• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    155550 visningar
    792 svar
    792
    155550

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 22 Aug 19:51

    Jag har också en planeringsbok Fast den är nästan för fin att skriva i... :-/ Jag vill inte bara kladda i den ju...
    www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3030-Papper/303012-Pads-Block/2/361627-Art-Journaling-Book-Flower

    Har ni tänkt på mingelmat? Om ni ska ha det, och isåfall vad? Jag behöver lite idéer!

  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 19:54
    Caledonia skrev 2013-08-22 19:51:32 följande:
    JHar ni tänkt på mingelmat? Om ni ska ha det, och isåfall vad? Jag behöver lite idéer!
    Vad menar du med mingelmat? Före eller efter själva middagen? Eller bara mmingel och ingen middag? 
  • Äldre 22 Aug 19:56
    amerika skrev 2013-08-22 19:54:02 följande:
    Vad menar du med mingelmat? Före eller efter själva middagen? Eller bara mmingel och ingen middag? 
    Före middagen Efter vigseln kommer det vara en viss dötid för gästerna, när vi ska ta lite bilder och så, därför tänkte vi ha snittar eller något liknande som de kan äta under tiden.
  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 21:06
    Caledonia skrev 2013-08-22 19:56:35 följande:
    Före middagen Efter vigseln kommer det vara en viss dötid för gästerna, när vi ska ta lite bilder och så, därför tänkte vi ha snittar eller något liknande som de kan äta under tiden.
    Vi ska inte ha något mingel då vigseln är ganska sent, kl 16 och det blir bröllopsbuffé direkt efter.

    Vad man ska göra för mingelmat beror ju oxå på vad det finns för förutsättningar.
    Personligen gillar jag snittar med olilka slags "pålägg", smördegsbakelser, minipajer, oliver, olika salami och annat kött.
  • Äldre 22 Aug 21:18

    Vi har vårt rätt sent också, vigseln ska ske kl 17, och vi räknar med att äta runt kl 19, så det skulle mest vara nåt litet så folk inte blir allt för hungriga.
    Vi har ju alla förutsättningar eftersom det är en restaurang vi ska vara på. De kan göra det mesta vi frågar efter... Men jag är dålig på att komma på nåt vettigt

  • Äldre 22 Aug 21:21

    amerika skrev 2013-08-22 13:22:53 följande: veronica84 skrev 2013-08-22 12:28:07 följande: Har bild hemma, men kan skicka länken här :) www.jenjenhouse.com/se/A-Linjeformat-V-Ringni... Men du gjorde inga ändringar på din klänning eller hur? Jag har ställt några sådana frågor just till JenJen och de är inte speciellt pigga på det. Av den anledningen kommer jag antagligen/troligtvis beställa från dinobridal istället, även om många klänningar är precis samma på de olika sidorna... förmodligen samma sömmerskor som syr dem oxå!Jag bad att de inte skulle lägga till extra 5 cm som det står att de gör, eftersom jag inte ska ha högklackat.Innan jag beställde så mailade jag dom om hur jag skulle mäta midjan, för jag var lite osäker, men fick inte riktigt ett svar hur jag skulle göra. Jag var ju rädd att klänningen skulle bli för liten.. Men tänkte att det får bära eller brista och som tur kom jag i den, så nu får jag hålla mig i form. Har nämligen gått ner 8 kg i vikt och även gått upp 2kg under sommaren, så det gäller att inte äta för mycket och röra på sig för min del nu :) 

  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 21:29
    Caledonia skrev 2013-08-22 21:18:08 följande:
    Vi har vårt rätt sent också, vigseln ska ske kl 17, och vi räknar med att äta runt kl 19, så det skulle mest vara nåt litet så folk inte blir allt för hungriga.
    Vi har ju alla förutsättningar eftersom det är en restaurang vi ska vara på. De kan göra det mesta vi frågar efter... Men jag är dålig på att komma på nåt vettigt
    Då tycker jag att ni ber restaurangen komma med förslag på vad de kan fixa ihop. Sen kan jag oxå tycka att om vigseln är såpass sent som 17 och så antar jag att gästerna vet att maten ej serveras förrän 19, så måste det ju kunna vara deras eget ansvar oxå att ha ätit något mellanmål på eftermiddagen. Men det är ju vad jag tycker det Flört
  • Äldre 22 Aug 21:47
    amerika skrev 2013-08-22 21:29:18 följande:
    Då tycker jag att ni ber restaurangen komma med förslag på vad de kan fixa ihop. Sen kan jag oxå tycka att om vigseln är såpass sent som 17 och så antar jag att gästerna vet att maten ej serveras förrän 19, så måste det ju kunna vara deras eget ansvar oxå att ha ätit något mellanmål på eftermiddagen. Men det är ju vad jag tycker det Flört
    Jo förvisso

    Restaurangen har kommit med ett par förslag, men de ville också att vi själva skulle få bestämma och gav oss mer kostnadsförslag. Tja, det är ju inte så viktigt ännu, det ligger långt fram i framtiden men det är ju kul att planera De hade förvisso serverat melonspett på senaste bröllopet och det låter ju fint om det är varmt ute.
  • xMaria­x
    Äldre 22 Aug 22:37
    amerika skrev 2013-08-22 19:07:01 följande:
    hihihi var har du stoppat undan allt du skulle skriva i den då??
    På datorn... Jag som var helt bombsäker på att ''Nej, det är sååå tråkigt att ha allt på datorn! Jag tänker göra som förr när man inte använde/hade dator.'' Haha, ja eller hur... Tungan ute

    Vi kommer nog inte ha någon ''mingelmat''.. Vi gifter oss 15.00 men ska inte fotas eller så, så vi alla kommer ju till festlokalen någorlunda samma tid och då skålar vi väl och börjar äta.
  • Äldre 23 Aug 07:01

    amerika:


    Jag bad att de inte skulle lägga till extra 5 cm som det står att de gör, eftersom jag inte ska ha högklackat.Innan jag beställde så mailade jag dom om hur jag skulle mäta midjan, för jag var lite osäker, men fick inte riktigt ett svar hur jag skulle göra. Jag var ju rädd att klänningen skulle bli för liten.. Men tänkte att det får bära eller brista och som tur kom jag i den, så nu får jag hålla mig i form. Har nämligen gått ner 8 kg i vikt och även gått upp 2kg under sommaren, så det gäller att inte äta för mycket och röra på sig för min del nu :)

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014