• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78572 visningar
    592 svar
    592
    78572

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Äldre 10 Jun 15:40
    #51

    Vi har inte bestämt exakt vilken helg vi gifter oss (beror på om båda våra lokaler för ceremoni och fest är lediga) men det lutar åt sista helgen i augusti för oss.Har mycket klart i huvudet och är faktiskt överens om det mesta  Däremot är ingenting bokat och klart förutom vår fotograf, mannens bestmen och två av mina tärnor (funderar på en tredje eftersom mannen min kommer att ha 3 bestmen). Färgtema och stil är vi ganska klara med och har börjat samla på oss lite dekorationer.Gästlistan är så gott som klar och just nu funderar på vi om vi ska köra "save the date"-kort när det är ett år kvar. Folk planerar ju sina semestrar ganska tidigt och vi har ett par vänner som kommer från andra delar av landet och behöver lite mer planering än resten.På förlovningsdagen kändes 1½ år vääääääldigt långt fram men nu har det redan gått ett halvår och vi är som sagt nästan på noll.    

  • Äldre 10 Jun 20:08
    #52

    Jag ska också gifta mig i augusti 2014 :) Närmare bestämt den 16:e i Karlstad!


     


    Vi har bokat en festvåning som är ett gammalt höloft, stort med 6 meter till tak och bjälkarna i taket kvar. Tycker det är jättefint! Vi ska ha en borglig vigsel ute på gården där festlokalen ligger och ha omkring 45-50 gäster. Budgeten ligger på runt 100.000, helst 90.000!


     


    I natt kunde jag knappt sova för det var så många bröllopsidéer som snurrade runt i huvudet på mig efter att ha haft en slö söndag framför bröllopstorget :P Är rädd för att jag kanske börjar bli en bridezilla haha! Trodde jag faktiskt inte om mig själv ;O

  • Madick­en
    Äldre 10 Jun 20:18
    #53

    Hallå allihopa! Här drömmer jag om ett bröllop i augusti 2014, men vi har inte satt datum så det kan lika väl bli 2015, men det lutar som sagt åt 2014!!! Så jag hänger på här Solig

  • Äldre 11 Jun 00:48
    #54

    Även vi ska gifta oss i augusti nästa år. Vi har tänkt oss vigsel i kyrkan som vi bor 150 m ifrån och sedan fest hemma i trädgården för allihopa.Vi blir nog en 50-60 gäster tror jag, MrMr vill dra ner på antalet gäster medans jag gärna bjuder även lite nyare bekantskaper. Känner inte att man måste ha känt varandra i 15 år flör att kunna bjuda dem på bröllop. Tanken är att vi nu under semestern ska bestämma datum och beställa förlovningsring, på fredag ska jag till guldsmeden, förhoppningsvis kan vi gå dit båda två tillsammans.      

  • Äldre 11 Jun 09:26
    #55

    Vi har ca 75 personer på vår lista i nuläget (utan barn!) men har då fått plocka bort en del som vi egentligen skulle vilja bjuda.Hade dock gärna haft ett bröllop med ungefär hälften så många men det är helt omöjligt att få ihop. Då har vi ändå plockat bort i princip hela släkten och bara bjudit familjerna och vännerna.Men bara familjen blir ett ganska stort gäng och för oss är det väldigt viktigt at ha med alla våra vänner.Iband önskar jag att vi var typerna som bara vill ha ett litet familjebröllop i trädgården   

  • Äldre 12 Jun 20:34
    #56

    Hej på er alla!

    Har varit väldigt annonym hittils. Så kul att ha hittat denna tråden! Glad

    Det enda vi lyckats bestämma hittils är datumet. 9 Augusti blir det!

    Jag tycker det är så svårt att veta vart man skall börja. Vi vet ungefär hur mycket pengar vi har att göra oss med och att vi skall gifta oss nära Lysekil, Bohuslän. Vi vet också att vi kommer gifta oss borgeligt...

    Är det någon som har lite tips på hur ni tänkt lägga upp dagen? Vi vet inte riktigt vad vi skall göra med vigseln... Vi har idéer om bröllopsfesten men jag sitter fast med själva vigseln. Det kommer bjudas runt 45-50 personer. Gifter vi oss i rådhuset där så kan inte alla vara med för det får inte plats. Vi vill inte gifta oss i samma lokal som festen skall vara. Vågar man vara utomhus??? Vart kan man annars vara Tungan ute

    Hur har ni lagt upp det?

    Kram och tack på er!Skrattande 

  • Äldre 12 Jun 21:44
    #57

    Vi gifter oss 30 augusti i Västerås. Vi har bokat kyrka och lokal, men det är allt. Har tittat lite på ringar, mat, klänning och så vidare.

    Karln har valt färger så det blir ljusblå och röd ... Han skulle absolut ha röda rosor (för det är ju kärlekens blomma) så då fick det bli rött också. Jag har en bra idé på hur det kan se ut, men vågar inte riktigt börja köpa saker än, är rädd att tröttna på idéerna. :P

    Vi blir cirka 50 personer och har en budget på 50 000. Ska köpa klänning från jenjenhouse så där sparar jag många kronor jämfört med i butik.

    Vi bor i Norge också så jag måste planera det mesta på avstånd, vilket inte är speciellt kul. Väldigt svårt när man ska träffa präster och allt sånt.

    En kusin till mig fotograferar så hon kommer att fota bröllopet. Det kommer att tas många bilder så jag räknar med att det blir flera som är bra. Jag är inte orolig över att hon är amatör, hon tar fina bilder.

    Jag har min syster som tärna och jag skulle tro att karlns ena bror blir bestman.

    Vi skickar inte ut några save-the date. Tycker det är en fruktansvärt onödigt kostnad. Jag sa åt mamma att snacka vitt och brett om datumet istället :)

  • Äldre 12 Jun 22:18
    #58

    Blivande Brud 2014: vi har samma problem med lokal. Rådhuset här är på tok för litet och utomhus vågar vi inte chansa på. Vi kommer förmodligen ha ceremonin på ett slott och festen i en annan lokal. Detta blir dock en extra kostnad på 6-7000:-. Synd att man inre bara kunde gifta sig i kyrkan :-P

  • Äldre 12 Jun 22:43
    #59

    A ring on my finger: Det låter jätte härligt med slott! Har också kollat på det men det närmsta slottet som vi kunde tänka oss var på tok för stort och det gick inte att bara hyra vissa lokaler utan man var tungen att ta hela kittet... för 70 000 kr.. Tungan ute

    Funderar på att kanske ha vigsel i en omgjord gamal skola som numera är en enda stor lokal som hyrs ut till diverse olika evenemang. den är gamal i stilen och passar vårat rustika tema. festen hålls nog i ett gigantiskt tält som kommer ligga på en.. ja.. jag vet inte ens vad jag skall kalla det... åker är nog det närmsta jag kommer.  Skrattande

    Fast... Skolan och platsen för festen ligger nästan tätt inpå varandra... Undrar om det blir för nära? Fast det kanske inte gör något...?

    Håller med dig där om kyrkan :-P Tyvärr är det inget alternativ för ossSkrattande 

  • Äldre 12 Jun 23:04
    #60

    Jag tror att det blir augusti för mig nästa år så hoppar på här :) 
    För min del blir det ett riktigt budget bröllop! Det ska få kosta så lite som möjligt helst. Så det blir kyrka och är på jakt efter lokal. Ser fram emot att få pyssla, baka och dekorera allt själv eftersom jag tycker sånt är så kul! Är det någon mer som kommer göra ja typ allt själv?  

Svar på tråden Augusti 2014!