• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78677 visningar
    592 svar
    592
    78677

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 12 Jul 17:10

    Är det någon mer än jag som surfat brudklänningar och bara känner att alla blir fulare och fulare ju mer jag tittar. Jag är verkligen ingen marängtjej, men samtidigt vill jag inte ha en enkel klänning som inte är speciell. Tror ni att det löser sig sen när man verkligen ger sig ut för att börja prova. För saken är den att eftersom jag är höggravid kommer det att dröja ett bra tag innan jag kan bege mig ut i affärerna och prova ens vilken modell jag ska ha. Hur har ni tänkt angående klänning, har ni en helt klar bild av vad ni vill ha?

  • Äldre 12 Jul 17:42

    Jag vet precis vilken modell jag vill ha. Sett den på bild, måste dock ut i affärern och prova liknande för att se om jag passar den modellen.

  • Amoric­a
    Äldre 12 Jul 18:36

    Hej Alla Linköpingsbrudar 2014!

    Jag vill bara tipsa er om att det kommer vara en stor bröllopsmässa i Galleria Gränden 19-20 okt. Hela Gränden kommer förvandlas till en brud, bal och festmässa. Det kommer inte bara vara butikerna som redan finns i Gränden utan det kommer finnas catering, tårtor, blommor, hår, brud/bal och festklänningar. Under dagen kommer det även vara ett flertal modevisningar. Med andra ord allt du kan tänka dig behöva till det kommande bröllopet. 

    Det bästa av allt, mässan är helt gratis!  

  • Äldre 12 Jul 19:04

    Äriqa - Gud vad skönt att veta vad du vill ha. Jag trodde att jag visste vad jag ville ha, men vet inte längre. Jag trodde kag ville ha en maermaid-klänning med spetstyg, men tror inte det längre. De verkar snygga på bilderna, men verkar svåra att få sitta riktigt bra på kroppen. Inte utan massor av sömnadshjälp iallafall.  

  • Äldre 12 Jul 22:30
    Marione skrev 2013-07-12 19:04:50 följande:
    Äriqa - Gud vad skönt att veta vad du vill ha. Jag trodde att jag visste vad jag ville ha, men vet inte längre. Jag trodde kag ville ha en maermaid-klänning med spetstyg, men tror inte det längre. De verkar snygga på bilderna, men verkar svåra att få sitta riktigt bra på kroppen. Inte utan massor av sömnadshjälp iallafall.
    Är inte så orolig över att den kanske behöver sys om. Jag är utbildad skräddare. :)
  • Äldre 13 Jul 13:26

    Äriqa - Vad behändigt att kunna göra det själv. Jag funderar på att be min mamma hjälpa mig att  sy min brudklänning, jag vet att hon skulle säga ja men samtidigt bli jättestressad av det och det känns inte snällt. Jag tror att det kanske lugnar sig när jag kan bege mig ut och prova lite. Saken är den att det finns en klänning som jag bara älskar, men den finns bara i svart. Den är helt i min stil och jag har inte hittat den ngn annanstans.

  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 13 Jul 13:47
    Marione skrev 2013-07-13 13:26:07 följande:
    Äriqa - Vad behändigt att kunna göra det själv. Jag funderar på att be min mamma hjälpa mig att  sy min brudklänning, jag vet att hon skulle säga ja men samtidigt bli jättestressad av det och det känns inte snällt. Jag tror att det kanske lugnar sig när jag kan bege mig ut och prova lite. Saken är den att det finns en klänning som jag bara älskar, men den finns bara i svart. Den är helt i min stil och jag har inte hittat den ngn annanstans.
    Har du kollat på etsy? Där finns det en mängd duktiga skräddare (mindre ateljéer från asien) som säkerligen kan göra specialbeställningar. Solig

    Jag kan sy men ska beställa därifrån ändå. Det blir billigare att få klänningen skräddarsydd och klar än att köpa materialet här hemma i Sverige... 

    Den ateljé jag spanat in heter Lace Marry.  
  • Äldre 13 Jul 14:31

    Marione:


    Det finns många kinasidor där man kan maila en bild till dem så kan de sy upp din klänning åt dig. :)

  • Äldre 13 Jul 17:59

    Jag har kollat mkt på kinasidorma och det blir nog tillslut att beställa från en sådan. Klänningen jag har sett är från en sådan sida, fast amerikansk kinasida eller vad man ska säga, o de vill inte höra o ngt annat än svart. Kanske kan ladda ner bilden o skicka till ngt annat företag, det är en klänning som Evan Rachel Woods bar på Oscarsgalan så bilder finns ju faktiskt i massor.

  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 14 Jul 14:22
    Marione skrev 2013-07-13 17:59:28 följande:
    Jag har kollat mkt på kinasidorma och det blir nog tillslut att beställa från en sådan. Klänningen jag har sett är från en sådan sida, fast amerikansk kinasida eller vad man ska säga, o de vill inte höra o ngt annat än svart. Kanske kan ladda ner bilden o skicka till ngt annat företag, det är en klänning som Evan Rachel Woods bar på Oscarsgalan så bilder finns ju faktiskt i massor.
    Istället för att köpa från "kinasidor" så rekomenderar jag att se om man kan hitta en mindre atelje som drivs av en familj eller liknande. Sådanna finns det fler av på etsy. De som syr har ofta bättre arbetsförhållanden och får mer betalt i sådanna lägen. Kinasidor drivs oftast av fabriker där det är mer oklart hur mycket själva sömmerskan får i lön. Plus att kvaliteten på både material och sömnad verkar vara snäppet bättre då det är lättare att komunicera med sömmerska/manager om exakt hur du vill ha det. De skickar även materialprover om så önskas vilket jag också rekomenderar då du får se med egna ögon exakt vilket tyg som används. Solig

     
Svar på tråden Augusti 2014!