• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78588 visningar
    592 svar
    592
    78588

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 13 Sep 09:32

    Jag blir också gift under augusti, 9:de för att vara exakt Glad
    Vi planerar ett ganska stort bröllop med 100- 120 gäster, i en lokal som redan är bokad, en festplats vid en sjö. Vigseln håller vi på att lösa i detta nu. Vi vill igentligen vigas på samma plats som festen eftersom ingen av oss är direkt kyrkliga. Men nu har det tillstött lite problem som gör att jag övervägar att ha vigseln i kyrkan i närheten ändå. 
    Maten blir en två eller tre rätters middag. efterrätten kanske utgår, så det bara blir tårta. Till varmrätt har vi planerat råddjurs stek. Fick för någon vecka sedan den trevliga överraskningen att mina föräldrar betalar all mat  Skrattande Så roligt för plånboken!
    Vi har även bestämt att vi ska ha ett maritimt tema då vi båda älskar havet och seglar.
    Letar klänningar och planerar, mest utan mannens hjälp. Än så länge vill säga, han ska nog för göra sin del också.
    Budgeten är satt till 50. 000 så inga extra vaganser här inte... Skrattande

  • Zilars­son
    Äldre 14 Sep 16:00

    Hoppar in i denna tråd! Vi gifter oss den 16 augusti. Exakt ett år efter att min älskade frågat den stora frågan! Ser så otroligt mycket fram emot vår dag. Ni är många som är ganska långt fram i planeringen, vad kul! Vi har nog en hel del kvar men det kommer nog gå galant!


    Vi älskar varandra oerhört mycket, check! ;) Gästlistan är klar, check!  Festlokalen (mycket som ingår i den så som serveringspersonal, städning, fördrinkar, trerätters, vinpaket, kaffe, blomsterarrangemang, porslin, ljus etc) är bokad, check! Vigseln kommer vi att ha vid lokalen, check! 
    Vi har som sagt fortfarande mycket att "checka" men ojj vad skoj det är att planera! Jag är så glad att jag även har en man som är glatt delaktig i vår planering :)

    Just nu kollar för fullt efter klänning, pysseltips osv Jag ÄLSKAR Etsy och Pinterest!
  • Äldre 16 Sep 11:29

    Är det någon mer som gifter sig lite senare i Augusti 23/8 för att vara exakt :)

    Ska på första titten på vår bokade lokal imorgon. Har alltid velat ha festen där och har hör många som varit jättenöjda, ska bli så spännande :)

    Vill Överås i Örgryte blir det nog och det ser ut såhär..

    www.overas.nu/

    Ska ta massor av bilder imån och dela med mig av :))

  • Äldre 22 Sep 08:18

    Ja.. du har helt rätt. Klart det inte går att göra alla nöjda. . Och som många av de jag rådfrågat har sagt: " Det är din och Andreas dag. Ni bestämmer helt och hållet själva hur ni vill ha det". Tror jag därför bestämt mig för att ta bort de människor som vi inte känner för. Detta innebär dock att min släkt minskar med 20 pers och det kommer eka tomt på den sidan i kyrkan. O andra sidan kanske vi kan bjuda lite flera vänner nu :)

  • Äldre 22 Sep 08:25

    Nu är klänningen köpt! Jag var ute efter en enkel spetsklänning. Gärna med öppen rygg, inte axelbandslös och inget släp. Vad kon jag hem med? Axelbandslös klänning med släp och ingen spets :) Alla de jag provade som jag först ville ha tyckte jag satt fel på ett eller annat sätt. En del var dessutom för dyra. Hade en budget på 6.000 max. Butikspersonalen började då visa mig klänningar jag inte alls hade kollat på. När hon tog fram den här och jag fick prova den sa det bara pang! Den skulle jag ha! Det var dessutom halva priset på den. Jag betalade 4100!! :) Nu när det är fixat kan jag börja kolla på frisyrer och annat. Vill ha slöja och egentligen nedsläppt. Men det kanske passar bättre med uppsatt till axelsbandslöst? :)

  • Äldre 22 Sep 09:12

    Hej, vet inte om jag skrivit i denna tråden, har dock följt den ett tag. Vi gifter oss den 2 aug:) Icalundahl: min m2bs släkt är betydligt mindre än min o vi känner också att det kommer bli mer folk på ena sidan varför vi nog kommer att köra lite "pick a seat, not a side", då blir det mer "jämvikt" o alla sitter så långt fram som möjligt! Ett tips bara:) Alla mina gäster är hans o tvärtom tycker jag.. Efter vigseln ingår vi ju i varandras släkt! :)

  • Äldre 22 Sep 10:40
    Icalundahl skrev 2013-09-22 08:25:13 följande:
    Nu är klänningen köpt! Jag var ute efter en enkel spetsklänning. Gärna med öppen rygg, inte axelbandslös och inget släp. Vad kon jag hem med? Axelbandslös klänning med släp och ingen spets :) Alla de jag provade som jag först ville ha tyckte jag satt fel på ett eller annat sätt. En del var dessutom för dyra. Hade en budget på 6.000 max. Butikspersonalen började då visa mig klänningar jag inte alls hade kollat på. När hon tog fram den här och jag fick prova den sa det bara pang! Den skulle jag ha! Det var dessutom halva priset på den. Jag betalade 4100!! :) Nu när det är fixat kan jag börja kolla på frisyrer och annat. Vill ha slöja och egentligen nedsläppt. Men det kanske passar bättre med uppsatt till axelsbandslöst? :)
    Vart har du köpt din klänning? jag ska köra ett rejs en helg framöver :)
  • Äldre 22 Sep 22:36

    Klänningen är köpt i Stockholm på "Bröllopsbutiken" på st. Eriksgatan. Supertrevlig personal :)

  • Äldre 22 Sep 22:37

    Du har helt rätt :)

  • Äldre 29 Sep 11:57

    Vi gifter oss 16 augusti 2014! (var först tänkt 2 augusti)Festlokal är bokad där allt ingår och vi ska gifta oss på platsen (förhoppningsvis utomhus)!Jag har börjat kolla på klänning men är helt lost, har en bild i huvet men inget jag hittar. Gillar de med spets och halv ärm (bara över axeln liksom) inget släp, för då känns det som om jag behöver hitta en till klänning till festen sen..?Vi kommer lägga 60 000 kr för lokal och mat med personal osv (60 personer) 8000kr på fotograf och sen 20-30 000kr på annat (kläder, ring, trycksaker osv..)Hur har ni prioriterat?        

Svar på tråden Augusti 2014!