• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153173 visningar
    792 svar
    792
    153173

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 19 Aug 13:56

    Vi funderade också på lime från början! Men nu så blir det marinblått istället.

    Jag har alltid innan tänkt att jag ska sminka mig själv för att spara pengar, men har nu räknat lite och med min ovana (sminkar mig i princip aldrig) och med tanke på allt smink jag skulle behöva köpa så skulle det innebära ca 700:- på bara sminket.. Jag funderar på om det kanske vore värt att lägga några hundralappar extra för att slippa sminka själv och bara få njuta då? Jag är ju som sagt helt ovan också, så resulktatet är jag inte 100% säker på.. 


  • Äldre 19 Aug 15:33
    xMariax skrev 2013-08-19 13:56:43 följande:
    Vi funderade också på lime från början! Men nu så blir det marinblått istället.

    Jag har alltid innan tänkt att jag ska sminka mig själv för att spara pengar, men har nu räknat lite och med min ovana (sminkar mig i princip aldrig) och med tanke på allt smink jag skulle behöva köpa så skulle det innebära ca 700:- på bara sminket.. Jag funderar på om det kanske vore värt att lägga några hundralappar extra för att slippa sminka själv och bara få njuta då? Jag är ju som sagt helt ovan också, så resulktatet är jag inte 100% säker på.. 
    Kom och tänka på Make up Store, om det finns där du bor kan man ju boka en sminkning för 495 kr och få smink för samma summa.
  • amerik­a
    Äldre 19 Aug 17:37
    Jenny2001: låter som ett genomtänkt och härligt bröllop! Väldigt coolt av dig att överlåta bröllopsresan åt din blivande, det hade jag aldrig pallat! 

    veronica84
    : va skönt att bara ha inbjudningarna liggande på hög och vänta på att skickas! Vi kommer att göra våra under hösten och skicka precis efter jul för jag tänker att folk har så mycket annat att tänka på till jul så de nästan glömmer bort en inbjudan...

    xMariax: jag kommer att sminka mig själv, men om du har råd så tror jag att det är en sällsyntlyx att få bli ompysslad på din stora dag! Kanske tillsammans med tärnorna? Annars är ju en make up-kurs på t ex Make Up Store ett bra alternativ: du gör den en tid före bröllopet och får smink att använda på din dag!

    Caledonia: vilket bra förslag m digitalkameror istället!!  
    Annars har jag hört flera som skaffat nåt slags "Molnet"-konto dit alla gäster kan ladda upp sina bilder som de tar m mobiltelefoner & kameror och så kan man sedan sortera, skriva ut osv.
  • Äldre 19 Aug 17:38

    Men då måste man nog testa sminka sig någon gång innan så man är överens inför stora dagen. Det finns brudsminkning där men då lägger de väl på lite extra hundralappar..

  • xMaria­x
    Äldre 19 Aug 17:54
    brudskor skrev 2013-08-19 15:33:13 följande:
    Kom och tänka på Make up Store, om det finns där du bor kan man ju boka en sminkning för 495 kr och få smink för samma summa.
    Jag tror inte att make up store finns där jag gifter mig.. :-/ Hur som helst så kan jag inte sminka mig bra.. Jag kan i princip bara hantera mascara..
  • amerik­a
    Äldre 19 Aug 17:57
    xMariax skrev 2013-08-19 17:54:14 följande:
    Jag tror inte att make up store finns där jag gifter mig.. :-/ Hur som helst så kan jag inte sminka mig bra.. Jag kan i princip bara hantera mascara..
    Alltså, jag kan ju inte bestämma över dig men... om du vill göra det själv, så kan du lära dig! Kolla tutorials på YouTube, finns hur många som helst! Och sedan är det bara att sätta igång och öva! Och när du övar hemma, varje kväll, så gör det ju inget att det blir fel, det är bara att ta bort och göra om nästa kväll. Du är ju dessutom konstnär, så jag tror nog du skulle kunna få till snitsen!

    Men som sagt, mysigt att bli ompysslad!
  • xMaria­x
    Äldre 19 Aug 18:02
    amerika skrev 2013-08-19 17:57:10 följande:
    Alltså, jag kan ju inte bestämma över dig men... om du vill göra det själv, så kan du lära dig! Kolla tutorials på YouTube, finns hur många som helst! Och sedan är det bara att sätta igång och öva! Och när du övar hemma, varje kväll, så gör det ju inget att det blir fel, det är bara att ta bort och göra om nästa kväll. Du är ju dessutom konstnär, så jag tror nog du skulle kunna få till snitsen!

    Men som sagt, mysigt att bli ompysslad!
    Tror du det? Jo jag kan väl kanske titta iaf och testa. Mitt största problem är att eyelinern alltid blir för tjock så jag får stå och tvätta bort lite med tops och vatten, men eyelinern lägger man ju över foundation och så..
  • amerik­a
    Äldre 19 Aug 18:05
    xMariax skrev 2013-08-19 18:02:08 följande:
    Tror du det? Jo jag kan väl kanske titta iaf och testa. Mitt största problem är att eyelinern alltid blir för tjock så jag får stå och tvätta bort lite med tops och vatten, men eyelinern lägger man ju över foundation och så..
    Eyeliner är svårt, men det bästa med det är att den blir bara bättre och bättre ju mer man övar! Och just eyeliner finns det massor med tutorials på!
    Tricket är att hitta rätt typ av eyeliner, dvs vill du ha flytande, penna, "tusch" eller jox i en burk? Prova dig fram! Gå in på Kicks el nåt o se vad som finns, fråga!
  • xMaria­x
    Äldre 19 Aug 18:09
    amerika skrev 2013-08-19 18:05:28 följande:
    Eyeliner är svårt, men det bästa med det är att den blir bara bättre och bättre ju mer man övar! Och just eyeliner finns det massor med tutorials på!
    Tricket är att hitta rätt typ av eyeliner, dvs vill du ha flytande, penna, "tusch" eller jox i en burk? Prova dig fram! Gå in på Kicks el nåt o se vad som finns, fråga!
    Penna är det som funkar för mig, flytande är helt hopplöst. Jag provade när jag var yngre och faktiskt sminkade mig varje dag, men det var helt omöjligt. En kajalpenna har jag hemma iaf så det kan jag öva på, och annars så har jag bara en mascara. Får köpa på mig lite smink och prova.
  • Pingel
    Äldre 20 Aug 20:56

    Så besviken. Var och kollade på lokalen som vi tänkt idag. De skulle ha över 1000 kr för förrätt, huvudrätt och dessert. Ingen alkohol inkluderat, till det kommer ju brudskål, bröllopstårta, alkohol både till och efter maten samt dekorationen. (De stod för linnen och porslin.)

    Stället är en ombyggd lada utan några speciella omgivningar och känns inte lyxigt på det sättet annars kanske man betalar mer..
    Lutar åt att vi hyr ett typ gammalt stationshus och caterar maten.

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014