• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78588 visningar
    592 svar
    592
    78588

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 8 Oct 07:47

    Åh tack för tipset om inbjudningskorten! Hoppas rabatten håller i sig länge :) Vi gifter oss 16 augusti! Vi tänkte skicka ut spara datumet kort nu i november och sedan inbjudningskort i kanske mars-april. Just nu är lokal bokad och bekräftad! Där ingår allt för 950kr/pers, även vår bröllopsnatt. Vi har bokat fotograf (hela dagen, 8000kr), musik till vigseln (2000kr, två fioler) och dj till kvällen (4000kr). (jag vet att jag även är med i tråden om 2 augusti, men vi har alltså bytt datum ;) )

  • Äldre 8 Oct 07:57
    kärleken skrev 2013-10-08 07:47:12 följande:
    Åh tack för tipset om inbjudningskorten! Hoppas rabatten håller i sig länge :) Vi gifter oss 16 augusti! Vi tänkte skicka ut spara datumet kort nu i november och sedan inbjudningskort i kanske mars-april. Just nu är lokal bokad och bekräftad! Där ingår allt för 950kr/pers, även vår bröllopsnatt. Vi har bokat fotograf (hela dagen, 8000kr), musik till vigseln (2000kr, två fioler) och dj till kvällen (4000kr). (jag vet att jag även är med i tråden om 2 augusti, men vi har alltså bytt datum ;) )
    den har hållt i sig typ sex månader nu så jag tror den fortsätter Tungan ute ... åh men då kan jag kanske peppa min älskade blivande make att vi också kan skicka ut save-the-date lite tidigare eftersom det finns fler som gör det hihi. men vi får se... känns ganska tidigt ändå med efter nyår och inbjudan sen i april. jag tänker att folk hinner glömma bort det lilla save-the-datekortet om det går alltför länge mellan det och inbjudan. fast kanske inte ändå när det handlar om bröllop Flört

    här är min klänning som jag provade i lördags och som jag nu även beställt (!!!). kommer om 3-4 månader! suddig bild, jag vet, men man ser ju ändå hur den ser ut.


     
  • Äldre 8 Oct 09:48

    Vi ska skicka ut inbjudningarna omkring nyår och vi gifter oss 30 augusti...

    Men vi bor inte i Sverige så för oss är det praktiskt att ge dem när vi är hemma över jul...
    Och jag känner lite så att man kommer ihåg ett bröllop. Men det kanske beror på vilken släkt och vänskapskrets man har. I vår kommer man ihåg såna viktiga saker.

  • Äldre 8 Oct 10:08

    Vi skickar ut save-the date kort i november och gifter oss i Augusti inbjudan komemr lite senare då vi inte ör helt hundra på vart vi ska ha festen än, vi har bokat villa överås och ska dit idag igen och kolla.. vill vara säker på att vi får plats :)

  • Äldre 8 Oct 10:31

    Aminis: Jag har räknat förut på materialkostnad för våra inbjudningskort och jag har för mig att det blev 8 kr st. Jag har dessutom redan köpt papper i omgångar på rea, så för oss blir det billigare eller iaf samma kostnad att göra själv (framför allt får jag exakt som jag vill ha dem utan att hålla på och ändra redan befintliga kort). Vi tänkte som sagt skicka något slags "save the date"-sms redan nu eller senast i november, och sedan inbjudningkorten i januari/februari. Jag förutsätter att man skriver in viktiga datum i sin kalender, så att man "glömmer bort" bröllopet bara för att inbjudan är tidig tror jag inte. Möjligen att man kan behöva påminna om OSA när det närmar sig. Jag tänker att det är lika bra att skicka ut inbjudningar innan folk lägger sina semestrar, och vi har en hel del som ofta reser under sommaren och de vore ju trist om de hinner boka utlandsresa innan inbjudningarna kommer. Vi gifter oss i Östersund förresten :)

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 9 Oct 21:42

    Här är en till augustibrud. Jag och min blivande funderar på 9:e då det är exakt 1.5 år efter vi blev tillsammans. Min kära fästman tycker att det är för tidigt att boka kyrkan än så jag får hålla fingrarna i styr ett tag till, funderar dock på att boka i hemlighet ändå. Som en kul överraskning liksom. 
    Har dock köpt inbjudningskort då dom hade 50% på Gallerix här i stan.  
    Klänning ska jag börja prova så fort jag fått hjälp med vikte (har pcos så jag måste får seriös hjälp innan jag får bort några kilon). 

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 15 Oct 17:08

    Oj, vad kul att det är så många som redan har kommit igång med allting.
    Själv har vi ju bokat kyrka, festlokal, fotograf och live band. Samt bröllopsresa. Vårt bröllop kommer gå loss på 150 000kr. Detta är inkl ring och bröllopsresa! Vi är 70 pers bjudna och jag hoppas att alla kan komma.
    Vi har börjat läsa "allt om bröllop"s bok på kvällarna nu och det är jättemysigt för nu börjar det ta fart :D
    Ha det bra och tänk på att tiden går fort!! Iiih :D

  • Äldre 16 Oct 19:59

    Hej igen! Vi har nu ändrat vår tid från 14 00 till 15.00. Eftersom vi har många som kommer resa från sthlm till Småland tror jag det blir bättre tid. Inte för tidigt men inte heller för sent :) vi ska skicks ut själva inbjudningskorten redan i februari. Ju tidigare desto bättre. Just inte detta nu sitter jag och funderar över vår bröllopsmeny. Har ni tänkt något på maten?

  • Äldre 17 Oct 11:50

    Nu är klänningen köpt!
    Fyra råddjur ligger i frysen, de får bli huvudrätt men frågan är om det blir efterrätt och tårta eller bara tårta. Tror många kommer vilja ha kaffe två gånger om det blir efterrätt och tårta? Hur tänker ni?

    Har nu också bestämt oss för att vigas i kyrkan, ska prata med prästen här i veckan. Måste ju bara gå med i Svenska kyrkan också Obestämd
    Har gett sambon i uppgift enligt traditionerna att han får fixa brudbukett och vigselring. verkar ibland som ett väldigt dåligt beslut Skrattande Träffade frisören häromdan, hon skulle fundera kring hur brudkronan enklast kommer till sin rätt.
    Måste ta tag i det där med musik och fotograf.

  • JucyPo­wer
    Äldre 17 Oct 14:18

    Vi giftr oss också i augusti 2014, 30:e närmare bestämt. Vi förlovade oss den 31/8-13 och vill gifta oss innom ett år enligt den gammla traditionen så det blir ju på håret ;) lokal är bokad och vi har börjat kika lite på gästlistan men någonstanns mellan 65-80 gäster räknar vi med, barnfritt. Vigseln kommer vara borgerlig men vi vet inte om vi kommer ha den på samma ställe som festen eller någon annan stanns ännu. Maten har min mamma erbjudit sej att hjälpa till att laga så det erbjudandet kommer vi nog nappa på för att hålla nere kostnaderna, maten kan ju bli sjukt dyr annars.. Känndes inte som 40000:- för en middag var okej (om man skulle ha på hotell/catering).

Svar på tråden Augusti 2014!