• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78557 visningar
    592 svar
    592
    78557

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 31 Jul 16:37
    Liccan skrev 2013-07-31 12:37:23 följande:
    Hej på er alla! Här är ännu en blivande brud som ska gifta sig i augusti månad. När jag läser era inlägg här blir jag lite nervös då jag och min m2b precis börjat planera hur saker och ting ska se ut (och även börjat spara till det).  Men vi har diskuterat en del och detta har vi kommit fram till. Plats för vigsel, olika alternativ till lokaler, DATUM och tid, brudtärna och marskalk, brudnäbbar, upplägg med maten, gästlista och budget. Ännu är inget bokat och klart (JAG=NERVÖS)En undran jag har är angående presenterna. Vi har redan hus och är båda rätt kräsna vad gäller saker till huset (har även det mesta) och det vi önskar oss mest är en helt oförglömlig bröllopsresa. Kan det vara helt orätt att önska sig bidrag till bröllopsresan istället för en massa presenter man ändå kanske inte vill ha?
    Det låter ju som om ni ändå har planerat en hel del! Sen att det inte är bokat det är en annan femma! :)

    Vi tänker önska oss ett bidrag till vår bröllopsresa för vi vill inte ha något annat.
    Vi har pratat med några gäster samt föräldrar om detta och de tycker inte att det är särskilt konstigt. Man måste bara tänka på sättet man säger det. tex. "Som bröllops present ber vi om ett bidrag till en fantastisk bröllopsresa till Sydafrika..." Nåt sådant.
  • Plätti­s
    Äldre 1 Aug 02:12
    Liccan skrev 2013-07-31 12:37:23 följande:
    Kan det vara helt orätt att önska sig bidrag till bröllopsresan istället för en massa presenter man ändå kanske inte vill ha?
    angelica aspegren skrev 2013-07-31 16:37:27 följande:
    Vi tänker önska oss ett bidrag till vår bröllopsresa för vi vill inte ha något annat.
    Vi har pratat med några gäster samt föräldrar om detta och de tycker inte att det är särskilt konstigt. 
    Samma för oss, vi har bott ihop sedan vi blev tillsammans, och allt det vi behöver har vi, och om vi vill ha något så köper vi det. Det finns ingen anledning att någon köper en brödrost eller finporslin som bröllopspresent, utan vi kommer antingen att önska oss bidrag till bröllopsresan eller ha kuvertavgift till middagen. Formulering i inbjudningen blir ungefär "Eftersom vi redan har allt vi behöver och ingen plats över för mer önskar vi att ni lämnar ett bidrag till en bröllopsresa/en kuvertavgift som sedan kommer att bli en bröllopsresa." 
    Vi har aldrig varit utomlands tillsammans och förmodligen blir bröllopsresan vår första gemensamma resa. Om vi inte hinner åka någonstans i vinter.

    Liccan, jag tycker det verkar som att du/ni hunnit väldigt långt i planeringen, även om det kanske känns annorlunda. Själv tycker jag att allt är klart, och det enda vi gjort är att boka lokal Skrattande Men vi har nära och kära som hjälper oss, så förmodligen kommer allt att bli färdigt utan att jag hinner säga till om något. Särskilt om min syster får hållas...
  • Munchk­in
    Äldre 1 Aug 20:22

    Hej hej! Jag hoppar in här! Vi kollar för fullt på lokaler... tycker det är så sjukt svårt... vad räknar ni pp?

  • Äldre 1 Aug 21:31

    Har köpt skor och börjat gå in dem här hemma...


     

  • Äldre 1 Aug 22:05

    Vi gifter oss 16 augusti nästa år.Vi har än så länge bokat kyrka,lokal och fotograf:)


    Kyrkan ligger ute på landet utanför västerås och är väldigt mysig.


    Har även börjat köpt lite dekorationer till borden och lokalen.


    Vi kommer att ha ett mellanstort bröllop(ca 60 gäster)


     

  • Äldre 1 Aug 23:58

    Kul med så måna som gifetr sig i augusti nästa år. Har sett i andra trådar att det läggs en tillägskomentar på ts första inlägg där det svår datum och sedan vilka som ska gifta sig då. det hade varit lite roligt att ha här emd tycker jag.

  • Plätti­s
    Äldre 2 Aug 00:40
    Munchkin skrev 2013-08-01 20:22:56 följande:
    Hej hej! Jag hoppar in här! Vi kollar för fullt på lokaler... tycker det är så sjukt svårt... vad räknar ni pp?
    Vi hittade en lokal för 4 500 i centrala Umeå som vi ville ha. Plats för 80 sittande eller 90 stående gäster. Det är precis vad vi letade efter, med restaurangkök så maten kan lagas på plats  
    sandrakorpe skrev 2013-08-01 23:58:32 följande:
    Kul med så måna som gifetr sig i augusti nästa år. Har sett i andra trådar att det läggs en tillägskomentar på ts första inlägg där det svår datum och sedan vilka som ska gifta sig då. det hade varit lite roligt att ha här emd tycker jag.
    Jag kan lägga till en sådan kommentar senare, men jag är säker på att det kommer att komma ännu fler, och då kan man inte lägga in de nya i samma kommentar, utan det blir tilläggskommentar 2 osv. 
  • Äldre 2 Aug 08:13

    Hej!
    Här har ni två till som gifter sig!
    16 augusti 2014 närmre bestämt. :)

  • Äldre 2 Aug 18:24

    Kul med en till den 16 augusti nu tror jag att vi äe tre par som har samma datum

  • schmoc­k
    Äldre 2 Aug 19:36

    Vi har också 16 augusti ;)

Svar på tråden Augusti 2014!