• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    79316 visningar
    592 svar
    592
    79316

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 25 Jun 06:45
    #91

    Jag har gjort dem i photoshop. Tänkte skriva ut dem på jobbet sedan eller be mamma skruva ut dem på hennes jobb så man får dem bättre än på en vanlig hemmaskrivare.

  • Äldre 25 Jun 07:35
    #92

    Funderar på om man kan beställa dem som visitkort. Nån som vet var man kan köpa ca 60 st för så lite som möjligt.

  • schmoc­k
    Äldre 25 Jun 14:48
    #93

    Vistaprint är billigt. Kolla där, där köper vi våra inbjudningskort från bland annat.

  • Äldre 25 Jun 15:12
    #94

    Minsta antal är 250. Tycker det är lite för många. Blir nog att skruva ut och klippa och klistra lite tror jag.

  • Äldre 27 Jun 12:40
    #95

    Har precis bokat kyrkan till nästa år. Han som jag pratade med på expeditionen tyckte att det var lika bra att göra det på en gång även om vi inte tittat på kyrkan än. Han menade på att par redan börjat boka för nästa sommar och att det var synd om tiden försvann - det var bara att avboka om vi ändrade oss. Imorgon kommer vi troligtvis att gå upp för att titta på den, den ligger ju ändå bara ett par hundra meter därifrån vi bor. Det blir lite roligt att få gifta sig i den kyrkan där jag är döpt och sprungit när jag var liten - men så är det väl att flytta hem igen

  • Äldre 27 Jun 14:11
    #96

    Hej allihopa!
    Jag hakar väl på här jag också då :)

    Vi ska gifta oss 2/8 nästa år och vi ser fram emot det hur mycket som helst :)
    Kyrkan är redan bokad och de blir en liten mysig kyrka utanför stan,  vi har inte tänkt ha mer än 50 gäster ungefär så man vill ju inte ha en stor kyrka då heller.
    Vi har inte bestämt så mycket runt bröllopet, mest bara vad vi vill att de ska gå i för färger och sånt.

    Hoppas sommaren går fort nu så man kan skicka ut save the date korten snart, då kommer nog allt kännas mer på riktigt!

    När har ni tänkt att skicka ut save the date korten?? Eller ska ni inte ha några? :)

  • Äldre 27 Jun 15:29
    #97

    Slutet på juli. Början på augusti. Då kommer vi börja dela ut dem.

  • Äldre 27 Jun 15:35
    #98

    Det ser ut som att vårt bröllop kommer att hållas en månad innan istället.Det har blivit strul med lokalen så antingen måste vi byta lokal eller byta datum som måste vara senaste den siste Juli.Kanske kanske kan vi behålla vårt nuvarande datum men det lär vi inte få veta förrän i Januari och så mycket is i magen vågar vi nog inte ha :-/  

  • Äldre 27 Jun 17:34
    #99

    Vi kommer också gifta oss i aug 2014, har kommit sådär långt i planeringen då ci bor i London men kommer gifta oss i Stockholm.. Det är svårt att titta på lokaler enbart på nätet.. Vi har iaf nästan bestämt oss :) Gästlistan är klar blir ca 120 pers. Klänning kommer min kära vännina designa ( var planerat sen vi var små, tur att hon faktiskt BLEV designer!! Haha..

  • Äldre 27 Jun 19:09

    eftersom vi gifter oss 9/8-14 så kommer vi skicka ut våra save the date i slutet av augusti eller början på september... typ...Tungan ute

Svar på tråden Augusti 2014!