• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153677 visningar
    792 svar
    792
    153677

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 17 Aug 12:05
    Caledonia: vilken superhärlig miljö med det där växthuset! Romantiskt och vackert.

    Det där med ringen.... Jag är vanligtvis ingen förespråkare av fantasisummor på smycken, men om det är arvegods som förutom att den är vacker har ett affektionsvärde, så hade nog jag ändå prioriterat att lägga pengar på att få det att funka med den andra ringen. Om det inte går nu, så kanske i efterhand? 
  • Äldre 17 Aug 13:38

    Jo jag håller med där... Missförstå mig rätt, det passar alldeles utmärkt med en slät ring, men det blir riktigt fint med en alliansring. Så alternativet är inte ett sämre, bara inte riktigt lika maffigt. Jag kommer ha förlovningsringen ytterst för att den ska få lite mer plats så vigselringen kommer ändå hamna lite i skymundan.

  • amerik­a
    Äldre 18 Aug 10:54
    Caledonia skrev 2013-08-17 13:38:38 följande:
    Jo jag håller med där... Missförstå mig rätt, det passar alldeles utmärkt med en slät ring, men det blir riktigt fint med en alliansring. Så alternativet är inte ett sämre, bara inte riktigt lika maffigt. Jag kommer ha förlovningsringen ytterst för att den ska få lite mer plats så vigselringen kommer ändå hamna lite i skymundan.
    Visst är det fint med släta ringar oxå - min förlovningsring är slät och förra gången jag gifte mig hade jag släta ringar, jag gillar det!

    Men det är ju kul m lite bling! Tungan ute
  • xMaria­x
    Äldre 18 Aug 11:28
    amerika skrev 2013-08-18 10:54:58 följande:
    Visst är det fint med släta ringar oxå - min förlovningsring är slät och förra gången jag gifte mig hade jag släta ringar, jag gillar det!

    Men det är ju kul m lite bling! Tungan ute
    Så känner jag inför valet av vigselring.. Jag har alltid annars bara släta silversmycken.
  • Pingel
    Äldre 18 Aug 11:39

    Ja, jag hoppar också in i tråden då! Vi har valt 24 maj nästa år för då firar vi 5 årig förlovning Skrattande
    Kyrkan bokad och vi ska och kika på lokal på tisdag.

  • amerik­a
    Äldre 18 Aug 11:42
    xMariax skrev 2013-08-18 11:28:53 följande:
    Så känner jag inför valet av vigselring.. Jag har alltid annars bara släta silversmycken.
    Samma här! Jag är verkmligen ingen bling-människa! Men det är skillnad med vigselringen tycker jag. Plus att min fästman inte tycker jag ska ha nåt annat än bling! Det är ju trevligt Tungan ute

    Och på tal om ringar:
    Han har två förlovningsringar! När vi beställde var han lite stressad och expediten ganska ointresserad av att hjälpa oss, så hans ring blev alldeles för stor! Den har han nu på höger långfinger istället och så fixade vi en ny förlovningsring som han bär på vänster ringfinger (titan - blev billigare att beställa nytt än att storleksändra!) Ringarna är ju inte alls pråliga och nu vill han ha det så. "Jag är dubbelt upptagen" säger han. Lite gulligt faktiskt...
    Men han kommer inte att ha en vigselring oxå. Det blir kanske lite mycket...
  • xMaria­x
    Äldre 18 Aug 12:51
    Pingel skrev 2013-08-18 11:39:00 följande:
    Ja, jag hoppar också in i tråden då! Vi har valt 24 maj nästa år för då firar vi 5 årig förlovning Skrattande
    Kyrkan bokad och vi ska och kika på lokal på tisdag.
    Haha, Välkommen! Om jag inte minns helt fel så är vi 4 som också gifter oss den 24.
    amerika skrev 2013-08-18 11:42:03 följande:
    Samma här! Jag är verkmligen ingen bling-människa! Men det är skillnad med vigselringen tycker jag. Plus att min fästman inte tycker jag ska ha nåt annat än bling! Det är ju trevligt Tungan ute

    Och på tal om ringar:
    Han har två förlovningsringar! När vi beställde var han lite stressad och expediten ganska ointresserad av att hjälpa oss, så hans ring blev alldeles för stor! Den har han nu på höger långfinger istället och så fixade vi en ny förlovningsring som han bär på vänster ringfinger (titan - blev billigare att beställa nytt än att storleksändra!) Ringarna är ju inte alls pråliga och nu vill han ha det så. "Jag är dubbelt upptagen" säger han. Lite gulligt faktiskt...
    Men han kommer inte att ha en vigselring oxå. Det blir kanske lite mycket...
     Har ni funderat på om han kanske ska gravera in vigseldatum också bara? Det är det vi funderar på till min m2b ifall han inte vill ha en till (han är osäker).
  • amerik­a
    Äldre 18 Aug 13:01
    xMariax skrev 2013-08-18 12:51:31 följande:
    Har ni funderat på om han kanske ska gravera in vigseldatum också bara?  
    Ja, vi ska låta gravera in vigseldatumet och så ska vi sätta på varandra ringarna så hans är oxå med i ringväxlingen. Det är ju ingen välsignelse över ringarna dock eftersom det är borgerlig vigsel...
  • Äldre 18 Aug 18:09

    Jag är inte heller blingig av mig och har i princip inga andra smycken än förlovningsringen som är massa bling. Men jag gillar det! Vi har nu bestämt att min ska designas av oss ihop med juvelaren det får kosta vad det kostar!

  • Äldre 18 Aug 18:18

    Ska ni ha nåt program till gästerna?

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014