• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78601 visningar
    592 svar
    592
    78601

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 6 Sep 12:31

    Grejen är den att vi till viss del umgås med hans kusiner och deras familjer, men inte med mina. Personligen är det väl egentligen bara hans moster som jag egentligen absolut inte vill ha där (hon tycker aldrig att saker och ting är tillräckligt fina, och vädrar gärna dessa åsikter både högt och brett med alla, dessutom har hon väldigt starka åsikter om hur saker och ting ska vara och hur barn ska bete sig osv, ngt som jag har väldigt svårt för).

  • Plätti­s
    Äldre 6 Sep 15:33

    Som sagt, oavsett hur man gör kommer någon att bli upprörd eftersom de anser att de skulle ha bjudits. Om ni vill ha en perfekt dag, bjud inte den jobbiga mostern. Alternativt be någon prata med henne och säga att "Just den här dagen kan du väl försöka att inte gnälla så alla hör? Vi tar det imorgon istället så brudparet slipper höra!"

    Det går inte göra alla nöjda. Jag kommer göra halva släkten upprörd genom att inte gifta mig i kyrkan, men det är något jag väljer att göra ändå, för det är så jag och min sambo vill ha det. De är välkomna ändå, men utan dålig attityd och taskig inställning.

  • Äldre 10 Sep 10:54

    En tråd för augustibrudar!!!

    LOVE IT!!! <3

    här ska det bli fru och man ÄNTLIGEN!!
    23/8-2014

    Längtar!!!

  • Äldre 10 Sep 11:01

    Kanske ska skriva hur långt vi kommt osv åxå! ;)

    blev så exalterad!!

    Gästlistan är skriven ungefärligt, kollar om det är någon mer som ska läggas till ca 60-65 gäster blir vi nog.

    Kyrka och festställe är bokat så gött!!

    Klänningsprovning är bokat till nästa vecka... finsn mycket fint men funderar på att designa en egen då jag hittar halva klänningar jag gillar överdelen är fin men fallet på kjolen är fin eller tvärtom..

    Har köpt material till save-the-date kort (då några bor i USA Barcelona osv.. )
    Har fått för mig att göra dessa själv.. vilket känns asbra nu men det känsn som jag varit något orealistisk med hur fint detta kommer bli ;)

    håller även på att kolla bröllopsresa - vi vill ha sol bad skön avslappning :D

    så ja där är vi nog...

    har en budget också naturligtvis.... känns som jag kommer vilja tänja lite på denna om jag känner mig rätt.. vi får väll se ;)

    <3

  • MissLy­ckad
    Äldre 12 Sep 12:02

    Nu är vår kyrka bokad! 9 augusti blir vi man och hustru! Äntligen efter 14 år som förlovade! Någon mer som har det datumet?

  • Äldre 12 Sep 13:14

    Hänger på denna tråden! Äntligen ska vi bli mr & mrs efter 14 år som förlovade!! 9 augusti smäller det ;) Här har det gått undan: Kyrkan är bokad och även festlokalen. Vi kommer att vara ca 75 gäster till middagen och senare på kvällen kommer det ytterligare 30 gäster som får lite buffé " tilltugg" att äta . ( detta är ovanligt i Sverige men desto mer vanligt i Skottland där min blivande man är ifrån). Så här gäller det att blanda traditioner. Cateringen är bokad så det känns skönt, ska bestämma meny i början på året. Min blivande man och hans bestmen kommer att ha likadana kiltar och även vår son. Tärnorna kommer att lila klänningar då färgtemat är lila , silver , vitt :). Imorgon blir det att fortsätta jakten på min drömklänning.......

  • Äldre 12 Sep 16:37

    Vi har också 9 augusti. Då har vi varit tillsammans 5 år. kyrka och lokal bokad. Jag vet vilken klänning jag vill ha och färgtemat är pastell och rött


    MissLyckad skrev 2013-09-12 12:02:40 följande:
    Nu är vår kyrka bokad! 9 augusti blir vi man och hustru! Äntligen efter 14 år som förlovade! Någon mer som har det datumet?
  • MissLy­ckad
    Äldre 12 Sep 19:48

    Åh vad skönt att redan ha så mycket klart! Måste kännas som en lättnad?! Vilket pastellfärg valde ni till det röda?

  • MissLy­ckad
    Äldre 12 Sep 19:49

    Menat till äriqa! Tryckte på citeraknappen men det ville sig väl tydligen inte..!

  • Äldre 13 Sep 08:50

    Vitt, beige, ljusrosa. så de pasar ihop med det röda.


    Värdparet är även klart. de tyckte de sulle bli jättekul.


    Tycker inte vi kommit SÅ långt, sambon är inte så engagerad så ligger ganska lågt med planeringen.


    Äriqa skrev 2013-09-12 16:37:20 följande:
    Vi har också 9 augusti. Då har vi varit tillsammans 5 år. kyrka och lokal bokad. Jag vet vilken klänning jag vill ha och färgtemat är pastell och rött
Svar på tråden Augusti 2014!