• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153056 visningar
    792 svar
    792
    153056

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 26 Aug 12:49

    Igår "designade" vi en egen stämpel som vi ska ha till alla trycksaker. Den är inte så avancerad men står våra namn och datumet under. Hoppas det blir som jag tänkt :)

  • Äldre 26 Aug 15:53
    Josephine i Frankrike skrev 2013-08-26 12:24:25 följande:
    Äntligen kan jag också gå med i den här gruppen!
    Vi bestämde oss för att gifta oss här nere i Frankrike och det har varit så svårt att hitta en bra restaurang. Men nu är det gjort, den 31:a maj blir det och "save the date" går ut den här veckan :)

     
    Kul :)
    Vi gifter oss också den 31 Maj :)  
  • amerik­a
    Äldre 26 Aug 16:19
    xMariax skrev 2013-08-26 11:02:01 följande:
    Detta har inte med bröllopet att göra egentligen, men känner att jag behöver berätta för någon. M2b har hoppat av skolan (han insåg efter nästan 1 år att han valt fel utbildning och väntar nu på att komma in på rätt utbildning) och skaffat jobb! Jag har lite delade känslor med det.. Jag är glad fö hans skull och det är ju självklart bra att inte ta mer lån på e utbildning man inte vill ha, men arbetstiderna är ganska dåliga. Han kommer arbeta från 13.00-21.00 mån-fre..  Jag vet att många har det mycket värre, det är bara så ovant och främmande..
    Det känns lite jobbigt att han inte kommer vara hemma och äta middag med mig och sonen och han kommer inte vara hemma när sonen ska gå och lägga sig. Jag har ångest inför hur han ska reagera eftersom att han är väldigt ''pappig''.. :-/
    Förhoppningsvis trivs han på det nya jobbet, får ok betalt och kommer in på sin drömutbildning snart! 
    Förstår att du känner dig kluven. Självklart är ett jobb bra (inkomst) samtidigt som jag håller med om att arbetstiderna är rätt usla...
    Å andra sidan: han kan få hela morgonmyspaketet tillsammans med sonen och hela förmiddagen tillsammans med honom. Och helgerna har de ju fortfarande tillsammans. Sonen kommer att vänja sig vid att det är du och han där hemma, barn är läskigt anpassningsbara!
    Förstår att det känns ovant men ni kommer snart in i era egna rutiner, du och sonen och även din sambo kommer att hitta sitt sätt att spendera tiden med sonen. 
  • amerik­a
    Äldre 26 Aug 16:22
    Jackie85, Josephine i Frankrike och Emelie87: välkomna till tråden!! Glad Kul att vi blir fler och fler!! Och det är så härligt att läsa allas olika planeringar - tänk så många olika sätt det finns att ordna bröllop på!
  • xMaria­x
    Äldre 26 Aug 18:01
    amerika skrev 2013-08-26 16:19:49 följande:
    Förstår att du känner dig kluven. Självklart är ett jobb bra (inkomst) samtidigt som jag håller med om att arbetstiderna är rätt usla...
    Å andra sidan: han kan få hela morgonmyspaketet tillsammans med sonen och hela förmiddagen tillsammans med honom. Och helgerna har de ju fortfarande tillsammans. Sonen kommer att vänja sig vid att det är du och han där hemma, barn är läskigt anpassningsbara!
    Förstår att det känns ovant men ni kommer snart in i era egna rutiner, du och sonen och även din sambo kommer att hitta sitt sätt att spendera tiden med sonen. 
    Tack! Jag visste det ju redan innan, men det kändes väldigt skönt att höra någon annan säga det också.
  • Äldre 26 Aug 19:45

    Kul med fler 31:or har känt mig lite ensam bland alla 24:or hihi!

  • amerik­a
    Äldre 26 Aug 20:56
    Caledonia skrev 2013-08-26 19:45:49 följande:
    Kul med fler 31:or har känt mig lite ensam bland alla 24:or hihi!
    haha, ja, vi är många 24:or!! Flört

    Nu kan jag inte riktigt komma på mer saker att pyssla med eller planera för, utan nästa steg är inbjudningskorten. Känner att jag saknar min blivande som är i hemlandet ontenegro), jag vill ha med honom i planeringen. Men nu ska jag snart åka dit och då ska vi kolla lite på kostym till honom Glad tror det är lite billigare än här.
  • Äldre 26 Aug 21:12
    Välkomna Jackie85, Josephine i Frankrike och Emelie87 :)
    Detta har inte med bröllopet att göra egentligen, men känner att jag behöver berätta för någon. M2b har hoppat av skolan (han insåg efter nästan 1 år att han valt fel utbildning och väntar nu på att komma in på rätt utbildning) och skaffat jobb! Jag har lite delade känslor med det.. Jag är glad fö hans skull och det är ju självklart bra att inte ta mer lån på e utbildning man inte vill ha, men arbetstiderna är ganska dåliga. Han kommer arbeta från 13.00-21.00 mån-fre..  Jag vet att många har det mycket värre, det är bara så ovant och främmande..
    Det känns lite jobbigt att han inte kommer vara hemma och äta middag med mig och sonen och han kommer inte vara hemma när sonen ska gå och lägga sig. Jag har ångest inför hur han ska reagera eftersom att han är väldigt ''pappig''.. :-/
    Förhoppningsvis trivs han på det nya jobbet, får ok betalt och kommer in på sin drömutbildning snart! 
    Tråkigt med så kassa arbetstider, men som amerika skrev så får han förmiddagen med er son och kanske även med dig? Vet inte om du jobbar?
    Men förhoppningsvis så är det bara för ett tag och inte för många år framöver. Det är ju bra att han har ett jobb iaf under tiden tills han får komma in på rätt utbildning. Ni får mysa ännu mer på helgerna tillsammans :)
    Min sambo jobbade till 23 varannan vecka i början av vårt förhållande och jag tyckte att det var tråkigt. Han lyckades ändra till schemat strax efter att vår dotter föddes.Hade det inte gått hade vi anpassat oss efter det.
    Men det är klart att det känns konstigt för er. 
    Det är ju något nytt, men det kommer att gå bra :) Barn är väldigt duktiga på att anpassa sig. Han får mysiga morgnar med er istället :) 
  • Äldre 26 Aug 21:17


    Mina inbjudningskort som pappas dam har gjort :)
  • Äldre 26 Aug 21:24
    Emelie87 skrev 2013-08-26 10:41:41 följande:
    Jag har nog inte skrivit här förut, utan i en annan maj 2014-tråd... Gifter oss också 24 maj nästa år =P Har lokal, kyrka och fotograf bokade, gästlista och budget under bearbetning och nästan klart vilken brudklänning jag ska ha. Bokat resa till Skottland över jul/nyår där fästmannen ska köpa sig en kilt (kommer från Skottland). Det känns alltså som att det mesta är under kontroll, och gott om tid att ta hand om resten. MEN inatt drömde jag att det var dags för bröllopet och INGET var iordning. Vi var tvugna att byta lokal på förmiddagen innan vigseln, jag hann varken duscha eller sminka mig, maten var kall och lokalen helt odekorerad... Trodde inte att de drömmarna skulle komma förrän ett par veckor innan det är dags =/  
    Jag har inte hunnit drömma om bröllopet än! Men drömmer om mycket annat istället ;)
    Alltifrån att jag flirtar med någon annan kille och sen tills att jag väntar barn med min blivande för att sedan bli jagad av i drömmen av någon!
    Jag tar ofta in mycket intryck under dagen och de kommer ikapp mig på nätterna.
    Jag drömmer 9 av 10 nätter och kommer till 95% ihåg allt i drömmen sen när jag vaknar på morgonen..
    När jag var yngre så skrev jag upp mina drömmar i bok och den fylldes fort! 

    Värsta drömmen är nog när jag drömde att jag r*nkade av en artist från gruppen Westlife mitt på scenen!!!
    inför publik. Skämdes nästan när jag vaknade på morgonen även om jag visste att det bara var en dröm och ska tillägga att jag inte hade fått något sådant intryck under den dagen eller sett något dylikt! :) 
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014