• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    79363 visningar
    592 svar
    592
    79363

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 12 Aug 12:56
    Liccan skrev 2013-08-12 10:56:38 följande:
    Måste vara helt enkelt för att jag skriver från denna datorn då. Men det får väl gå. Vi har pratat med en del av våra "äldre" i släkten och det ser inte det som ett hinder. Nu är det ju så att vi inte har så många äldre i släkten eftersom de inte längre finns med oss i den fysiska världen. Jag hade iaf själv som gäst uppskattat det upplägget, och då vi inte är några snikna personer så bryr jag mig faktiskt inte om de lägger några pengar överhuvudtaget, jag vill bara fira vårt bröllop med mina nära och kära. Men jag kan samtidigt förstå att man känner press med hur mycket man ska lägga, men man får ju tänka på hur mycket man hade lagt på en vanlig present.
    Så länge ni känner er bekväma och har en känsla för att även gästerna gör det så kör på ert upplägg! Solig
  • stephe­lf
    Äldre 12 Aug 22:22

    Hej! Ännu en blivande augustibrud här :) idag har vi bokat lokalen för festen, vi kommer troligtvis ha vigsel där också. Berg211 heter lokalen, blir ett mindre bröllop med ca 40 middagsgäster och ca 70 till fest. Ska bli så kul att börja planera vår stora fest! 2e augusti 2014 i Göteborg säger vi ja till varandra!

  • Äldre 16 Aug 15:04

    i dag är det ett år kvar till våran dag

  • Äldre 16 Aug 15:24

    Samma här :D Vi ska fira vår "-1 års bröllopsdag" med middag ute ikväll :)

  • schmoc­k
    Äldre 19 Aug 16:39

    Vi har som sagt också den 16 augusti, tänk vad tiden går fort! Mindre än ett år kvar Solig

  • stephe­lf
    Äldre 19 Aug 23:02

    Hur långt har ni kommit med planering? : ) 
     

  • Äldre 20 Aug 14:24

    Och vi står fortfarande och stampar på noll eftersom vår lokal inte fungerar de datum vi önskat.

  • Äldre 20 Aug 14:49

    Hejsan!

    Hoppar in i denna tråden med :) Har också väntat på någon som ska öppna en augusti 2014 tråd :D
     
    Vi är i startgroparna och har bokat kyrka, brudtärnor och marskalk. Festlokalen är ej bokad än men troligen blir det en byggnad som ligger precis vid havet på ett litet berg :) super fint.

    Det den 16 augusti för oss med då vår års dag är 16 mars så tänkte vi att iaf 16 skulle bli rätt.

    Kul att man kan bolla lite idéer och annat här med andra som har samma långa väntan framför sig :)

  • Äldre 20 Aug 15:06

    Hej alla!

    Här kommer en till brud som ska gifta sig i augusti 2014.
    Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 7 år och har två barn tillsammans.
    Vi är bosatta i Södertälje men kommer gifta oss i min hemkyrka som ligger 3 mil söder om Växjö (småland) samt ha bröllopsfesten på Korrö hantverksby.
    Vi har satsat på att ha en litet "vintagetema" och försöker hålla det så lantligt och enkelt som möjligt men ändå med söta och roliga detaljer. Då jag älskar att pyssla, fixa och planera har jag svårt att stoppa ideèr utan tycker att idèbanken bara fylls på hela tiden! Kommer bli svårt att i slutändan bestämma mig för hur jag vill ha det. 
    Det stora hela är redan så gott som planerat. 

    Vi kommer bjuda ca 85 gäster och valt att bara bjuda barnen som står familjen närmast.
    Budgeten är 60.000 kr.  
    Vi har bestämt konditor som kommer göra vår tårta för ca 20/bit (beroende på mer exakt vad vi vill ha i den)
    Restaurangen på Korrö kommer stå för middagen (300 kr / kuvert)
    Vi har hyrt hela stället fre och lördag så alla långväga gäster kan om de vill sova där i två nätter. Hantverksbyn har ett hotell och vandrarhem som ligger precis i anslutning till logen där festen hålls så vi kommer alla ha nära till sängarna efter en lång natt!

    Hur långt har ni kommit med planeringen? många tycker jag är väldigt tidigt ute men jag ser det mer som att eftersom jag ska gifta mig på annan ort är det viktigt att vara ute i god tid.

    Detta med klänningen är dock ett stort hål! Ingen aning om vad jag vill ha för klänning och had einte tänkt att det skulle kosta mer än 4000 kr. Vill göra ha spets och inte axelbandslös. Funderat på att beställa klänning fån Kina men vet inte om jag vågar :)

    När det gäller buketten tycker jag denna är fin. En broschbukett! Tycker det passar mitt vintagetema men det är bara eb tanke, vet inte om jag ska fullfölja planen :)



     
  • Plätti­s
    Äldre 20 Aug 17:15
    Icalundahl skrev 2013-08-20 15:06:48 följande:
    Hur långt har ni kommit med planeringen? många tycker jag är väldigt tidigt ute men jag ser det mer som att eftersom jag ska gifta mig på annan ort är det viktigt att vara ute i god tid.

    Detta med klänningen är dock ett stort hål! Ingen aning om vad jag vill ha för klänning och had einte tänkt att det skulle kosta mer än 4000 kr. Vill göra ha spets och inte axelbandslös. Funderat på att beställa klänning fån Kina men vet inte om jag vågar :) 
    Hej och välkommen! 
    Det är väldigt olika hur långt alla kommit i planeringen hittills. Vissa är så gott som färdiga, andra har knappt börjat. Jag tycker själv att jag hör till den andra gruppen, men vi har bokat lokal och får hjälp med mat och tårta av familj och bekanta.
    Under sommaren har jag hittat den perfekta ringen och den perfekta klänningen, men de spräcker budgeten fullständigt, så jag vet inte om jag ska hoppas på rea eller börja om med letandet... 

    Det är många här på BT som beställer från Kina, vad jag förstått. Enkelt och billigt, men det är inte alltid det blir rätt. För mig är det viktigt att få prova och känna, jag har ingen aning om modeller eller tyger, vad som fungerar och inte, så jag kommer köpa i butik. Förhoppningsvis hittar jag "min" klänning som jag provat på rea och allt löser sig Solig 
Svar på tråden Augusti 2014!