• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153437 visningar
    792 svar
    792
    153437

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 15 Aug 15:36
    xMariax skrev 2013-08-15 12:07:34 följande:
    Min heter ''Wedding countdown'' och finns i Play butik. 
    veronica84 skrev 2013-08-15 14:32:48 följande:
    min heter julkalender på play, men skulle helst vilja ha en roligare :)
    aha... jag kan inte hitta samma, kanske skiljer det på Play butik och AppStore?
    Jag hittade en som heter My Wedding countdown som jag laddade ner. Den är enkel men söt Tungan ute
  • xMaria­x
    Äldre 15 Aug 16:49
    Amerika: Appstore är väl för Iphone och Play för android tror jag.

    Jag har valt ring sen några månader tillbaka.. Schalins Europa Allians Turin eller något liknande.. Kostar ca 6500:- och är precis enligt min smak! Blivande maken däremot vet fortfarande inte ens om han vill ha en ny ring eller inte.. Om han ska ha ring så vill han ha en sån där i svart material. Vet någon av er vad det heter eller vart man kan få tag på det? 

     


  • amerik­a
    Äldre 15 Aug 16:53
    xMariax skrev 2013-08-15 16:49:47 följande:
    Amerika: Appstore är väl för Iphone och Play för android tror jag.

    Jag har valt ring sen några månader tillbaka.. Schalins Europa Allians Turin eller något liknande.. Kostar ca 6500:- och är precis enligt min smak! Blivande maken däremot vet fortfarande inte ens om han vill ha en ny ring eller inte.. Om han ska ha ring så vill han ha en sån där i svart material. Vet någon av er vad det heter eller vart man kan få tag på det? 
    Jo, det är olika för android och iPhone och då är det väl ibland oxå olika appar...

    Vilken fin ring du har valt! Vad har du för förlovningsring som den ska sitta ihop med?
    Och ang svarta ringar så är det väl volfram du tänker på, tror jag. Men även titan kan ju vara riktigt mörkgrått.
  • Äldre 15 Aug 17:54

    xMariax: Bra smak ;)

     Jag har oxå tänkt den eller den här :) Lutar mer åt den sista Europa Exklusiv Davos Allians. Den går på 8818 kr men kunde få lite rabatt sa hon.



     
  • Äldre 15 Aug 17:56

    Amerika: Min dotter kommer att vara 7 år vid Bröllopet och min son 5 år.
    Här är hennes klänning. Den ska vara i gammelrosa




     
  • amerik­a
    Äldre 15 Aug 20:28
    veronica84 skrev 2013-08-15 17:56:55 följande:
    Amerika: Min dotter kommer att vara 7 år vid Bröllopet och min son 5 år.
    Här är hennes klänning. Den ska vara i gammelrosa 
    Okej, menar du den turkosa klänningen fast i gammelrosa?
    Mysigt att ha barnen med i följet! Hade jag oxå haft om jag hade yngre barn, men tvivlar starkt på att min fjortonåring skulle vilja det... fast han får såklart om han vill!!
  • xMaria­x
    Äldre 15 Aug 21:37
    Amerika: Jo så är det nog. Haha, har ingen koll på sånt där!
    Min förlovningsring är en enkel slät silverring, rundad inte kantig. Men jag vill så gärna ha den ringen så passar dem inte kommer jag vara så ful att jag tar av förlovningsringen.. Tungan uteVeronica: Haha, nej vad kul att vi tittat på nästan samma ringar! De är verkligen jättesnygga!
    amerika skrev 2013-08-15 20:28:41 följande:
    Okej, menar du den turkosa klänningen fast i gammelrosa?
    Mysigt att ha barnen med i följet! Hade jag oxå haft om jag hade yngre barn, men tvivlar starkt på att min fjortonåring skulle vilja det... fast han får såklart om han vill!!
    Jag tror att det är samma klänning fast fram och baksida och i olika färger.. Solig
     
  • amerik­a
    Äldre 15 Aug 21:39
    xMariax skrev 2013-08-15 21:37:21 följande:
    Jag tror att det är samma klänning fast fram och baksida och i olika färger.. Solig
    hahahahaha det fattade inte jag, gu' så trög! Ska då oxå passa på att erkänna att jag tyckte den rosa klänningen (alltså framsidan) var finare!
  • amerik­a
    Äldre 15 Aug 21:44

    Just nu är jag helt insöad på hur jag ska göra mina naglar på bröllopsdagen! Sitter o kollar på YouTube-klipp med tutorials hur man gör läckra, fina naglar med glitter, spetsmönster, stenar...

    Jag vill inte ha bara fransk manikyr. Jag har alltid grejat med mina naglar och haft olika färger på lacken så länge som min sambo har känt mig och han tycker det är en kul grej, så det blir liksom inte "jag" om jag skulle ha ofärgade naglar. Och jag kommer göra dem själv, mina egna, ej akryl el gel. 

    Men jag har aldrig provat att måla såna där små konstverk på naglarna så det vågar jag mig nog inte på till den stora dagen heller. Vet inte heller vilken färg det kommer bli men förmodligen lavendellila eftersom det är dels min favoritfärg men oxå min accentfärg i accessoarer. Och så lite bling på det, kan det va nåt? Flört 

  • Äldre 15 Aug 22:07
    amerika skrev 2013-08-15 21:44:52 följande:
    Just nu är jag helt insöad på hur jag ska göra mina naglar på bröllopsdagen! Sitter o kollar på YouTube-klipp med tutorials hur man gör läckra, fina naglar med glitter, spetsmönster, stenar...

    Jag vill inte ha bara fransk manikyr. Jag har alltid grejat med mina naglar och haft olika färger på lacken så länge som min sambo har känt mig och han tycker det är en kul grej, så det blir liksom inte "jag" om jag skulle ha ofärgade naglar. Och jag kommer göra dem själv, mina egna, ej akryl el gel. 

    Men jag har aldrig provat att måla såna där små konstverk på naglarna så det vågar jag mig nog inte på till den stora dagen heller. Vet inte heller vilken färg det kommer bli men förmodligen lavendellila eftersom det är dels min favoritfärg men oxå min accentfärg i accessoarer. Och så lite bling på det, kan det va nåt? Flört 
    Du kanske redan vet men..Skrattande
    Det finns ju färdiga "konstverk" att köpa som är lätta att sätta på, du målar färg - torka - "klistrar" på mönstret och sen på med topplack, lite pilligt men inte alls för svårt...

    Vissa mönster ser lite billiga ut men det finns en massa fina med!!
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014