• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78596 visningar
    592 svar
    592
    78596

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 27 Jun 19:37

    Vi har samma datum.


    Blivande Brud 2014 skrev 2013-06-27 19:09:30 följande:
    eftersom vi gifter oss 9/8-14 så kommer vi skicka ut våra save the date i slutet av augusti eller början på september... typ...Tungan ute
  • Äldre 27 Jun 20:06


     


    Så här ser vår lokal ut.


    Funkar det att bara ha stolsrosetter?

  • Plätti­s
    Äldre 27 Jun 20:16
    tropicallime skrev 2013-06-23 20:21:39 följande:
    Jag har tjuvstartat med bröllopsblommorna redan nu.. Kunde inte låta bli när jag väl börjat!
    Vi ska ha enbart pappersblommor pga mycket pollenallergier bland gästerna.
    Ska blommorna stå på bordet som dekoration? De var superfina! 

    Jag har fortsatt deppa över att jag är arbetslös, men sambon har börjat träna för att komma i form till bröllopet och terroriserar mig för att jag ska göra samma sak. Men jag började ett halvår före honom, så jag tycker det är lite overkill att träna varje dag på veckan Tungan ute 
    Nu börjar inspirationen komma tillbaka lite smått, och det är kul att höra att min sambo är aktiv på sitt håll också. Att det inte bara är jag som grubblar och tänker på bröllopet. 
  • Äldre 27 Jun 21:31

    Plättis - Förstår att det är frustrerande att inte ha ett arbete. Men skönt ändå att du och killen är på samma våglängd och att ni båda på ert håll funderar på bröllopet. Vi ska också gå ner i vikt - jag mina bebiskilon (får i september)  och sambon behöver gå ner desto mer (tycker han- jag tycker han är snyggast ändå). Det är nästan så att jag vill börja banta nu bara för att jag är så peppad - men det blir till att snällt vänta tills knodden tittat ut och sedan ta det lugnt och försiktigt eftersom jag ska amma. Kollar om det funkar med att göra en lista eftersom forumet inte kan känna av mina radbrytningar på min surface..... Känns lite 1990-tal över det faktiskt

  • Äldre 27 Jun 21:42

    Jag har idag varit och tittat på lokalen som vi funderat på och vi kommer att boka den imorgon. Den är inte särskilt lyxig men den passar för det vi behöver. Personligen tycker jag att det hade varit mysigt med trädgårdsbröllop men jag vågar inte med tanke på vädret och att vi kommer att bli så många hemma hos oss. Känner att jag vill kunna göra mig iordning och så hemma utan att känna att allt annat ska göras också. Men som det verkar nu kommer vi att ha middagen / buffén i lokalen samt efterrättsbuffén. Sedan kommer vi att förflytta oss hem till oss för fest och bröllopstårta senare under kvällen - allt inom ett par hundra meters gångavstånd.


    Fick även mail idag om att förlovningsringen är på väg... Kommer till mig på måndag eller tisdag. Spännande värre.


    Är det ngn som har börjat fundera på sitt brudfölje. Jag har bestämt mig för att inte ha ngn tärna utan enbart näbbar (våra tre barn). Dock kommer jag att be min bästa kompis att vara med mig under dagen.

  • tropic­allime
    Äldre 28 Jun 12:07

    Plättis - Ja, de kommer vara både brudbukett, corsage och som bordsdekoration. Blir dock låga dekorationer på borden, tänkte ha lite murgröna i de också, försöker hitta pappers eller silkesversioner av det men är inte helt lätt.

  • Äldre 28 Jun 13:34

    Lämnat in min ring för prisförslag, det saknas två stenar på den. De sulle även värdera den åt mig. Kommer få svar nästa v. Hoppas de va ett fynd när jag köpte den nu bara då. :) Och att det inte kostar allt för mycket att fixa den!


    Ringen ser ni på min profilbild!

  • Äldre 28 Jun 14:31

    Äriqa - Vad roligt att få ringen värderad, och hoppas att det inte blir alltför dyrt att ersätta stenarna. Min förlovningsring kommer på måndag. Är så nervös och förväntansfull. Om ngn månad ska jag prata med guldsmeden om vigselringen och vad den kommer att gå på. Vilken guldsmed är det som ska åtgärda din ring? och var har du köpt den?

  • Äldre 28 Jun 14:45

    Vad spännande att vänta på ringen!


    Marione skrev 2013-06-28 14:31:50 följande:
    Vilken guldsmed är det som ska åtgärda din ring? och var har du köpt den?

    Jag köpte den på ebay. Ca 1500:- + tull och frakt på 650:-


     


    En lokal guldsmed ska lämna kostnadsförslag. Får se vad det kostar om jag ber dem fixa den eller om jag går till nsta guldsmed och hör va de ska ha för den där.


    Fick även reda på att man kunde lämna in gamla smycken( guld) för att betala en del av summan.

  • Äldre 28 Jun 15:19

    Ja, det kan man. Men en del guldsmeder tar inte guld som betalning utan att man kan använda det som material i den nya ringen. Jag kommer att göra så. När min morfar gick bort så fick jag hans vigselring och mina systrar varsin från mormor. Dock hade morfar världens största händer så det finns inte en chans att ngn kan ha den ringen (min sambo har världens korvfingrar och den åker iallafall av) så vi kommer att använda guldet i den ringen som material i min vigselring. De hade ett långt och lyckligt äktenskap och jag hoppas på samma sak :)

Svar på tråden Augusti 2014!