• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153058 visningar
    792 svar
    792
    153058

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 17 Jun 19:15
    #51

    Hur går det för er alla? Tycker denhär tråden har blivit väldigt död..


  • Äldre 17 Jun 19:25
    #52

    Vi ska beställa ringarna nu i dagarna:) vi kan dock inte riktigt bestämma oss mellan två stycken.

    det här är den ena:



    Och det här är den andra:


    Förlovningsringarna är i samma stil, men med ett mörkare träslag:)
  • xMaria­x
    Äldre 17 Jun 19:40
    #53
    SabinaE skrev 2013-06-17 19:25:22 följande:
    Vi ska beställa ringarna nu i dagarna:) vi kan dock inte riktigt bestämma oss mellan två stycken.

    det här är den ena:


    Och det här är den andra:


    Förlovningsringarna är i samma stil, men med ett mörkare träslag:)
    Häftiga! Jag tyckte att de översta var snyggast!
  • Äldre 18 Jun 11:54
    #54

    xMariax: Ja det lutar åt demSkrattande

  • amerik­a
    Äldre 1 Jul 19:39
    #55

    Är det för att det är semester som det blivit så dött härinne eller springer man på andras bröllop i år och väntar med sitt eget, kanske? Flört

    Vi har nästan helt och håller bestämt oss för att byta både datum och vigselplats. Det är inte bra att vi är två så veliga personer... Datumet flyttar vi fram för att jag vill det ska vara mer grönt men jag känner mig inte helt bekväm med 17 maj, måste nog grunna på det lite till. Och platsen byter vi för att vi hittat en annan enorm ek som står mitt i en syrenberså och syrenerna blommar kring den 17 maj, så det vore ju vackert. Om vi nu ska vara där, vilket inte är hundra eftersom jag har så svårt att bestämma mig!! *gaaaaah* Skrikandes

    Vilken tur att jag inte börjat leta klänning än, när den tiden kommer lär jag bli helt galen! 

  • Äldre 2 Jul 09:42
    #56

    Jag tycker också att det är rätt dött här inne, vilket är lite synd. Vi väntar just nu spänt på ringarna som är beställda! Jag har köpt en liten resväska i papp (panduro) som gästerna får lägga bidrag i till bröllopsresan. Vi kommer inte önska oss några presenter utan endast bidrag till resan :) Så den ska dekoreras på något fint sätt. Vi har även bestämt hur inbjudningarna ska se ut:) Jag köpte lite olika papper en dag för att kunna prova lite olika varianter, men när jag hade gjort första så var jag redan helnöjd:D

  • xMaria­x
    Äldre 2 Jul 09:46
    #57

    Jag har faktiskt varit lite dålig på att skriva eftersom att det är så dött här inne.. Skäms

    Vi var ju och kollade på kyrkan i maj, men intresset försvann helt så vi kollade vidare men uten att hitta någon kyrka här i stan som vi båda gillade.. Då började vi tänka på festlokaler istället och bestämde oss för att utgå från det.
    Av ren slump hittade vi en helt underbar lokal 2 mil utanför min m2bs hemstad, vi blev helt förälskade i den och bokade den. Vi tänkte att hittar vi ingen kyrka så kan vi vigas på bryggan utanför lokalen (sjöutsikt) men så hittade vi kyrka också och bokade den!
    Så vi gifter oss den 24 maj 2014 i Norrtälje! Hjärta 

    Angående beslutsångest så känner jag igen mig helt.. En massa detaljer bara som tur är! Vi har bytt färgtema från grönt till blått tex och både jag och m2b har bett fler att vara tärna/marshalk .. Tanken var att vi skulle ha 1 var, men nu har vi 3 var! Vi kunde inte låta bli att fråga de sista..


  • xMaria­x
    Äldre 2 Jul 09:48
    #58
    SabinaE: Vilken av ringarna beställde ni?  
  • amerik­a
    Äldre 2 Jul 10:10
    #59
    xMariax: vilken helomvändning när det gällde kyrkan! Men sån tur att ni kollade först och gick på magkänsla.

    SabinaE:  jag har oxå tänkt på en sådan väska, jag tänkte på den vita och sätta på klistermärken från olika ställen och klä insidan med papper från en karta.

    Man kan inte tro att jag är över 40, har två barn, hus och ett jobb där jag dagligen måste fatta beslut (ofta sånt som folk inte gillar) när jag har så förbaskat svårt att bestämma mig för datum!! Men det är faktiskt vädrets fel! Jag känner mig inte bekväm med den 17 maj så nu har jag sagt till min blivande att han får bestämma: 10 el 24 maj. Och när han har bestämt så får jag inte vela mera.

    Vi har inte bokat någonting ännu men när vi spikat datum, ska jag boka festlokalen. Fattas bara att den är upptagen då! Förvånad  
  • xMaria­x
    Äldre 2 Jul 10:27
    #60
    amerika: Ja verkligen! Kyrkan såg jättefin ut på bilderna men i verkligheten var den jättemörk och förfallen! Förvånad Den som vi har bokat nu har vi däremot inte varit i, vi bara litar på att det blir fint..

    Kyrkan ser ut såhär:


     



    Och lokalen:


     




    Jussdet! Vi kollade lite på caketoppers här om dagen, eftersom att vi båda älskar medeltid, fantasy, rollspel, lajv och allt som hör där till så ville vi gärna hitta något passande det.. Vilket vi också gjorde! Skulle nästan vilja beställa nu på en gång!
    Av en säljare från etsy!


     
Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014