• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    155156 visningar
    792 svar
    792
    155156

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 26 Aug 21:42
    veronica84 skrev 2013-08-26 21:24:13 följande:
    Värsta drömmen är nog när jag drömde att jag r*nkade av en artist från gruppen Westlife mitt på scenen!!!
    inför publik. Skämdes nästan när jag vaknade på morgonen även om jag visste att det bara var en dröm och ska tillägga att jag inte hade fått något sådant intryck under den dagen eller sett något dylikt! :) 
    Hoppsan, undrar vad dr Freud har att säga om det? Flört hehe
  • Äldre 27 Aug 12:56
    amerika skrev 2013-08-26 21:42:49 följande:
    Hoppsan, undrar vad dr Freud har att säga om det? Flört hehe
    Ja det kan man undra! Flört
  • Äldre 27 Aug 16:09

    Då var klänningen bestämd :) Kan inte beställa den förens i januari dock så jag har mååånga kilo kvar att gå ner. Känns däremot skönt att veta vad jag skall ha på mig på min stora dag :) 

  • Äldre 27 Aug 18:59

    Jackie85: Vilken blev det? :)

  • amerik­a
    Äldre 27 Aug 21:10

    Idag fick jag ett bekräftelsemejl från dem som har hand om parken där "vårt" vigselträd står. Och han skrev att såklart är vi välkomna att ha vår ceremoni där och vi kommer även få tillgång till toaletter samt elektricitet! Glad

    Så det är ytterligare en sak att bocka av på listan....

  • Äldre 28 Aug 06:26
    amerika skrev 2013-08-27 21:10:38 följande:
    Idag fick jag ett bekräftelsemejl från dem som har hand om parken där "vårt" vigselträd står. Och han skrev att såklart är vi välkomna att ha vår ceremoni där och vi kommer även få tillgång till toaletter samt elektricitet! Glad

    Så det är ytterligare en sak att bocka av på listan....
    Underbart :)
  • Äldre 28 Aug 10:31

    Här kommer en bild :)

  • Äldre 28 Aug 10:32

    Varför syns inte bilden? Sitter med ipaden, kan det vara därför?

  • Äldre 28 Aug 10:51


    Här har ni den :) Inte struken och så, men den blir det!
  • Äldre 28 Aug 10:55


    Denna ringen är jag till 90% säker på. 
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014