• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78562 visningar
    592 svar
    592
    78562

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 1 Oct 09:47
    kärleken skrev 2013-09-29 11:57:50 följande:
    Vi gifter oss 16 augusti 2014! (var först tänkt 2 augusti)Festlokal är bokad där allt ingår och vi ska gifta oss på platsen (förhoppningsvis utomhus)!Jag har börjat kolla på klänning men är helt lost, har en bild i huvet men inget jag hittar. Gillar de med spets och halv ärm (bara över axeln liksom) inget släp, för då känns det som om jag behöver hitta en till klänning till festen sen..?Vi kommer lägga 60 000 kr för lokal och mat med personal osv (60 personer) 8000kr på fotograf och sen 20-30 000kr på annat (kläder, ring, trycksaker osv..)Hur har ni prioriterat?        
    vi har en budget på ca 60.000 kr då ingår allt.. sen är jag pysslig av mig så jag kommer göra massor av dekorationer själv som vimplar ljushållare trycksaker :)
    Klänningen har jag inte hittat än men jag letar som en tok, har varit och provat lite och vet ungefär vad jag gillar och passar i men jag vill kolla lite till ;)

    vi har rangat ordningen å det som är viktigt för oss och det var lokalen maten och drycken och underhållningen. Vi vill ha en riktigt stor fest och bjuda alla våra vänner på en grym dag/kväll.

    Nu har jag den stora turen att min bror äger ett eventbolag så han kommer fixa hela festen med DJ ljud ljus, det kommer bli en riktigt nattklubbskänsla :D wooohoooo askul. och det får vi i bröllopspresent så jag är överlycklig :)
  • Äldre 1 Oct 11:15
    cutefjant skrev 2013-10-01 09:47:24 följande:
    vi har en budget på ca 60.000 kr då ingår allt.. sen är jag pysslig av mig så jag kommer göra massor av dekorationer själv som vimplar ljushållare trycksaker :)
    Klänningen har jag inte hittat än men jag letar som en tok, har varit och provat lite och vet ungefär vad jag gillar och passar i men jag vill kolla lite till ;)

    vi har rangat ordningen å det som är viktigt för oss och det var lokalen maten och drycken och underhållningen. Vi vill ha en riktigt stor fest och bjuda alla våra vänner på en grym dag/kväll.

    Nu har jag den stora turen att min bror äger ett eventbolag så han kommer fixa hela festen med DJ ljud ljus, det kommer bli en riktigt nattklubbskänsla :D wooohoooo askul. och det får vi i bröllopspresent så jag är överlycklig :)---

    Va bra det låter! Vi har en dj för 4000kr som vi tänkt boka, hoppas det blir bra. Vet inte alls vad som ingår än, hoppas han har lite ljus också.


     


    Klänning känns som det får vänta lite. men jag hoppas att jag kan få lite roliga prov-tillfällen framöver :)

  • Äldre 1 Oct 16:38
    kärleken skrev 2013-10-01 11:15:43 följande:

    Va bra det låter! Vi har en dj för 4000kr som vi tänkt boka, hoppas det blir bra. Vet inte alls vad som ingår än, hoppas han har lite ljus också.


     


    Klänning känns som det får vänta lite. men jag hoppas att jag kan få lite roliga prov-tillfällen framöver :)


    absolut! det är väldigt roligt att prova :)
  • emeroy
    Äldre 3 Oct 13:21

    23 augusti är det dags för mig!!!!! Bokat festplats och ska vigas vid vattnet precis bredvid festplatsen. Buffé är vår tanke, mass a sallad och 2 sorters kött. Tårta till efterrätt! Min klänning ska min chefs fru sy, hon jobbar som sömmerska...... Hur mycket räknar ni med att ert bröllop ska kosta?

  • Äldre 4 Oct 18:09

    Vårt bröllop kommer gå på ca 90-100 000 kr. Då lägger vi 60 000 kr på festplatser med mat och allt (herrgård) och resten på resten som kläder, ring, trycksaker osv.

  • Äldre 6 Oct 08:26

    Vårt går på typ 75000kr som det ser ut nu i budgeten :) ca 18000kr för cateringmat samt personal, ca 20000kr för ring, 7500kr på klänning, 4000kr för lokalhyra, 2500kr för make/hår, 2000-3000kr för trycksaker, 3000kr för dekorationer, 3000kr för blommor, 5000kr för dricka, 4000kr för bröllopsnatt och sen lite smått och gott sådär. Var faktiskt och provade klänningen jag vill ha igår och det blir den, så himla kul. Har kollat jättemycket på klänningar så jag har sakta men säkert kommit fram till precis vad jag vill ha, och nu när jag fick prova den också och den var lika fin på som jag tänkt så blir det den. Var hos Esther på Hui Couture utanför Göteborg, så himla gullig tjej. Verkligen serviceinriktad. Jag är jättenöjd då jag egentligen från början tänkt köpa en Maggie Sottero för ca 14000kr, men som sagt sedan hittat den här och nu också provat den - och så kostar den 7500kr. Perfekt!

  • Äldre 6 Oct 10:07

    Vår budget ligger just nu på 70tkr för 70 gäster; 3' för lokal, 23' för förrätt, huvudrätt o tryffel, 2,5' för cupcakes/tårta, 6,5' för klänning, 6,5' för ring, 2' för trycksaker, 2' för m2bs kläder, 4' för fotograf, 3' för presenter till värdpar o serveringspersonal, 7' för dricka, 3' för hår o makeup, 3' för dekoration o 3' för blommor. Känns dock som att vi kommer kunna komma undan lite billigare på vissa poster. Bröllopsresan är ej med i budget, den är ej bestämd än då vi ej har bestämt var vi ska! Så härligt när man hittar sånna kap:)

  • Äldre 7 Oct 10:36

    Nu hoppar jag in i denna tråden :) Idag bokade vi kyrkan så den 2 augusti kl. 15.00 smäller det! Vi har inte bokat festlokal men har några i tankarna, ev. höskullen hemma på mina föräldrars gård. Vi kör på blått/grönt/orange som färgtema. Tärnorna är tillfrågade och har tackat ja, blivande har inte frågat sina tänkta marskalker än. Vi har köpt tärnklänningar (blåa) och jag har tittat på brudklänningar. Butiken har beställt hem en som jag ska få prova så den kommer i november/december, hoppas den är lika bra i verkligheten som på bild, spännande! Ska prova några fler innan dess så jag är helt säker. Vad det gäller budget så tror jag vi slutar på ca 50.000 kr. Vi kommer göra mycket själv som inbjudningskort och trycksaker, samt laga maten själva med våra föräldrar, om det blir hemma på gården iaf. Mina föräldrar vill bjuda på maten och hans föräldrar vill stå för drickat så där sparar vi in en hel del. Tja, tror det var så långt vi har kommit nu. Ska nog skicka ut någon typ av "save the date"-sms i veckan :)

  • Äldre 7 Oct 11:46

    Vi har räknat med 60.000, men mina och min sambos föräldrar hjälper till med 20.000 var så vi kommer billigt undan! Värsta bästa bröllopspresenten!
    Jag sitter just i detta nu och funderar på hur inbjudningskorten skall se ut. Har ni några planer?
    Vill hålla ett litet lantligt, vintagetema på det hela.. 

  • Äldre 7 Oct 21:05

    Välkommen Ekorren! Vi delar dag och tid du och jag, kul! Var gifter du dig? Ska du redan skicka ut save the date alltså? Jag tänkte vänta tills efter nyår... Tror du att det är för länge att vänta? När tänkte du skicka inbjudan sedan? Jag hade tänkt skicka mina i april typ :)

    Ang. inbjudningskort förresten; jag har kollat runt lite och det blir (iaf för mig bär jag har räknat) billigare att beställa (från optimalprint) än att göra dem själv. Om man googlar optimalprint rabatt får man upp en liten länk med 35% rabatt på hela köpet, så det är väldigt billigt. Och de har många olika kort. Vi ska ha lantligt tema (precis som du Icalundahl!) och ska välja kortet på bilden nedan :)


Svar på tråden Augusti 2014!