• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78554 visningar
    592 svar
    592
    78554

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 16 Jul 15:46

    Hej! Har inte skrivit här på ett tag. Vi har kommit en bit i planeringen. Vi har bokat ett band som ska spela utsett värdpar, tärna och bestman. Vi har köpt material för att tillverka inbjudningskort. Och sen det senaste inköpet ett par skor till mig vi har grönt som tema och jag vill ha gröna skor hittade ett par jätte fina på nätet så de har jag nu köpt.

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 23 Jul 16:15

    Nu har jag bokat kyrkan!!! =D Och Festlokalen är bokad. Den 9/8-14 blir jag Fru Aspegren och mannen min Herr Aspegren =D Gud vad jag längtar, men tiden går forttare än vad man kan tro...


    Bestman och tärnor är bestämda men toastmaster och värdpar är svårare. Hur har ni valt?

  • Äldre 23 Jul 16:19

    Hej på er =)


    Nu har vi kommit en bit på vägen. Vi har bestämt temat, färger, gjort save the date, böjat skissa på inbjudningskort, gästlista, budget, och bestämt plats för vigsel och fest. Nästa steg är att boka fest stället och vigselförättare. Det skall vi göra under våran semester nu i Augusti. :D men oj vad tiden går fort... jag måste hålla med dig angelica. :-P

  • schmoc­k
    Äldre 26 Jul 18:14

    Vad vi är klara med:
    Kyrka och lokal.
    Skor.
    Några som hjälper till med servering och sånt.
    Inbjudningskort.
    Servetter.
    Bordsplaceringskort.
    Smycken.
    Fotograf.
    Bestämt catering (mitt jobb).

    Det känns som om det inte är så mycket mer man kan göra nu. Nu under året så köper vi in grejer till lokalen med dekoration och sånt. Till tidig vår så börjar vi leta kläder. Jag känner mig inte stressad alls, det viktigaste är klart och vi vet exakt hur vi vill ha det, var vi ska boka frisör och allt sånt. Så utöver att samla på oss dekoration så kan vi inte göra nåt mer förrän nästa år. Gött! Jag håller ändå på att gå ner i vikt nu, så jag måste vänta med klänning och sånt.

    Men jag undrar en grej, var köper man finskor till brudgummen? Han har inga fina skor och det är ju nåt man kan kolla redan nu.

  • Äldre 26 Jul 23:05

    Angelica aspegren - när det kommenr till toastmaster har vi valt en vän som är duktig på att stå i centrum och som älskar sådana här saker som stora fester. En person som inte kommer att tveka till att ta beslut o fördela tal o sådant. Jag tror att det är viktigt att välja rätt personlighet helt enkelt, o sen vara tydlig med vad man förväntar sig under kvällen. Värdpar kommer vi inte att ha utan toastmastern kommer att sköta ruljangsen under kvällen tillsammans med våra mammor som kommer sköta mkt av maten o den biten.

  • schmoc­k
    Äldre 29 Jul 15:40

    Solisten klar också! Yeey!

  • Äldre 30 Jul 01:59

    Hej Förstår inte hur ni hunnit fixa allt redan! Super duktigt...men nu får jag panik. Är det så bråttom? Eller? Ett år kvar ändå. Hihi kan det vara jag som e lite långsam kanske?

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 30 Jul 10:13

    Marione - Ja det är klart. Men vi har egentligen den perfekta toastmastern men problemet är att det är min mammas man så det är ju egentligen tänkt att han ska sitta vid honörsbordet. Men han är en fantastisk talare och inte "rädd" för något.

    Men hur ska vi göra då? Eftersom min pappas fru och m2bs pappas fru ska sitta vid honörsbordet är det ju inte så kul om mammas man inte får sitta där.

    Kan man ha toastmaster vid honörsbordet iaf? Han kanske kan flytta sig så att alla ser och hör när han ska tala?

  • Plätti­s
    Äldre 30 Jul 16:31
    Flygvärdinnan skrev 2013-07-30 01:59:06 följande:
    Hej Förstår inte hur ni hunnit fixa allt redan! Super duktigt...men nu får jag panik. Är det så bråttom? Eller? Ett år kvar ändå. Hihi kan det vara jag som e lite långsam kanske?
    Fixat allt är nog en överdrift, alla har hunnit olika långt, har olika stora bröllop och olika former av planeringar. Det går att fixa ett bröllop på mycket kortare tid än ett år också  
    Personligen kände jag att de 18 månader jag och min sambo hade på oss när vi började planera var lagom för att hinna planera och ta det lugnt under tiden. Det enda vi egentligen gjort som är handfast är att boka en lokal, resten har nära och kära erbjudit oss i hjälp. Och det är fantastiskt roligt att ha tid på sig att prova massor av olika klänningar och fundera på olika upplägg. Hur det kommer att se ut när det faktiskt smäller vet jag inte, och vi har ett helt år på oss att komma fram till det! 
  • Liccan
    Äldre 31 Jul 12:37

    Hej på er alla! Här är ännu en blivande brud som ska gifta sig i augusti månad. När jag läser era inlägg här blir jag lite nervös då jag och min m2b precis börjat planera hur saker och ting ska se ut (och även börjat spara till det).  Men vi har diskuterat en del och detta har vi kommit fram till. Plats för vigsel, olika alternativ till lokaler, DATUM och tid, brudtärna och marskalk, brudnäbbar, upplägg med maten, gästlista och budget. Ännu är inget bokat och klart (JAG=NERVÖS)En undran jag har är angående presenterna. Vi har redan hus och är båda rätt kräsna vad gäller saker till huset (har även det mesta) och det vi önskar oss mest är en helt oförglömlig bröllopsresa. Kan det vara helt orätt att önska sig bidrag till bröllopsresan istället för en massa presenter man ändå kanske inte vill ha?

Svar på tråden Augusti 2014!