• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153348 visningar
    792 svar
    792
    153348

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 15 Aug 22:38
    Amerika: Sånt som händer.

    Oj, vilken svår fråga! Jag har aldrig brytt mig om att måla mina naglar.. Målar ju och det är inte praktiskt att ha nagellack om man måste skrapa bort en massa torkad färg från naglarna. Så för mig blir det nog fransk manikyr eller dylikt eftersom att färg skulle vara för annorlunda på mig.. Ungefär hurdant mönster hade du tänkt? Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det väl som stensiler att köpa? 
  • Äldre 15 Aug 22:38

    amerika: Det är samma klänning men i olika färger. Bak och fram och den gammeldags rosa har jag beställt :)
     


    amerika skrev 2013-08-15 21:44:52 följande:
    Just nu är jag helt insöad på hur jag ska göra mina naglar på bröllopsdagen! Sitter o kollar på YouTube-klipp med tutorials hur man gör läckra, fina naglar med glitter, spetsmönster, stenar...

    Jag vill inte ha bara fransk manikyr. Jag har alltid grejat med mina naglar och haft olika färger på lacken så länge som min sambo har känt mig och han tycker det är en kul grej, så det blir liksom inte "jag" om jag skulle ha ofärgade naglar. Och jag kommer göra dem själv, mina egna, ej akryl el gel. 

    Men jag har aldrig provat att måla såna där små konstverk på naglarna så det vågar jag mig nog inte på till den stora dagen heller. Vet inte heller vilken färg det kommer bli men förmodligen lavendellila eftersom det är dels min favoritfärg men oxå min accentfärg i accessoarer. Och så lite bling på det, kan det va nåt? Flört 
    Visst kan det vara något :)
    Min kusin är utbildad nagelteknolog bl a och hon ska få göra mina naglar :)
    Jag tror att det är samma klänning fast fram och baksida och i olika färger.. Solig
     
     Stämmer bra ;)

     
  • Äldre 17 Aug 07:12

    Hej! Får man vara med här? Vi har planerat gifta oss den 31 maj 2014 här i Helsingborg. V ska ha både vigsel och fest på en restaurang som är ett omgjort växthus, så det blir mycket trädgårdsinspirerat i vitt, rosa och grönt. Har Ingen jättebudget utan har tänkt oss landa på 60000 kr för ca 60 pers. I veckan var vi och pratade med ansvariga på stället och nu är vi galet inspirerade! Trots liten budget så försöker vi ändå få ihop det till en minnesvärd stund så mycket dekorationer etc köper jag in från Kina.

  • Äldre 17 Aug 07:13

    (Sorry för dåligt uppdelad text, den blir sådär när man skriver på iPad...)

  • xMaria­x
    Äldre 17 Aug 08:25
    Caledonia: Självklart! Välkommen!
  • amerik­a
    Äldre 17 Aug 09:54
    2014maj skrev 2013-08-15 22:07:13 följande:
    Du kanske redan vet men..Skrattande
    Det finns ju färdiga "konstverk" att köpa som är lätta att sätta på, du målar färg - torka - "klistrar" på mönstret och sen på med topplack, lite pilligt men inte alls för svårt...
    Vissa mönster ser lite billiga ut men det finns en massa fina med!!
    Javisst finns det såna som är fina! Beror ju helt på hur man använder dem oxå. För att måla på frihand det fixar inte jag, men vissa tjejer är ju grymt duktiga!!
    xMariax skrev 2013-08-15 22:38:27 följande:
     Ungefär hurdant mönster hade du tänkt? Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det väl som stensiler att köpa? 
    Hade i så fall tänkt mönster med spets eller blommor. Finns massor att använda, det svåra är mest att hitta i djungeln! Annars "bara" någon snygg pastellig färg och glitter! 
  • amerik­a
    Äldre 17 Aug 09:56
    Caledonia skrev 2013-08-17 07:12:09 följande:
    Hej! Får man vara med här? Vi har planerat gifta oss den 31 maj 2014 här i Helsingborg. V ska ha både vigsel och fest på en restaurang som är ett omgjort växthus, så det blir mycket trädgårdsinspirerat i vitt, rosa och grönt. Har Ingen jättebudget utan har tänkt oss landa på 60000 kr för ca 60 pers. I veckan var vi och pratade med ansvariga på stället och nu är vi galet inspirerade! Trots liten budget så försöker vi ändå få ihop det till en minnesvärd stund så mycket dekorationer etc köper jag in från Kina.
    Välkommen till tråden! Glad Det är ju på håret att du tillhör maj men just 31:e är en bra dag för då fyller min mamma och min "extramamma" år! Så det kan ju bara bli bra, eller hur?! Flört

    Er vigsel- och festplats låter ju helt underbar! Du får gärna lägga in några bilder eller skicka en länk, om du vill...
  • Äldre 17 Aug 11:05

    Tack tjejer!! [b] självklar kan ni få en länk! Under Galleri finns bilder från tidigare bröllop: www.linneatradgarden.se

  • Äldre 17 Aug 11:11

    Vi håller också på att kolla ringar just nu. Jag har fått en äldre (ca 1930-tal) förlovningsring, som dels har 9 diamanter i form av en blomma, dels har en form på själva ringen som gör att det smalnar mot blomman. Det är underbar men såååå svår att kombinera eftersom det blir ett glapp mellan ringen där det smalnar och den nya ringen. Sannolikt ska vi själva utforma ringen med hjälp av affären www.lyxxa.se, men vi har ju rätt tajt budget. Min m2b vill just nu lägga ut 3000 kr extra på min ring, men det faller inte väl in i budgeten, som vi redan nu måste tokspara till...

  • Äldre 17 Aug 11:17

    Detta liknar min förlovningsring men min smalnar lite mer och blomman är mindre och infattad och upphöjd i guld... www.chanti.se/|902323357

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014