• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153490 visningar
    792 svar
    792
    153490

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 11 Aug 14:22
    veronica84: åh det ska bli väldigt spännande att få höra (och se) hur det blir med klänningen! Någon särskild anledning till att du beställer såpass långt i förväg? Eller kunde du bara inte hålla dig...? Flört
  • Äldre 11 Aug 17:21

    Amerika: Jag kunde inte hålla mig :) sen hinner jag sy om den om den inte skulle passa. Jag har varit så inställd och förälskad i denna sen jag såg den och kan inte tänka mig någon annan klänning :)

  • amerik­a
    Äldre 11 Aug 17:53
    Veronica84: åh så härligt att känna så!! Då tycker jag du gjorde rätt som beställde!

    Jag sitter och dreglar över Jenny Packhams klänningar, de är bara sååååå vackra, men jag har varken kropp eller pengar till det, så det får förbli en dröm.

    Jag har en annan stark favorit dock och hoppas kunna få den uppsydd på någon Kinasida. Här är länken till originalklänninge:
    http://www.chavianocouture.com/featured/ginney-leigh

    Det häftiga med den var att när jag presenterade 7-8 olika klänningar för min blivande, allt från gräddbakelse till nattlinne, så valde han denna! Kanske för att han vet vad jag gillar men kanske oxå för att han oxå fastnade för just denna! 
  • xMaria­x
    Äldre 11 Aug 19:43

    Åhh så fina klänningar!! Själv så har jag fastnat helt för denna klänning http://www.alfredangelobridal.eu/Collections/Plus-Size-Bridal/867/?pg=3 designad av Alfred Angelo. Är väldigt förtjust i hans designer, men har inte riktigt rätt kropp för att bära den..


  • amerik­a
    Äldre 11 Aug 19:47
    xMariax: den var ju fantastiskt vacker!! Och en sådan skärning på klänning passar vilken kropp som helst - believe me!! Jag hade sådan modell förra gången jag gifte mig och den satt som en smäck trots att jag var både mullig och kort. Prova, ska du få se!
  • xMaria­x
    Äldre 11 Aug 19:51

    Hur gör ni andra med efternamn förresten?

    Vi har alltid innan pratat om att ta m2bs efternamn, men ju mer jag tänker på det ju osäkrare blir jag.. Jag verkligen ÄLSKAR mitt efternamn och det är väldigt ovanligt (m2b har ett väldigt vanligt namn) men mitt efternamn passar inte alls med hans eller vår sons namn.. :-/ Jag tänkte ett tag ändra mitt efternamn till mellannamn, men ja.. Jag vet inte...
    Just nu disskuterar vi om att kanske ta min farmors flicknamn, det är gammalt, ovanligt och väldigt fint och jag skulle inte känna att jag ''lämnar'' min familj..  


  • xMaria­x
    Äldre 11 Aug 19:53
    amerika: Tror du det? Jag är ca 170 cm lång, men äppelformad och väldigt  fet.. :-/
  • amerik­a
    Äldre 11 Aug 20:01
    xMariax: jag har tyvärr inga bilder så jag kan övertyga dig men mitt bästa tips är att du provar någon sådan modell i en klänningsafär, dvs skuren med längsgående våder uppifrån och ned, det heter säkert nåt tjusigt på skräddarspråk som jag inte kan. Det gör att silhuetten smalnar av och förlängs, inte breddas. Jag har tyvärr inte sett så många klänningar på t ex Kinasidorna som är skurna på det sättet, så det verkar inte vara trendigt just nu men för såna som mig som är runda gör det underverk!

    När det gäller efternamn så tänkte jag behålla mitt efternamn som jagj har gift till mig eftersom jag ville heta samma som mina barn. Men min blivande vill gärna att jag tar hans namn och efter mycket funderande så har jag bestämt mig för att göra det. Mina barn är mitt blod och vi hör alltid ihop, oavsett vad jag heter. Att heta samma som min blivande är oxå ett statement på något sätt att jag börjar ett nytt liv. Låter fånigt kanske, men så känns det. 
    Din blivande kanske kan ta ditt namn istället, xMariax
  • xMaria­x
    Äldre 11 Aug 20:19

    Jag har provat en a-linje formad klänning förrut, och du har rätt i det du säger att det gör underverk! Tänkte åka och prova exakt denna i Stockholm nån gång i höst (oktober antagligen) så då får vi se.

    Angående efternamn så håller jag helt med dig.. Det känns som att man SKA heta samma efternamn. Som tur är så har vi gott om tid att diskutera detta! 


  • Äldre 11 Aug 20:46

    Vilka fina klänningar ni har fastnat för båda två :)

    Angående efternamn, så vill jag heta lika som resten av familjen, så jag kommer att ta sambons namn.
    Men mitt efternamn är väldigt ovanligt, här i Sverige iaf, men inte i Finland där min pappa kommer ifrån.
     
     Visste ni att igår så var det exakt 9 ½ månad kvar tills vår Dag :)
    Jag har en nedräknare på mobilen..  

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014