• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153516 visningar
    792 svar
    792
    153516

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 23 Aug 23:03
    Caledonia skrev 2013-08-22 21:18:08 följande:
    Vi har vårt rätt sent också, vigseln ska ske kl 17, och vi räknar med att äta runt kl 19, så det skulle mest vara nåt litet så folk inte blir allt för hungriga. Vi har ju alla förutsättningar eftersom det är en restaurang vi ska vara på. De kan göra det mesta vi frågar efter... Men jag är dålig på att komma på nåt vettigt



    Man kan ju ha en garpacho serverad i shotglas men lite ostar och kex eller liknande. Crustader med olika röror i. 
  • amerik­a
    Äldre 23 Aug 23:06
    Trasdocka: välkommen till tråden!! Då blir vi väl 5 (?) brudar på samma datum Glad 

    Kul att du köpt klänning! Den vill man gärna få se om du vill? Skor har jag tyvärr inga tips, det tycker jag nästan är svårast! Jag letar själv som en tok för jag vill gärna hinna gå in dem ordentligt innan. Mina drömskor är lavendellila med 5-6 cm klack, gärna lite glittriga och med stängd tå och häl. Har inte ramlat över dem än....
  • Äldre 23 Aug 23:33

    Vilken jätte söt klänning! Ser verkligen inte ut att vara så billig!

  • Äldre 23 Aug 23:36


    Här är min klänning :D efter att ha provat 30 så var jag så himla inställd på att den skulle vara "speciell" Inte som alla andras och så blev det en über enkel och vanlig tubtops gren lustigt hur det blir ha ha 
  • Äldre 23 Aug 23:38
    amerika skrev 2013-08-23 23:06:30 följande:
    Trasdocka: välkommen till tråden!! Då blir vi väl 5 (?) brudar på samma datum Glad 

    Kul att du köpt klänning! Den vill man gärna få se om du vill? Skor har jag tyvärr inga tips, det tycker jag nästan är svårast! Jag letar själv som en tok för jag vill gärna hinna gå in dem ordentligt innan. Mina drömskor är lavendellila med 5-6 cm klack, gärna lite glittriga och med stängd tå och häl. Har inte ramlat över dem än....
    Har en sajt som jag hittade för några år sedan när en bekant skulle gifta sig. Man kan designa sin egen sko höjd på klack, tyg, hur tån ser ut, häl och färg. Det bästa var att de inte var dyra heller.Återkommer så snart jag kommer på den.
  • Äldre 23 Aug 23:40

    Här är våra inbjudningskort (denna är inte helt färdig ska sätta fast inbjudningslappen på kuddar).


  • amerik­a
    Äldre 24 Aug 09:50
    Trasdocka skrev 2013-08-23 23:36:17 följande:

    Här är min klänning :D efter att ha provat 30 så var jag så himla inställd på att den skulle vara "speciell" Inte som alla andras och så blev det en über enkel och vanlig tubtops gren lustigt hur det blir ha ha 


    Väldigt fin! Vacker i all sin enkelhet!
    Trasdocka skrev 2013-08-23 23:38:42 följande:
    Har en sajt som jag hittade för några år sedan när en bekant skulle gifta sig. Man kan designa sin egen sko höjd på klack, tyg, hur tån ser ut, häl och färg. Det bästa var att de inte var dyra heller.Återkommer så snart jag kommer på den.
    Låter toppen, du får gärna berätta sedan! 
    Jag hittade något liknande på Etsy, men där var det färdiga satinskor, dock färgade hon dem i precis den nyans man ville ha samt satte på valfritt skosmycke. Den modellen som hade "rätt" kackhöjd för mig var inte den jag egentligen ville ha så därför har jag tvekat att beställa därifrån.
    Trasdocka skrev 2013-08-23 23:40:33 följande:
    Här är våra inbjudningskort (denna är inte helt färdig ska sätta fast inbjudningslappen på kuddar).
    snygga!!
  • xMaria­x
    Äldre 24 Aug 10:35

    Idag är det exakt 9 månader kvar för oss som gifter sig den 24e!


  • amerik­a
    Äldre 24 Aug 10:39

    Idag är det exakt 9 månader på dagen kvar till vår stora dag 24 maj! Skrattande Hjärta 
    Vet att vi är flera tjugofjärdemajbrudar i tråden!

  • Äldre 24 Aug 12:36

    trasdockan: Välkommen! :) Nu är vi 5 styckna som gifter oss den 24:e maj :) Enkel klänning kan vaar väldigt fint oxå och det är din :) Fin inbjudan. Hur ser den ut på insidan?

    brud14. Vilken fin klänning :)

    När vi alla härinne har gift oss så får vi lägga ut bilder på oss och våra äkta män :)

    Ja 9 månader och 2,5 timmar kvar för mig ;) Vi gifter oss kl 15

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014