• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78586 visningar
    592 svar
    592
    78586

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 8 Jul 20:16
    Marione skrev 2013-07-08 20:08:35 följande:
    Om man har långväga gäster o så behövs nog save-the-date korten. Jag känner att jag inte kommer att skicka några alls, de gäster vi vill bjuda kommer ändå tt veta så det känns onödigt. Hur långt innan tycker ni att man behöver skicka ut inbjudningarna. Jag funderar på april då vi gifter oss 9/8.
    Gifter oss samma datum, blir nog maj kanske. Vet inte riktigt, men då har vi ju redan "förvarnat" alla så då behöver den inte ut SÅ långt i förväg.
  • Äldre 8 Jul 20:22

    Det är svårt det där med tiden, jag vill inte skicka ut de för tidigt men inte heller för sent. Sen är det ju så att jag kommer att laga all maten själv och vill gärna rätt tidigt veta ungefär hur många vi blir så att jag kan börja och göra en striktare planering. OSA vill jag nog ha till mitten av juni iallafall innan alla går på semester och det hamnar långt bak i allas huvuden inför semestern.  

  • tropic­allime
    Äldre 8 Jul 20:34

    Vi har nu prel. bokat kyrkan, dock var den inte ledig den tid vi ville så fick bli senare, men nu funderar vi på att flytta vigseln till en annan kyrka som är ledig den tid vi vill.

    Festlokalerna här i stan verkar inte vara superintresserade av bröllop, vi har fått kostnadsförslag från de dyraste som svarade snabbt, men de är dock inte relevanta då de spräcker vår budget isf.. i mellanklassen är de enbart en festlokal som gett ett bra förslag efter möte, samt verkar riktigt vettiga. De andra tre lokalerna vi är intresserade av har jag fått tjata till mig möte med och fortfarande inte fått något inbokat.. Så känns ju helt klart mest aktuellt med den vi fått förslag från.. 

    Vi kommer skicka ut Save-the-date i samband med förlovningen någon gång i augusti/september, dels för att meddela att vi förlovat oss men också att de faktiskt blir bröllop nästa år,
    Då vi planerar i hemlighet just nu, enbart min mor och toastmadame/tärna vet om det än så länge. 

  • Äldre 8 Jul 20:41

    Tro


    tropicallime skrev 2013-07-08 20:34:22 följande:
    Festlokalerna här i stan verkar inte vara superintresserade av bröllop, vi har fått kostnadsförslag från de dyraste som svarade snabbt, men de är dock inte relevanta då de spräcker vår budget isf.. i mellanklassen är de enbart en festlokal som gett ett bra förslag efter möte, samt verkar riktigt vettiga. De andra tre lokalerna vi är intresserade av har jag fått tjata till mig möte med och fortfarande inte fått något inbokat.. Så känns ju helt klart mest aktuellt med den vi fått förslag från..
    Vad konstigt att de inte är intresserade av att lämna ett anbud. Det är ju inte direkt förtroendeingivande att ni inte får ngt svar. Skulle ta den som svarat om det inte är alldeles fel för er och hur ni hade tänkt det. Känns som en bra start att inte hela tiden ha känslan av strul framför sig, om du förstår hur jag menar.
  • Äldre 8 Jul 20:42


    Sådana här pappersblomor i olika pastellfärger ska jag fylla bröllopsplatsen med är tanken. Behövs nog 100-150 stycken innan jag är nöjd. Tur att de inte tar så lång tid att göra iallafall Skrattande
  • Äldre 8 Jul 20:45


    Så här blev min ring. Den sitter lite högt på fingret på bilden, vilket ni gärna får ignorera. Dessutom har jag en konstig vinkel på handen som gör att jag ser ut att ha korta fingrar, vilket jag absolut inte har.

    Nu blir det bildkavalkad eftersom jag äntligen lyckats byta webläsare och kan lägga upp bilder,
  • tropic­allime
    Äldre 8 Jul 21:38
    Marione skrev 2013-07-08 20:41:10 följande:
    TroVad konstigt att de inte är intresserade av att lämna ett anbud. Det är ju inte direkt förtroendeingivande att ni inte får ngt svar. Skulle ta den som svarat om det inte är alldeles fel för er och hur ni hade tänkt det. Känns som en bra start att inte hela tiden ha känslan av strul framför sig, om du förstår hur jag menar.
    Ja, det tycker jag också, men funderar på om det är för att det är vikarier hit och dit som ställer till det. Men då kan man väl säga det isf? 
    Den lokalen vi tittat på känns okej, den är på gränsen till långt ifrån kyrkan men fungerar ändå, i övrigt är den toppen så det lutar antagligen mot att de blir där.. Ska gå förbi de två imorgon som vi fått tjata till oss svar ifrån och höra vad de säger, samt att då får jag förhoppningsvis möjligheten att åtminstonde se lokalerna och se om de är aktuella..
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 9 Jul 15:04
    Marione skrev 2013-07-08 20:08:35 följande:
    Om man har långväga gäster o så behövs nog save-the-date korten. Jag känner att jag inte kommer att skicka några alls, de gäster vi vill bjuda kommer ändå tt veta så det känns onödigt. Hur långt innan tycker ni att man behöver skicka ut inbjudningarna. Jag funderar på april då vi gifter oss 9/8.
    Jo, vi har långväga gäster men dessa vet ju redan datumet sedan april... Flört Det är oklart om vi ens behöver "save the dates" med tanke på att typ alla vet datumet ändå.
    Det är mest för att det är trevligt att skicka ut dem som vi är intresserade. Vi har bestämt oss för att skicka ut dem i slutet av oktober. 

    Sedan är jag 99% säker på att ingen i vår närhet planerar bröllop till dess. Vi har rekat terrängen lite.

    Inbjudningar skickar vi i slutet av april och osa datum blir i juni tror jag. 
  • Äldre 10 Jul 14:27

    Vi skickar ut save the dates ca: 12-11 månader innan, men det är också för att vi har så många som kommer från olika platser runt om i landet och många från utlandet också. Plus, att jag tycker det är kul att sitta och pyssla med dom :-P Våra inbjudningskort skickar vi nog 5-4 månader innan bröllopet.

  • schmoc­k
    Äldre 10 Jul 20:11

    Jag tror inte vi ska skicka save-the-dates. Visserligen bor alla utspritt. Men eftersom det ändå är närmaste familjen och släkten vi ska bjuda så vet alla redan det ändå. Och vi skickar nog inbjudan i tid istället, typ februari/mars.

Svar på tråden Augusti 2014!