• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153337 visningar
    792 svar
    792
    153337

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 22 Aug 11:18

    Jättefin Veronica!! Ska också beställa min klänning från Kina. Har du bild på hur klänningen såg ut på deras hemsida?

  • Äldre 22 Aug 12:28
    Caledonia skrev 2013-08-22 11:18:25 följande:
    Jättefin Veronica!! Ska också beställa min klänning från Kina. Har du bild på hur klänningen såg ut på deras hemsida?

    Tack :)


    Har bild hemma, men kan skicka länken här :)


    http://www.jenjenhouse.com/se/A-Linjeformat-V-Ringning-Court-Slaep-Satin-Spets-Broellopsklaenning-Med-Skaerpband-Blomma-Or-002000187-g187


    xMariax: Ja väldigt snabbt. Tack :)

  • Äldre 22 Aug 12:28
    brud14 skrev 2013-08-22 08:53:21 följande:
    Fin klänning! Verkligen snabb leverans.
    Tack :) Ja verkligen
  • xMaria­x
    Äldre 22 Aug 13:16

    Jag sitter just nu och kollar efter presenter till våra tärnor/marshalker och har hittat dessa:

    http://www.loveandbeproud.se/sv/brollop/armband/parlarmband-tarna.html

    http://www.ebay.co.uk/itm/Personalised-Engraved-Silver-Pocket-Watch-Best-Man-Usher-/160987728890 

    Tärnorna skulle antagligen älska armbanden och klockorna tyckte jag kändes lite kul eftersom att m2b också ska ha ett fickur den dagen.. Vad tror ni? 


  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 13:22
    veronica84 skrev 2013-08-22 12:28:07 följande:

    Har bild hemma, men kan skicka länken här :)


    www.jenjenhouse.com/se/A-Linjeformat-V-Ringni...


    Men du gjorde inga ändringar på din klänning eller hur? Jag har ställt några sådana frågor just till JenJen och de är inte speciellt pigga på det. Av den anledningen kommer jag antagligen/troligtvis beställa från dinobridal istället, även om många klänningar är precis samma på de olika sidorna... förmodligen samma sömmerskor som syr dem oxå!
  • Äldre 22 Aug 16:04

    Amerika: jag kikar också mycket på Dinobridal då jag tycker de har finaste designerna på klänningarna. Men så tycker jag att sajten i sig är lite ålderdomlig och blir lite betänksam över det. Har du hört mycket bra om dem?

  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 16:18
    Caledonia: håller med dig om att deras klänningar faktiskt skiljer sig från mängden... Jag har ställt lite frågor i daniiels tråd om kinaklänningar och hon har tyckt att dino är helt okej. De ska vara väldigt tillmötesgående när det gäller egendesignade klänningar, dvs när man vill göra en del ändringar på befintliga eller skickar en bild som de inte har i sitt sortiment. Sen får man förstås vara beredd på att det ändå kan bli fult och fel... 
  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 16:22
    xMariax skrev 2013-08-22 13:16:05 följande:
    Jag sitter just nu och kollar efter presenter till våra tärnor/marshalker och har hittat dessa:

    www.loveandbeproud.se/sv/brollop/armband/parl...

    www.ebay.co.uk/itm/Personalised-Engraved-Silv... 
    Jag har oxå kikat på de där armbanden och tycker de är riktigt söta!! Och att det finns en tanke bakom fickuren uppskattas säkert!

    Jag har idag beställt ett gäng skrivböcker från personligalmanacka.se för bröllopsplanering! En till mig själv och en till var och en av mina närmsta väninnor som ska hjälpa till med det ena och det andra (har inga tärnor). Ska lägga upp bilder på dem när de kommer. 
  • xMaria­x
    Äldre 22 Aug 18:25
    amerika skrev 2013-08-22 16:22:35 följande:
    Jag har oxå kikat på de där armbanden och tycker de är riktigt söta!! Och att det finns en tanke bakom fickuren uppskattas säkert!

    Jag har idag beställt ett gäng skrivböcker från personligalmanacka.se för bröllopsplanering! En till mig själv och en till var och en av mina närmsta väninnor som ska hjälpa till med det ena och det andra (har inga tärnor). Ska lägga upp bilder på dem när de kommer. 
    Vad kul! Jag hoppas de blir fina! Jag pysslade ihop en anteckningsbok för bröllopsplanering för många månader sen, men den ligger fortfarande helt tom på skrivbordet.. :-P


     


  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 19:07
    xMariax skrev 2013-08-22 18:25:17 följande:
    Jag pysslade ihop en anteckningsbok för bröllopsplanering för många månader sen, men den ligger fortfarande helt tom på skrivbordet.. :-P
    hihihi var har du stoppat undan allt du skulle skriva i den då??
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014