• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153315 visningar
    792 svar
    792
    153315

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 21 Aug 20:28
    brud14 skrev 2013-08-21 16:20:19 följande:
    Hej Hej!
    Här kommer en till som ska gifta sig i maj. Varit inne och läst lite i tråden tidigare men får bara ångest då alla har planerat så mycket redan. Vi har bara bokat lokal än så länge och håller på att kolla upp vigselförättare. Har dock massor av tankar i huvudet :) 

    En fråga bara, ska ni ha barnfrtt eller inte? 
    Nej vi ska inte ha barnfritt. Vi kommer att ha 9 barn i åldern 1-12.
    Jag ska ordna ett bord med olika aktiviter och material.
    Sen kommer mamma att ta med mina barn när klockan blir för mycket.

    Idag kom min klänning från Jen jen House! :) Min blivande fick fota mig :) Ska lägga upp bilden här snart ;)
    Jag är väldigt nöjd. Det enda är att det blev lite tajt under armhålan bara, men ska be en sömmerska kolla på det :) 
  • Äldre 21 Aug 20:42

    Vi kommer att ha barnfritt, då vi vill att alla ska kunna slappna av och inte behöva gå iväg om ett barn blir oroligt osv. Den yngsta kommer att vara 14. Skulle det vara så att någon får en bebis som behöver ammas kommer tillåta bebisen att hänga med, vore ju ganska oschysst annars

  • Äldre 21 Aug 20:48

  • Äldre 21 Aug 20:49


    Närbild :)
    Jag beställde den 10/8 och fick den idag, 11 dagar senare :)
  • amerik­a
    Äldre 21 Aug 21:05
    veronica84 skrev 2013-08-21 20:49:51 följande:

    Jag beställde den 10/8 och fick den idag, 11 dagar senare :)


    Det var ju ruskigt snabbt!!
    Och vilken fin klänning! Hoppas du är nöjd?
  • Äldre 22 Aug 07:49
    amerika skrev 2013-08-21 21:05:22 följande:
    Det var ju ruskigt snabbt!!
    Och vilken fin klänning! Hoppas du är nöjd?
    Ja det är jag. Får se vad tullen hamnar på bara ;)
  • Äldre 22 Aug 08:50

    Jag velar över hur vi ska göra med barn. Vi har två barn själva som vi självklart vill ska få vara med på cermonin. Men sedan så vet jag inte. Har ju lite tid att fundera på.

    Annars så min bästa vän som är grym på att måla/rita har gjort en skiss på ett save the date-kort som jag fick se igår. Det blev mycket finare än vad jag hade kunnat tänka mig när jag försökte förklara för henne hur jag hade tänkt.   

  • Äldre 22 Aug 08:53
    veronica84 skrev 2013-08-21 20:49:51 följande:

     


    Närbild :)
    Jag beställde den 10/8 och fick den idag, 11 dagar senare :)
    Fin klänning! Verkligen snabb leverans. 
  • xMaria­x
    Äldre 22 Aug 09:02

    Oj vad snabbt det gick Veronica Och jättefin klänning!


  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 09:04
    brud14 skrev 2013-08-22 08:50:45 följande:
    Jag velar över hur vi ska göra med barn. Vi har två barn själva som vi självklart vill ska få vara med på cermonin. Men sedan så vet jag inte. Har ju lite tid att fundera på.
    Vi kommer faktiskt att bjuda några barn men inte alla barn.... Vi kommer att bjuda de barn som våra egna barn brukar umgås med när vi träffas familjevis. Men det kommer oxå några gäster där vi bara brukar träffa de vuxna (en kollega till mig och hennes man t ex) och då är inte deras barn medbjudna. Jag hoppas och tror att folk inte ska tycka det är konstigt. Känns mysko att bjuda barn vi aldrig har träffat till ett bröllop, vad skulle de få ut av det??
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014