• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153250 visningar
    792 svar
    792
    153250

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 29 Jul 11:48
    #91
    xMariax skrev 2013-07-28 10:32:30 följande:
    Dessutom så var det någon skada på stadens huvudvattenledning i torsdags så vi var utan vatten i kran från 06.30 torsdag morgon till ungefär 18.00 fredag... Det kom väldigt vältajmat med denna värme. :-P
    Fy, vilken mardröm att vara utan vatten mitt i sommarvärmen!!
  • amerik­a
    Äldre 29 Jul 11:55
    #92

    Ja, det känns skönt att ha spikat datum och 24 maj känns jättebra! 
    Tyvärr kan vi av olika skäl inte färdigställa gästlistan, så jag tror inte det blir några save the dates i början av sept som vi hade t/mejl/sms istället bara så att folk har ett hum om datumet. Vi har inte direkt pratat m någon om våra bröllopsplaner förutom de närmsta vännerna som ska hjälpa till m olika saker. Inte ens våra familjer vet något....

  • Äldre 29 Jul 16:07
    #93

    Jaha, då gifter även vi oss den 24 :) Kyrkan var bokad den 17 som vi först tänkt, som tur var gick det att boka om restaurangen iaf!

  • xMaria­x
    Äldre 29 Jul 20:20
    #94

    Är det någon här i tråden som gifter sig något annat datum än 24 Maj?


  • Äldre 29 Jul 20:43
    #95

    Det är faktiskt ganska kul :D Jag kollade på den 10 men då var kyrkan bara ledig kl 1 och det tyckte vi var för tidigt. Det känns så sjukt spännande och lite pirrigf nu när vi bokat!

  • Äldre 29 Jul 21:45
    #96

    Vi gifter oss den 31:) första inbjudningskortet är faktiskt redan skickade, vilket känns lite pirrigt:) det är till två som bor i Canada så vi ville ge dem riktigt god tid på sig. Min svärmor har erbjudit sig att hjälpa till med inbjudningskorten när resten ska göras och det känns som en mysig grej att göra tillsammans, så jag blev jätteglad när hon sa det:) när tänkte ni skicka ut era inbjudningar? Vi tänkte nog i januari. Förlåt för att det inte blir några radbrytningar, surfplatta ni vet..

  • xMaria­x
    Äldre 29 Jul 23:19
    #97

    Haha ja det är lite kul..

    Vi tänkte väl skicka ut inbjudningskorten i november/december.. 


  • Äldre 30 Jul 09:30
    #98

    Vi ska skicka ut std snart och inbjudningarna i januari tror jag. Jag har gjort prover på båda men väntar på ett par saker från Ebay :D Spännande att se om det blir som jag tänkt...

  • amerik­a
    Äldre 30 Jul 19:19
    #99

    Jag hade tänkt att vi skulle skicka save the dates i början av september men vi har inte gästlistan helt klar för oss så nu kommer det troligtvis bli så att vi skickar inbjudningar precis efter nyår istället. Till dess måste vi ha bestämt exakt vilka gäster vi ska bjuda, det kan vi inte komma fram till för tillfället.

  • Äldre 30 Jul 20:37

    Vi har haft lite annat än bröllop på hjärnan ett litet tag. Hittade en knöl på min sons ben som vi blev jätte oroliga och ville kolla upp så fort det gick! Vi har varit hos läkaren och de har gjort ultraljud och som det verkar så är det inget farligt! Tack och lov! 
    Han har en cysta som barn kan ha i kroppen utan att det är något farligt. Men det var ingen fara utan den ska vi låta vara om inte han själv får ont i den. Det lät som att den kommer att försvinna av sig själv.
    Jag har mått fruktansvärt dåligt och bara tänkt på honom och vad som ska hända.

    Nu har jag släppt det för stunden och börjat tänka på bröllopet igen :)
    Hittade ett par finbyxor för 75 kr på Lindex som jag köpte till sonen och hoppas på att han vill ha dom på sig ;) Han gillar inte knappar nämligen. Han verkar ha fobi för det, men mjukbyxor på bröllop är något som jag helst slipper just den dagen ;)

    Annars händer inte så mycket mer för tillfället i bröllopsplanering. Vi har semester och försöker njuta av den innan det är dags att jobba ända tills nyår.
    Imorgon drar vi iväg på en kryssning till Riga i två dygn. Barnen vet inget utan det ska bli en överraskning :)  


    Älskade Moa & Linus <3
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014