• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78597 visningar
    592 svar
    592
    78597

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • arasen
    Äldre 21 May 13:03
    #41

    Vi ska gifta oss den 10 augusti :) 
    Vi har precis bestämt datum och ungefär precis börjat planeringen. Vi ska bjuda 30 personer (då är alla barn inräknade), men vi ska inte ha mat utan bara tårta och fika. 
    Förhoppningsvis ska vi vara hos min sambos syster, men hon har inte helt sagt ja än så vi vet inte riktigt hundra var vi ska vara än.
     

  • arasen
    Äldre 21 May 19:03
    #42

    Sambons syster sa nej.. :/ Så det får bli på ett annat ställe.. Lite trist eftersom det är ganska avskilt hos henne (inga grannar osv) Menmen..

  • Äldre 2 Jun 20:05
    #43

    Hejhej! Här kommer en till augustibrud, faktiskt samma dag som du TS! 2/8 smäller det :) Jag är ett litet kontrollfreak så jag har skissat upp budget och planerat mycket, men det är ganska lite som faktiskt är gjort, det är ju fortfarande ganska lång tid kvar. Det som är klart är kyrka och lokal (bygdegård precis bredvid kyrkan). Det blir på "landsbygden" strax söder om Stockholm :) Men mer än så är inte bokat. Jo förresten, har köpt "stolsrosettband" i organza i en helt underbar olivgrön färg. Hittade annonsen här på BT och räknade lite på det och insåg att jag sparade några hundralappar på att köpa av henne mot att köpa från nätet el dyl. Känns mycket bra! 

    Det är alltså olivgrönt som är temat, tillsammans med vitt och beiget. En liten liten accent av ljus, skir rosa kommer nog synas här och där också, men grunden är de tre förstnämnda färgerna. 

    Har sett ut en klänning jag verkligen tycker om, hoppas bara den passar lika bra på. Men den är ganska dyr. De största posterna i budgeten är mat, tätt följt av ring och sedan just klänningen. Det är en Maggie Sottero Bernadette. Vi får se hur det blir. Får väl börja kika så smått till hösten/vintern, kanske kommer någon fin på rea?

    Vi blir ca 65 personer och ska som sagt ha mat. Det blir catering och en varm buffé. Menyn har jag ganska klar för mig också, hehe... Som sagt, kontrollfreak. Men nu ska jag inte plåga er längre med ett långt inlägg. Ville mest säga hej och så kul att vi är fler som ser fram emot augusti nästa år! Glad

  • tropic­allime
    Äldre 4 Jun 10:08
    #44

    En augusti brud till anmäler sig till skaran. Vi har inte bokat något mer än datum än. 23 augusti blir jag fru. Gästlistan är så gott som klar, ligger nu på strax under 50 gäster och färgtemat är också färdigt, kungsblått, med silver och vitt. Jag är ganska kreativ av mig så börjat med förslag till inbjudningar/meny etc, redan nu för jag vill ha det så enhetligt som möjligt. Och hittat drömklänningen på nätet, från nixa, så ska försöka hitta den här i stan och hoppas att den ser lika fantastisk ut på mig som på modellen. Vi har en del idéer om vart/hur vi vill ha vigsel och efterföljande fest och ska väl försöka undersöka alla dessa platser under sommaren. Men vi vill ha sittande middag och gärna centralt i Uppsala, vi vill inte laga mat själva utan försöker hitta en lokal med helhetspaket, mat, porslin, servering, bar och städning till ett rimligt pris. Lättare sagt att än gjort..

  • Äldre 4 Jun 10:28
    #45
    SandraElisabet skrev 2013-04-16 18:32:04 följande:
    Vi har bokat vigsel samt festlokal, nu är det vigselförrättare som måste fixas och fotograf, men jag vet inte hur mycket vi faktiskt vill lägga på fotografen... får se.
    Jag kan tipsa om en prisvärd och duktig fotograf, sök på Fotograf Malin Norlen  
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 6 Jun 21:32
    #46
    brudskor skrev 2013-06-04 10:28:56 följande:
    Jag kan tipsa om en prisvärd och duktig fotograf, sök på Fotograf Malin Norlen  
    Tack för tipset! Flört Ser ut att vara prisvärt och med fin bildkvalitet!
  • eme
    Äldre 7 Jun 12:03
    #47

    Hoppar oxå in i tråden, trodde inte det skulle finnas en för 2014 redan nu då det är så långt fram, så kul att det inte bara är jag som börjar planera redan nu Skrattande

    Vi började planera bröllop redan 2011, då hade vi satt som datum 2013 8/6 så imorgon alltås, men sen kom en graviditet in i bilden och vi behövde köpa en hel del till bebisen så då ändrades sparkontot från bröllop till bebis. Nu var vi på bröllop i mitten på Maj, två kompisar till oss som gifte oss och då fick vi en liten spark i baken att komma igång med våra egna planer igen :)

    Så när jag börjar jobba igen i augusti så räknar vi med att kunna börja spara pengar. Vi började räkna på gästlista och budget och tror att vi kommer landa på ca 70-80 gäster med en budget på 55-60000 vi hoppas att den kommer hålla men det drar ju lätt iväg.. vi har pratat med mina föräldrar och istället för bröllopspresent från dem så kommer de bidra till bröllopet/festen. Tanken är att vi även ska prata med min sambos föräldrar om detta, men tror de kommer bli lika glada som mina föräldrar att det blir bröllop att det inte är något problem :)

    Datum som vi satt är 2 augusti 2014 och vi tänker oss borgerligt utomhus, vi bor vid havet och tänkte oss då vigseln vid vattnet på lämpligt ställe, har lite rekande att göra på den fronten ;) Lokalen vi har tittat på tar max 65, det är ett vandrarhem med konferenslokal och stor trädgård, så när vi åker och dit och tittar på den tänkte vi fråga om vi får ställa upp partytält i deras trädgård till middagen och sen köra dans/efterfest i deras konferenslokal.

    Långt inlägg, men en sista är att Jag har redan köpt Bröllopsklänning!!! Beställt från Lilly.nu Blev jättekär i en klänning där redan 2011, en jättefin halterneck, trodde inte den skulle finnas kvar men det gjorde den, i deras onlineoutlet, så mejlade och frågade hur länge de trodde den skulle finnas kvar och fick till svar att så länge den fanns kvar i lagret så gick den att beställa (logiskt) men det fanns tyvärr inte så många kvar.. Så då var det bara att ta ett snabbt beslut, köpa eller inte.. Jag valde Köpa!!! Ska bli så spännande att se den live och testa, skulle den inte passa så har jag 14 dagars ångerrätt!

  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 8 Jun 11:57
    #48

    Vad många som kommer dela vår bröllopsdag den 2a augusti. Solig Kärlek all around!

  • Äldre 8 Jun 14:47
    #49

    Vi kommer gifta oss 9e augusti 2014 Hjärta
    Det blir ett kyrkligt bröllop i Jönköping med ca 80 gäster. Färgerna kommer vara vinrött och vitt (sambon älskar rött). Har än så länge inte kommit så långt. Men har börjat fila på lite dekorationsidéer och kikat på bröllopsklänning och brudbukett. Skrattande

  • Plätti­s
    Äldre 9 Jun 22:04
    #50

    Hej på er alla nykomlingar och er gamlingar också  
    Jag har inte varit inne på ett tag eftersom jag gått och blivit arbetslös och har deppat lite, men mest solat och njutit av vädret. Kul att det är så många andra som slutit upp! Nästan så man undrar hur galet många vi kommer hinna bli under det kommande året!
    Nu när jag deppat färdigt ska jag ta mig i kragen och se den här arbetslösheten som en möjlighet att göra allt det jag inte hann när jag hade ett jobb. Kanske bröllopsplanera lite mer  

Svar på tråden Augusti 2014!