• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153482 visningar
    792 svar
    792
    153482

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 23 Aug 12:55
    veronica84 skrev 2013-08-23 12:12:24 följande:
    Sen har vi varit tillsammans i snart 12 år, så det känns som att vi har passerat det överraskande stadiet :)

    Men däremot vet han inte hur det kommer att se ut förrän på bröllopsdagen, med håruppsättning, smink och klänning ;)
    Men precis! Om det är nån som vet hur man faktiskt ser ut, med eller utan kläder, så är det ju sambon! Vi kommer att vara tillsammans både natten innan och under dagen fram till vigseln (vi ska alltså sova tillsammans och sedan fixa oss och fota oss tillsammans innan vigseln).

    Sen kommer ju varken han eller jag faktiskt veta exakt hur jag kommer se ut med håret fixat, smink, klänning, blommor, smycken och inte heller hur stilig han kommer bli - kan bara fantisera! *dreggel* hehe
  • Äldre 23 Aug 16:03

    Haha ja jag ser då verkligen fram emot att se min blivande man i allt utstyrsel! Tänkte köpa manschettknappar med våra initialer på, men de ska han få redan på sin födelsedag i mars

  • Äldre 23 Aug 16:04

    Åh måste bara berätta att min klänning som jag har beställt från kina kom idag. Jag har varit så himla nervös att den ska se ful ut men icke då. Tycker mycket om den och svävar på moln idag. Helt underbart att hitta en klänning som dessutom är väldigt billig. Har ingen lust att lägga ut flera tusen på en klänning som är tänkt att bäras bara en gång.

  • xMaria­x
    Äldre 23 Aug 16:13
    brud14 skrev 2013-08-23 16:04:22 följande:
    Åh måste bara berätta att min klänning som jag har beställt från kina kom idag. Jag har varit så himla nervös att den ska se ful ut men icke då. Tycker mycket om den och svävar på moln idag. Helt underbart att hitta en klänning som dessutom är väldigt billig. Har ingen lust att lägga ut flera tusen på en klänning som är tänkt att bäras bara en gång.
    Åhh, kan du inte visa?
  • amerik­a
    Äldre 23 Aug 18:09
    brud14 skrev 2013-08-23 16:04:22 följande:
    Åh måste bara berätta att min klänning som jag har beställt från kina kom idag. Jag har varit så himla nervös att den ska se ful ut men icke då. Tycker mycket om den och svävar på moln idag. Helt underbart att hitta en klänning som dessutom är väldigt billig. Har ingen lust att lägga ut flera tusen på en klänning som är tänkt att bäras bara en gång.
    Jaaa, visa oss!!!! Var beställde du ifrån och vad fick du betala? (om du vill berätta)
  • Äldre 23 Aug 21:20
    brud14 skrev 2013-08-23 16:04:22 följande:
    Åh måste bara berätta att min klänning som jag har beställt från kina kom idag. Jag har varit så himla nervös att den ska se ful ut men icke då. Tycker mycket om den och svävar på moln idag. Helt underbart att hitta en klänning som dessutom är väldigt billig. Har ingen lust att lägga ut flera tusen på en klänning som är tänkt att bäras bara en gång.
    Härligt! Nu vill vi ha bildbevis ;)
  • Äldre 23 Aug 21:21
    amerika skrev 2013-08-23 12:55:32 följande:
    Men precis! Om det är nån som vet hur man faktiskt ser ut, med eller utan kläder, så är det ju sambon! Vi kommer att vara tillsammans både natten innan och under dagen fram till vigseln (vi ska alltså sova tillsammans och sedan fixa oss och fota oss tillsammans innan vigseln).

    Sen kommer ju varken han eller jag faktiskt veta exakt hur jag kommer se ut med håret fixat, smink, klänning, blommor, smycken och inte heller hur stilig han kommer bli - kan bara fantisera! *dreggel* hehe
    Vi kommer oxå att sova tillsammans kvällen innan och sen kommer jag att åka iväg och bli fixad och sen möta upp min blivande för fotografering :)
  • Äldre 23 Aug 22:44


    här är klänningen precis uppackad och lite skrynklig. Har ingen bild när jag har den på. det är oxå små pärlor i blommorna som inte syns så bra på bilden.  1000kr inklusive frakt från dinobridals
  • amerik­a
    Äldre 23 Aug 22:54
    brud14 skrev 2013-08-23 22:44:05 följande:

    här är klänningen precis uppackad och lite skrynklig. Har ingen bild när jag har den på. det är oxå små pärlor i blommorna som inte syns så bra på bilden.  1000kr inklusive frakt från dinobridals


    Åh va fin!! Förstår att du blev nöjd. Är det bra passform oxå?
  • Äldre 23 Aug 22:57

    Hej!
    Vilken härlig tråd har läst lite vad ni skrivit men inte allt ...var ganska mycket Flört 

    Ska gifta mig den 24 maj 2014 Skrattande Sambon fick äntligen tummen ur på alla hjärtans dag i år ( Har varit ihop i 11 år) . Vi har mailat kyrkan och bokat festlokal. Väntar med iver på att få bekräftelse från kyrkan men det verkar dröja hmm. Köpte min klänning i måndags efter att ha provat minst 30, känns väldigt skönt att ha det avklarat. Nu väntar beslutsångesten med skor, någon som har något bra tips?

    Vi har mörklila som färgtema. Korten håller jag på att göra själv har gjort 16st har 14 kvar inte det roligaste men vi hittade inte något som kändes rätt som man kunde beställa. Korten, buketten, tärnansklänning och brudgummens väst och kravat kommer va mörklila.
    Hoppas vintern går fort nu så det kan bli vår. 

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014