• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    152231 visningar
    792 svar
    792
    152231

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 17 Apr 11:39
    #21

    Jag tänkte dela med mig lite av bilder från den eventuella kyrkan som vi ska vigas i.. (Om det blir kyrkligt så blir det denna kyrka.)

    Jag älskar den! Hjärta






  • Äldre 17 Apr 12:20
    #22
    xMariax skrev 2013-04-17 11:39:21 följande:
    Jag tänkte dela med mig lite av bilder från den eventuella kyrkan som vi ska vigas i.. (Om det blir kyrkligt så blir det denna kyrka.)

    Jag älskar den! Hjärta

     


    Superfin verkligen!


     


     

  • xMaria­x
    Äldre 17 Apr 13:04
    #23
    Eksson skrev 2013-04-17 12:20:25 följande:

    Superfin verkligen!


     


     


    Ja jag verkligen älskar den.. Så ljust och enkelt och fint..
  • Äldre 19 Apr 10:01
    #24

    xMariax skrev 2013-04-17 11:39:21 följande:Jag tänkte dela med mig lite av bilder från den eventuella kyrkan som vi ska vigas i.. (Om det blir kyrkligt så blir det denna kyrka.)Jag älskar den! Brud2014.bloggplatsen.seVerkligen underbar kyrka! Vi ska gifta oss i samma kyrka där jag, våra barn, mina syskon, min mamma och hennes syskon och syskonbarn m.fl döptes.. Tyvärr så verkar jag inte kunna få samma präst. Det hade känts mycket speciellt.


    Älskade Moa och Linus <3
  • Äldre 19 Apr 10:20
    #25

    Blev inspirerad och letade efter bilder där vi har tänkt gifta oss. Vi har preliminärt bokat församlingshemmet som ligger ca 100 m från kyrkan. Nära och bra :) Kostar ingenting då man gifter sig i tillhörande kyrka. Vi har haft dop här tidigare så vi vet hur lokalen ser ut. Rymlig för barn att få röra sig fritt på :)


    Älskade Moa och Linus <3
  • Äldre 19 Apr 10:23
    #26




    Älskade Moa och Linus <3
  • amerik­a
    Äldre 20 Apr 10:35
    #27
    veronica84 skrev 2013-04-13 15:59:02 följande:
    Lägg gärna upp bild sen om du har lust :) Behöver inspiration.
    Kommer säkerligen lägga upp bilder, men inbjudningarna skickas inte än på ett bra tag...

    Däremot (tror jag) kommer vi att göra nån form av save the date under maj månad. Det är bara fotografen, musikern samt värdinnan/koordinatorn som vet om att vi ska gifta oss, än så länge och jag tänker att folk behöver veta i god tid så de inte bokar in resor o sånt. Sen är ju maj inte mitt i semestertid men ändå.

    Vi har tänkt att åka till den plats vi har tänkt till vigseln och reka lite på det datumet (10/5) för att få en känsla för hur det är där just då. Kanske byter vi plats eller märker nåt annat som vi förbisett tidigare. Vi kommer att ha en borgerlig vigsel och har tänkt oss utomhus, men det är bra att ha reservplaner.

    Vi ska oxå kolla på festlokalen, min blivande har bara sett den invändigt på en julmarknad (det är en bygdegård) och det är ju svårt att bilda sig en uppfattning.
  • xMaria­x
    Äldre 22 Apr 14:53
    #28
    veronica84 skrev 2013-04-19 10:23:45 följande:


    Älskade Moa och Linus <3
    Herregud villket fint fönster!!! :-O
  • Äldre 24 Apr 08:54
    #29

    Vi har också tänkt gifta oss i maj 2014. Igår var vi och tittade på en lämplig lokal där vi skulle kunna ha både vigsel (borgerlig) och fest. Har inte fått menyförslag och pris än, så risken är att det blir lite i dyraste laget. Men fördelen skulle vara att i stort sett allt ingår, inklusive städning. Det vi behöver ordna själva är dryck och tårta. Skulle vara så himla skönt att allt är ordnat och att vi inte behöver göra nåt alls efter festen mer än åka dit och hämta presenterna, buketten och om det är nåt mer som man vill spara.

    Har börjat surfa lite efter klänning och sånt men inte bestämt nåt egentligen. Sambon vill ha jackett vilket vi båda tycker är snyggt.

    Hur gör ni andra med ekonomi och föräldrar? Får ni bidrag från dem? Och i så fall, har ni bett om det eller har ni blivit erbjudna? Mina föräldrar började genast prata om att de kanske skulle kunna bidra med nåt medans sambons föräldrar (som är skilda) inte har nämnt nåt alls om det. 

  • Äldre 24 Apr 20:30
    #30

    Hej alla! Nu har vi kommit igång lite. Vi var idag och kollade på ett eventuellt ställe att ha middagen på och det kändes super. Tjejen vi pratade med verkade dessutom kunnig och flexibel. Min sambo tyckte faktiskt också att det var roligt att åka iväg och kolla och det känns skönt att äntligen ha med honom på tåget också, han är ju liksom lite inblandad! ;) Däremot funderade vi lite efteråt på hur många ställen man egentligen ska kolla? Vi har några till som vi ska besöka de närmsta två veckorna, sammanlagt handlar det om typ 6 olika ställen. Men om det känns bra på ett, kanske man egentligen ska nöja sig och inte kolla vidare med risk för kluvenhet?! Hur har ni gjort?

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014