• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78682 visningar
    592 svar
    592
    78682

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 28 Jun 15:33
    Marione skrev 2013-06-28 15:19:49 följande:
    Ja, det kan man. Men en del guldsmeder tar inte guld som betalning utan att man kan använda det som material i den nya ringen. Jag kommer att göra så. När min morfar gick bort så fick jag hans vigselring och mina systrar varsin från mormor. Dock hade morfar världens största händer så det finns inte en chans att ngn kan ha den ringen (min sambo har världens korvfingrar och den åker iallafall av) så vi kommer att använda guldet i den ringen som material i min vigselring. De hade ett långt och lyckligt äktenskap och jag hoppas på samma sak :)
    Det hoppas vi nog alla på ;)
  • Äldre 28 Jun 23:24

    Har haft ett väldigt inspirerande möte med fotografen idag :) Blir sugen på att åka runt och hitta en massa olika platser att fotograferas på!

  • Äldre 29 Jun 00:18

    Vad kul!

  • Äldre 29 Jun 00:20

    Ja, längtar tills det är dags!

  • Äldre 29 Jun 06:33

    Pnufs. Visst va det du som sökte knoppa lakan? Inte säkert, men vi kanske också behöver. Isf skulle vi ju kunna samordna. Och sedan sälja vidare. Då blir det ju inte så dyrt. ;)

  • Äldre 29 Jun 06:57

    Det låter som en väldigt bra idé Äriqa! :) Vi är för övrigt i era trakter i helgen, har ni tid med en fika eller nåt? :)

  • tropic­allime
    Äldre 30 Jun 13:15

    Nu har vi valt ut kyrka så på måndag bokas den! Hoppas den är ledig vårt tilltänkta datum, eftersom de är en populär kyrka här i Uppsala..

    Har massor med möten inbokade med olika festlokaler de närmsta veckorna också, samt en konsultation med en pappersbutik här i stan som är superduktiga på kort & trycksaker! Så de kommer bli en så rolig och spännande semester i år!

  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 8 Jul 16:52

    Hej alla!

    Ursäkta den långa frånvaron, har lagt allt vad bröllop heter på hyllan ett tag. Det blir lätt lite överdos efter ett tag.
    Kul att det går frammåt för gamla som nya!

    Ser att det är fler som ska ha 2 större ringar som bärs separat (Marione) och att fler ska gifta sig utomhus. Solig 
    Vi satsar stenhårt på att ha fint till ok väder på vår stora dag den 2/8. Funderar på att vara förutseende och boka/köpa tält utifall att....

    Annars står det still här.
    Vi har bokat Fest- och vigsellokal (samma). Fixat borgerlig vigselförrättare, 1 st bestman samt 1st tärna. Även Toastmaster och Toastmadame är kirrat! Fotograf står fortfarande högst på listan. 

    Ang Save-the-dates.... ska flera av er skicka ut dessa 1 år i förväg alltså...???
    Är inte det lite tidigt?  

  • Äldre 8 Jul 17:33

    Jag och en vän planerade in samma datum, så NEj det är inte för tidigt. Tur att hon kunde byta då det är vår 5 årsdag och vi gärna ville gifta oss just den dagen. Har även gäster från england så det är bra att va ute i god tid. Kommer ändå berätta för de flesta så då kan de lika väl få ett "save the date" kort samtidigt som man berättar.


    SandraElisabet skrev 2013-07-08 16:52:33 följande:
    Ang Save-the-dates.... ska flera av er skicka ut dessa 1 år i förväg alltså...???
    Är inte det lite tidigt?
  • Äldre 8 Jul 20:08

    Om man har långväga gäster o så behövs nog save-the-date korten. Jag känner att jag inte kommer att skicka några alls, de gäster vi vill bjuda kommer ändå tt veta så det känns onödigt. Hur långt innan tycker ni att man behöver skicka ut inbjudningarna. Jag funderar på april då vi gifter oss 9/8.

Svar på tråden Augusti 2014!