• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    79350 visningar
    592 svar
    592
    79350

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 23 Jun 20:52
    #81

    Tropicallime - Vilka jättefina blommor du har gjort, och jag förstår verkligen att du har börjat redan nu. Det är långt kvar... men året kommer att gå fort.

  • Äldre 23 Jun 20:58
    #82

    Fråga.... Vi skulle egentligen ha ett trädgårdsbröllop, men jag är verkligen oroad över vädret. Det finns en lokal bara ett par hundra meter hemifrån oss som är lämplig för bröllop. Mitt förslag är att vi har middagen där och sedan att hela sällskapet förflyttar sig hem till oss för efterföljande fest med dans och sedan tårtätning. Sambon tycker att det blir konstigt att hela sällskapet ska förflytta sig mitt i. Saken är den att det blir även billigare att hyra denna lokal än att hyra tält, bord och porslin... Vad tycker ni? 

  • schmoc­k
    Äldre 24 Jun 09:41
    #83

    Nu är kyrkan bokad! Klockan 15.00 den 16 augusti nästa sommar! Så glad!


    Marione skrev 2013-06-23 20:58:09 följande:
    Fråga.... Vi skulle egentligen ha ett trädgårdsbröllop, men jag är verkligen oroad över vädret. Det finns en lokal bara ett par hundra meter hemifrån oss som är lämplig för bröllop. Mitt förslag är att vi har middagen där och sedan att hela sällskapet förflyttar sig hem till oss för efterföljande fest med dans och sedan tårtätning. Sambon tycker att det blir konstigt att hela sällskapet ska förflytta sig mitt i. Saken är den att det blir även billigare att hyra denna lokal än att hyra tält, bord och porslin... Vad tycker ni? 
    Jag tycker inte det blir så konstigt. Speciellt inte när det bara är några hundra meter att gå. Det har jag sett på bland annat det hära Fyra bröllop som var på tv. Fast då gick de ännu längre. Varför inte ha nån som spelar musik längst fram i tåget när ni går? För att få stämning till festen.
  • Äldre 24 Jun 10:12
    #84

    Tack för feedback. Jag tycker inte heller att det skulle bli konstigt, ALLT kommer verkligen att finnas inom gångavstånd. Kyrka, lokal och vårt hem. Dessutom skulle vi bli tvugna att skicka ut alla på en tipspromenad eller ngt för att kunna duka av buffén hemma och göra ordning för kvällen. Men ju mer jag tänker på det så kanske man kan skicka sällskapet på en liten tipspromenad som avslutas hemma hos oss. För lokalen ligger verkligen bara nerför backen.

  • schmoc­k
    Äldre 24 Jun 14:33
    #85
    Marione skrev 2013-06-24 10:12:50 följande:
    Tack för feedback. Jag tycker inte heller att det skulle bli konstigt, ALLT kommer verkligen att finnas inom gångavstånd. Kyrka, lokal och vårt hem. Dessutom skulle vi bli tvugna att skicka ut alla på en tipspromenad eller ngt för att kunna duka av buffén hemma och göra ordning för kvällen. Men ju mer jag tänker på det så kanske man kan skicka sällskapet på en liten tipspromenad som avslutas hemma hos oss. För lokalen ligger verkligen bara nerför backen.
    Det låter toppen tycker jag! Då blir det ju natulrigt att gästerna förflyttar sig. och en bra chans för dem att mingla.
  • Äldre 24 Jun 15:03
    #86

    Har skissat på save the date kort. Detta är baksidan. På framsidan ska det vara en bild på min och mannens hopflätade fingrar. Vad tycks? Kan man skriva så? Saknas något? Vill höra era åsikter.

  • Äldre 24 Jun 17:31
    #87

  • Äldre 24 Jun 20:00
    #88
    Äriqa skrev 2013-06-24 17:31:21 följande:


    hej. vi gifter oss samma datum :) jag tycker det ser bra ut. vi har med exakt samma saker i våra save the date kort.  när hade ni tänkt skicka ut era save the date?
  • Äldre 24 Jun 20:29
    #89
    Blivande Brud 2014 skrev 2013-06-24 20:00:30 följande:
    hej. vi gifter oss samma datum :) jag tycker det ser bra ut. vi har med exakt samma saker i våra save the date kort. när hade ni tänkt skicka ut era save the date?

     


    Kommer nog dela ut de flesta. i samband med att man berättar att man ska gifta sig. Kommer nog få vänta nån/några veckor till innan jag får berätta för föräldrarna (sambon är lite seg) Men om en månad kanske!?


    Ska i helgen försöka få sambon att ställa upp på en bild till framsidan av korten.

  • Äldre 24 Jun 23:53
    #90

    Det var jättefina "save the date"-kort. Vart har ni beställt dem. Jag vet inte om vi ska ha det eller inte, tror att de flesta kommer att veta om iallafall när bröllopet är. Vi har nu under kvällen äntligen besämt datum, det blev den 16:e augusti. Så imorgon är det jag som ringer och bokar kyrkan och till den eventuella lokalen som vi ska ha. Nu börjar det hända lite saker...

Svar på tråden Augusti 2014!