det nå bra? Såg nu att de har 50% till fredag skulle ju inte vara så tokigt om det fanns nå fint då ;)

  • Äldre 28 Aug 15:53

    Äh blandade ihop med Brud och fest :D

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014