• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78621 visningar
    592 svar
    592
    78621

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 3 Aug 15:32

    Igår va det exakt 1 år kvar tills min Martins och min dag!! Hjärta Skål

  • Plätti­s
    Äldre 3 Aug 17:01
    SandraElisabet skrev 2013-08-03 15:32:15 följande:
    Igår va det exakt 1 år kvar tills min Martins och min dag!! Hjärta Skål
    Samma för mig och min gubbe! Men vi har börjat fundera på om vi måste ändra upplägget på vårt bröllop eftersom min mamma är sjuk och inte orkar med större folksamlingar och röriga miljöer med mycket ljud. Så det kanske blir en pytteliten vigsel med de allra närmaste och sedan en större fest separat. Vi måste sätta oss ner och diskutera det, men det är svårt då vi inte vet hur mamma kommer må. Eventuellt är hon mycket piggare nästa år, men samtidigt känner hon att hon blivit sämre sedan förra året... Det är svårt, det här. 
  • Äldre 4 Aug 08:28

    Jag gifter mig också 2/8 nästa år med min Martin hihihi. Tänk att det är mindre än ett år kvar nu! Hittade en annan tråd som är superkul att kika i om man ska ha lite lantligt tema: "Lantligt tema, någon mer?". Himla bra inspirationsbilder! Kunde inte låta bli att pyssla första grejen igår när det bara var 364 dagar kvar :p kan lägga upp bilden från datorn sedan, men det jag gjorde var en vinflaska inlindad i natursnöre. Ska använda sådana till vaser och ljusstakar.

  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 4 Aug 12:41
    aminis skrev 2013-08-04 08:28:12 följande:
    Jag gifter mig också 2/8 nästa år med min Martin hihihi. Tänk att det är mindre än ett år kvar nu! Hittade en annan tråd som är superkul att kika i om man ska ha lite lantligt tema: "Lantligt tema, någon mer?". Himla bra inspirationsbilder! Kunde inte låta bli att pyssla första grejen igår när det bara var 364 dagar kvar :p kan lägga upp bilden från datorn sedan, men det jag gjorde var en vinflaska inlindad i natursnöre. Ska använda sådana till vaser och ljusstakar.
    Kul! Solig Bra tips, inspirationen är inget problem här, snarare utrymmet att få in alla idéer lol!!! Lägg gärna upp bilder.
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 4 Aug 12:44
    Plättis skrev 2013-08-03 17:01:28 följande:
    Samma för mig och min gubbe! Men vi har börjat fundera på om vi måste ändra upplägget på vårt bröllop eftersom min mamma är sjuk och inte orkar med större folksamlingar och röriga miljöer med mycket ljud. Så det kanske blir en pytteliten vigsel med de allra närmaste och sedan en större fest separat. Vi måste sätta oss ner och diskutera det, men det är svårt då vi inte vet hur mamma kommer må. Eventuellt är hon mycket piggare nästa år, men samtidigt känner hon att hon blivit sämre sedan förra året... Det är svårt, det här. 
    Usch, mindre ball. Obestämd Hoppas att hon blir friskare..... {#emotions_dlg.flower}

    Får jag fråga: Är det hennes önskan att ni ändrar ert upplägg eller något du själv/ni själva känner? Jag vet att du skrivit förrut att det är ett måste att din mamma är med på er stora dag vilket även är en självklarhet för mig, men betyder det att ni "måste" ändra hela upplägget efter henne....??? Menar inte att vara otrevlig, bara undrar.
    Det finns ju många saker man kan göra för att underlätta för henne. Glad
  • Plätti­s
    Äldre 4 Aug 19:56
    SandraElisabet skrev 2013-08-04 12:44:45 följande:
    Usch, mindre ball. Obestämd Hoppas att hon blir friskare..... {#emotions_dlg.flower}

    Får jag fråga: Är det hennes önskan att ni ändrar ert upplägg eller något du själv/ni själva känner? Jag vet att du skrivit förrut att det är ett måste att din mamma är med på er stora dag vilket även är en självklarhet för mig, men betyder det att ni "måste" ändra hela upplägget efter henne....??? Menar inte att vara otrevlig, bara undrar.
    Det finns ju många saker man kan göra för att underlätta för henne. Glad
    Nej, hon har inte sagt något om att hon vill att vi ska ändra upplägget, men när vi var hemma för några veckor sedan antydde hon att hon inte skulle orka vara med alls. Och det vet jag skulle krossa henne. Jag är äldst av mina syskon och blir den första som gifter sig, och det är en stor grej. Inte bara att jag är först, men giftermål över huvud taget är stort. 
    Min sambo la fram förslaget när vi pratade att vi kunde gifta oss ena dagen och ha festen dagen efter. Då blir det inte så mycket på en gång, och man kan välja om man vill delta i båda dagarna eller om ena dagen räcker. Våra far- och morföräldrar som passerat 80 (vissa med stor marginal) skulle nog också uppskatta om det blev mindre ståhej. 

    Vi måste prata mer, min gubbe och jag, för att se hur vi löser det. Mamma kan ju bli piggare till nästa år, men med tanke på hennes sjukdom och förbättringen hittills är jag mycket skeptisk till att hon kommer vara helt återställd. Jag vill att de som betyder mycket för mig och oss ska finnas där. Problemet (om än ett ljuvt sådant) är att vi är väldigt nära våra familjer, och det är dessutom stora familjer  
  • Äldre 5 Aug 07:02
    SandraElisabet skrev 2013-08-04 12:41:32 följande:
    Kul! Solig Bra tips, inspirationen är inget problem här, snarare utrymmet att få in alla idéer lol!!! Lägg gärna upp bilder.
    Hihi, ja det är nog lite så här med... Men det löser sig! Här kommer bilden!


     
  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 9 Aug 15:28

    Idag är det exakt 1 år tills jag gifter mig!! Vi ska faktiskt fira med vår bestman och tärna med lite middag, efterrätt och bubbel ikväll. Gud tänk att det var 6 månader sedan vi började prata om bröllop och nu är det bara 1 år kvar. Helt sjukt! Längtar så att jag dör!

    Ha en trevlig helg!

  • Äldre 9 Aug 20:11
    angelica aspegren skrev 2013-08-09 15:28:54 följande:
    Idag är det exakt 1 år tills jag gifter mig!! Vi ska faktiskt fira med vår bestman och tärna med lite middag, efterrätt och bubbel ikväll. Gud tänk att det var 6 månader sedan vi började prata om bröllop och nu är det bara 1 år kvar. Helt sjukt! Längtar så att jag dör!

    Ha en trevlig helg!

     


    Har också 1 år kvar. 9 augusti 2014 smäller det!


  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 11 Aug 11:59
    aminis skrev 2013-08-05 07:02:13 följande:
    Hihi, ja det är nog lite så här med... Men det löser sig! Här kommer bilden!


    Jättesöt! Blir en fin rustik känsla. Skål

    Jag diggar dessa också:

    DIY Wedding Centerpiecesbuy cheap wooden candle sticks from the craft store and cover them in glittersequins in water... pretty and simple.
Svar på tråden Augusti 2014!