• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153285 visningar
    792 svar
    792
    153285

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 18 Aug 19:56
    Caledonia skrev 2013-08-17 07:12:09 följande:
    Hej! Får man vara med här? Vi har planerat gifta oss den 31 maj 2014 här i Helsingborg. V ska ha både vigsel och fest på en restaurang som är ett omgjort växthus, så det blir mycket trädgårdsinspirerat i vitt, rosa och grönt. Har Ingen jättebudget utan har tänkt oss landa på 60000 kr för ca 60 pers. I veckan var vi och pratade med ansvariga på stället och nu är vi galet inspirerade! Trots liten budget så försöker vi ändå få ihop det till en minnesvärd stund så mycket dekorationer etc köper jag in från Kina.
    Välkommen :)

    xMariax: Du minns rätt. Vi är fyra styckna som gifter oss den dagen :)

    Jag var varit hos familjen i Borlänge i helgen och nu har pappas tjej, fixat våra inbjudningskort :)
    Så det kan jag stryka från "göra-listan"
     
  • Äldre 18 Aug 20:14

    Vi har tänkt ha vigselprogram om det var det du menade? Tror dock vi nöjer oss med en/par då vi varit på två bröllop under sommaren och det känns som en ganska onödig sak egentligen, samtidigt har det varit skönt att ha psalmerna där och inte behöva leta i en psalmbok.

  • amerik­a
    Äldre 18 Aug 20:37
    Caledonia skrev 2013-08-18 18:18:44 följande:
    Ska ni ha nåt program till gästerna?
    Festprogram kommer vi inte att ha. Vigselprogram eventuellt, men mest för att våra utländska gäster ska kunna ffölja med i vad som händer och få det översatt i häftet. Men det är inte heller färdigtänkt kring det än.
  • Äldre 18 Aug 20:38
    Malin4900 skrev 2013-08-18 20:14:31 följande:
    Vi har tänkt ha vigselprogram om det var det du menade? Tror dock vi nöjer oss med en/par då vi varit på två bröllop under sommaren och det känns som en ganska onödig sak egentligen, samtidigt har det varit skönt att ha psalmerna där och inte behöva leta i en psalmbok.
    Tack för välkomnandet

    Nej jag menade mer festprogram (var nog lite otydlig där )
    Vi ska ha ett häfte där det står något litet om varje gäst för att ge lite samtalsämne. Men är osäker på hur vi ska utforma dem...
  • amerik­a
    Äldre 18 Aug 20:41
    veronica84 skrev 2013-08-18 19:56:27 följande:
    Jag var varit hos familjen i Borlänge i helgen och nu har pappas tjej, fixat våra inbjudningskort :)
    Så det kan jag stryka från "göra-listan"
    Va skönt!!! När tänker ni skicka ut dem?
  • xMaria­x
    Äldre 18 Aug 21:13

    Vi kommer kanske ha festprogram, men inget bestämt ännu.. Isåfall blir det väl ett litet häfte med information om mat, lite om gästerna, etc ..

     Veronica: Redan? Förvånad Nu känner jag mig stressad ju!


  • Äldre 18 Aug 23:14

    Hej. Då hoppar jag in. Gifter oss 31/5 i byn där vi bor (Mellanskåne) och kommer sen vara i en festlokal där vi kan ordna mkt själv. Kommer försöka få fram en bra myskänsla igenom. Budgeten ligger på ca 120.000,- för ca 65 personer exklusive resa. Maten kommer vara hjortstek till förrätt, helgrillad gris i buffé form och sen creme brulee som efterrätt. Och bröllopstårta. Godis buffé och bar med 4-5 olika drinkar att välja på. Gillar det personliga, så kommer ordna mkt själv. Har en underbar florist i Löddeköpinge (flowerdesign by Pernilla Andersson) som hjälper till med all deko. Har valt lime som tema, och kommer ha massor av färska limefrukter på borden, blandat med pärlor o blommor. Hon har även hjälpt mig att hitta glas att ha välkomst drinken i, som hon specialbeställer åt mig, så jag kan hyra, alt köpa billigt. Bröllopsresan kommer bli en överraskning för mig, då min blivande man bokar o planerar allt. Min fästman friade i juni, jag var helt ovetandes (efter 13 år). Han samlade våra närmaste vänner och överraskade mig när jag skulle ut o äta med min syster. Ringen hade han lånat v juveleraren, sen har vi valt ut min ring gemensamt. Han får sin till bröllopet. Ringar var dyrare än jag räknat med, men har valt en ring med stenar ist för att ha 2 st. Kommer även ha ett "photo booth" på festen, och engångskamror på borden. Ja det var lite om vårt bröllop... Än så länge. Kommer säkert komma upp fler idéer på vägen..

  • Äldre 19 Aug 06:27
    amerika skrev 2013-08-18 20:41:59 följande:
    Va skönt!!! När tänker ni skicka ut dem?

    Det kommer nog att dröja ett tag. Kanske i oktober/november?


    När har ni tänkt skicka ut era?


    xMariax: Nej nej ta det lugnt :) Bara jag som vill ha det avbockat så kan jag vila nu ett tag framöver ;)


     


    Caledonia: Jag tror inte att vi kommer att ha något festprogram, då vi bara har tänkt middag och umgås. Vi har inte så partyglada gäster nämligen ;)


    Men något häfte ska det nog bli. Tänkte en berättelse om vårt 12 åriga liv tillsammans eller något =)


    Jenny 2001: Varmt välkommen :) Låter som ett stort och härligt bröllop! :) Själv ska vi bara ha de allra närmaste och det blir 24 st inkl min egen familj :)


     

  • Äldre 19 Aug 06:42

    Jenny2001: då gifter vi oss samma dag, irte allt för långt ifrån varandra kul! Låter jättefint med lime! Var ska ni hålla festen? Vi tänkte också först ha engångskameror, men så var vi nyligen på ett bröllop där det fanns, och de blev väl använda de första 10 minuterna, sen tog de slut. Jag vill undvika det, så vi kommer sätta ut digitalkameror istället med nya sd-kort i. Skrapar ihop och lånar från föräldrar osv. En tanke bara som jag ville dela med mig av!

  • Äldre 19 Aug 10:56
    Caledonia skrev 2013-08-19 06:42:29 följande:
    Jenny2001: då gifter vi oss samma dag, irte allt för långt ifrån varandra kul! Låter jättefint med lime! Var ska ni hålla festen? Vi tänkte också först ha engångskameror, men så var vi nyligen på ett bröllop där det fanns, och de blev väl använda de första 10 minuterna, sen tog de slut. Jag vill undvika det, så vi kommer sätta ut digitalkameror istället med nya sd-kort i. Skrapar ihop och lånar från föräldrar osv. En tanke bara som jag ville dela med mig av!
    Åhh, vad smart. Vi tänkte sätta ut vår egen digitalkamera med stativ och avlösare i foto båset, men hade varit superbra om man kan ha digitalkameror även på borden...! Ska kollas upp.. Brukar inte bli jättemånga bra kort på engångskameror..

    Vi ska vara i snogeloge på festen efteråt. Det är en gammal beteskällare som är omgjord.  Hög mysfaktor.. Ligger i snogeröd. 
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014