• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78607 visningar
    592 svar
    592
    78607

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 21 Jun 11:34
    #71

    Vad långt vissa av er har kommit, vi har inte ens satt ett orderntligt datum än... Velar mellan två stycken, 2:a eller den 9:e. Jag har dock så smått börjat att pyssla. Jag kan absolut inte bestämma mig för vilka färger jag vill ha bröllopet i så nu tar jag helt enkelt alla pastellfärger som jag tycker är fina och mkt natursaker såsom mossa och gräs och kvistar. Vi ska ju ändå vara utomhus....Nu får vi sätta fart på den här tråden tycker jag. Ska ladda upp mitt pyssel bara mannen lämnar datorn, plattan fungerar inte att ladda upp bilder på. 

  • Äldre 21 Jun 11:52
    #72

    Vi hade satt datumer 9 aug. Fick härromdagen reda på att en av mina bästa vänner skulle gifta sig nästa sommar.


    Ringede och grattade och fick då reda på att det hade valit 9 aug! Panik!


    Vi hade ju valt det datumet eftersom det är våran 5 årsdag!


    Underbara vännen kollade upp med sin kyrka och lokal och de kunde flytta sitt bröllop till den 2 aug.


    Så nu kommer det bli bröllop 2 helger i rad! fatta vilka underbara vänner man har!


     


    Detta fick även lita fart på min sambo som hela tiden har tyct att det är LÅNG tid kvar! Vi behöver inte göra något än...


     


    Så i helgen ska vi bestämma mellan 2 olika alternativ och på måndag ska jag ringa och boka!


     


    Sen är det bara att fundera på färger och tema osv. :)

  • Äldre 21 Jun 12:05
    #73

    VI har en hel del ramar klara faktiskt. Mycket för att jag är den som vill pyssla och fixa och planera så då är det bra om ramarna är klara. Eftersom vi kommer att göra allt själva i stort sett så kommer det att ta en hel del tid, bland annat ska vi ha älgkött till hamburgarna hade vi tänkt, och jakten sker ju om ett par månader så det gäller att prata med jägaren. Jag sitter just nu och pysslar med inbjudan, det är ändå rätt många som ska göras och jag tycker inte om och behöva sitta och göra alla på ett par kvällar för att de ska gå med posten. Jag vill ha gott om tid så att jag tycker att det är roligt att pyssla. Dessutom ska vi ha barn i början på september så det kommer finnas annat att göra under året med  , bland annat ska ett dop planeras till i början av december. Jag får se det lite som ett generalrep, tänkte bland annat baka en liknande tårta (dock inte våningstårta) för att sätta smaker och utseende lite.

  • Äldre 21 Jun 13:26
    #74
  • Äldre 21 Jun 13:28
    #75


    Sådana här vindsnurror tänkte jag göra och fylla hela festplatsen med i olika pastellfärger, och sedan kan barnen ta med sig hem och även leka med under kvällen.
  • Äldre 22 Jun 23:07
    #76
    a ring on my finger skrev 2013-06-19 07:19:13 följande:
    Idag är det äntligen dags att titta på och prova ringar. Vi är barnfria och har bokat tid för att kunna sitta i lugn och ro. Kanske att jag kommer hem med ny förlovningsring redan idag jag har "bara" en frieriring just nu som kommer få flytta över till andra handen. Får nog se till att måla naglarna idag så att man får lite snyggare händer Ska era män ha en eller två ringar? Om de väljer att ha endast en ring, är det förlovningsringen eller vigselringen de hoppar över?
    min man har valt att bara ha 1 ring. I vårat fall så hoppar han vigselringen.. Så nuvarande förlåvningsring blir vigselring Glad
  • Äldre 23 Jun 09:12
    #77

    Som sagt: Vad gör man inte för en vän? 😊

  • Äldre 23 Jun 09:14
    #78

    Äriqa: Underbara vännen kollade upp med sin kyrka och lokal och de kunde flytta sitt bröllop till den 2 aug. Som sagt: Vad gör man inte för en vän? 😊

  • Äldre 23 Jun 10:46
    #79
    pnufs skrev 2013-06-23 09:14:57 följande:
    Äriqa: Underbara vännen kollade upp med sin kyrka och lokal och de kunde flytta sitt bröllop till den 2 aug. Som sagt: Vad gör man inte för en vän?
    Ja. Jag är SÅ tacksam!
  • tropic­allime
    Äldre 23 Jun 20:21
    #80

    Jag har tjuvstartat med bröllopsblommorna redan nu.. Kunde inte låta bli när jag väl börjat!
    Vi ska ha enbart pappersblommor pga mycket pollenallergier bland gästerna.

    Här är två blå rosor och en vit..




    De är gjorda av och med skrivarpapper, smält lim, ståltråd, akvarellfärg och florist tejp.
Svar på tråden Augusti 2014!