• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78569 visningar
    592 svar
    592
    78569

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Plätti­s
    Äldre 17 Apr 10:07
    #21

    Vi har fixat lokal och funderat på plats för vigsel. Blir den utomhus behöver vi inte boka lokal, annars vet jag inte riktigt. Grubblar på fotograf, men har inte bestämt något än. Maten ska en vän till min sambos familj fixa som är kock, och min syster ska baka tårtan. 
    Och på söndag ska jag, syster och min kusin åka och titta på klänningar Inte för att jag tänkt köpa den då (15 månader i förväg) utan mest för att göra något kul ihop.

    Dessutom avslöjade min kusin häromdagen att hon redan börjat planera möhippan. Så här är vi ute i galet god tid!  

  • Plätti­s
    Äldre 22 Apr 21:36
    #22

    Jag tog med mig mina tjejer och åkte och provade klänningar igår, och butiken vi besökte hade inte så många modeller inne, men jag fick en idé om vilka modeller jag passar i och ungefär vad jag letar efter. Min syster tyckte jag skulle köpa två av dem, men eftersom de inte var rätt storlek (då jag är 38 upptil och 42 nedtill) eller riktigt det jag ville ha så blev det bara provning. 

    För mig känns det ganska galet att börja prova redan nu eftersom jag aldrig någonsin är ute i god tid och kan ha lovat min sambo att lugna mig lite, men det var kul att få hitta på något med syrran och kusinen och prata bröllop. Jag sa till dem att vi förmodligen inte kommer ha något brudfölje eftersom jag vill ha allt ganska enkelt och inte så avancerat, men att jag ville ha dem till hands för att lugna ner mig och hjälpa mig tänka.
    Då tyckte min kusin att jag skulle ha mina två yngre systrar som tärnor och min sambo ha sina bröder som marskalkar. Min sambo vill hellre ha sina två bästa vänner och sin ena bror som marskalkar, fast tre stycken är lite för många till ett litet bröllop. Och när jag sa att jag ville ha min kusin som tärna sa hon att jag inte skulle ha en favoritkusin, fast det är hon ju redan. Vi har vuxit upp ihop.
    Både min sambo och jag har sladdis-småsyskon, som är tio år yngre än oss, och jag vet inte om jag vill ha min sextonåriga lillasyster som tärna, eller om min sambo vill ha sin femtonåriga bror som marskalk.

    Decision! All these decision! Jag tycker fortfarande att det är skönt att det är länge kvar innan allt måste bestämmas på riktigt

  • Äldre 3 May 19:16
    #23

    Vi gifter oss 9 aug 2014. Vår 5 årsdag.

  • Äldre 4 May 17:07
    #24

    i dag var vi och tittade på en annan festlokan så vi har nu valt att ta denna i stället. Nästa steg för oss blir att hitta ett band som kan spela på festen.

  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 4 May 20:12
    #25

    Vad roligt att det går frammåt för en del. Glad Själv så skriver jag c-uppsats vilket tar lite av min tid....  Annars hade jag förmodligen surfat bröllops-grejer hela dagarna lol.

    Det har inte hänt så mycket här, har fixat vigselförrättare vilket är bra, bara fotograf kvar men det har jag outsourcat till min underbara fästman, ska höra med honom imorgon om han fått napp.

    Om jag ska vara helt ärlig så tänker jag en hel del på bebisar just nu.... Min morbror som bara är 3 år äldre än mig blev pappa för 2 veckor sedan och jag känner (bildligt talat) att min livmoder skriker efter bebis!! Oskyldig

    Sådan längtan efter barn som jag har nu vet jag inte om jag haft tidigare, det blir verkligen "värre och värre".
    Någon gång per halvår får jag jättestark längtan efter barn och denna längtan blir mer och mer intensiv för var gång det händer.

    Är det någon som känner igen sig? Förlåt om jag går utanför ramarna för tråden, tänkte bara höra om det är någon annan som är i enliknande sits?

    Jag blir klar med min utbildning till juni om allt går bra, ska jobba i en butik som jag jobbat i under studierna och en tid innan. Sedan hoppas jag få jobb. Det är tyvärr så i min bransch att jag får räkna med en praktik-tid då det är svårt att få anställning direkt (i alla fall i Göteborg) men just nu känner jag för att kanske söka mig till Stockholm eller Oslo för jobb, det känns dumt att låta tiden gå utan att komma igång med jobb, dels för bröllopet men också för att få upp föräldrapenningen. Any thoughts??

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 4 May 21:55
    #26

    Hej!
    Jag hoppar också in här =D

    Jag ska gifta mig den 9/8-14, längtar sååååå mkt....

    Varje gång jag tänker på det pirrar det i hela kroppen hahahha.

    Skönt att det inte bara är jag/vi som är ute i så god tid haha.

    Vi har bokat lokal och brudföljet är klart, bästa kompisarna som tärnor och marskalkar och m2b:s son blir näbb =D
     

  • Plätti­s
    Äldre 6 May 14:40
    #27
    SandraElisabet skrev 2013-05-04 20:12:55 följande:
    Om jag ska vara helt ärlig så tänker jag en hel del på bebisar just nu.... Min morbror som bara är 3 år äldre än mig blev pappa för 2 veckor sedan och jag känner (bildligt talat) att min livmoder skriker efter bebis!! Oskyldig

    Sådan längtan efter barn som jag har nu vet jag inte om jag haft tidigare, det blir verkligen "värre och värre".
    Någon gång per halvår får jag jättestark längtan efter barn och denna längtan blir mer och mer intensiv för var gång det händer.

    Är det någon som känner igen sig? Förlåt om jag går utanför ramarna för tråden, tänkte bara höra om det är någon annan som är i enliknande sits?

    Jag blir klar med min utbildning till juni om allt går bra, ska jobba i en butik som jag jobbat i under studierna och en tid innan. Sedan hoppas jag få jobb. Det är tyvärr så i min bransch att jag får räkna med en praktik-tid då det är svårt att få anställning direkt (i alla fall i Göteborg) men just nu känner jag för att kanske söka mig till Stockholm eller Oslo för jobb, det känns dumt att låta tiden gå utan att komma igång med jobb, dels för bröllopet men också för att få upp föräldrapenningen. Any thoughts??
    Jag känner samma sak. Mina kusiner är några år äldre än mig och har hunnit få barn, tre av dem. Och dessutom vikarierade jag på förskola innan jag fick jobb i höstas. Vi har hela tiden sagt att vi vill ha lite mer stabilitet i livet innan vi börjar göra bebis, och eftersom jag tog examen förra våren och har kommit ut på arbetsmarknaden så känns det som att det kanske skulle kunna vara dags nu. Om det inte vore för att min sambo är arbetslös just nu och jag kommer bli det väldigt snart. 

    Men ibland bara värker det i hjärtat av längtan. Och jag vet inte vad jag ska göra åt det. 
  • Äldre 11 May 19:03
    #28

    Vad kul med en tråd för oss som planerar bröllop i augusti 2014.

    Vi planerar att gifta oss den 9 augusti 2014, eftersom det då är 10 år sedan vi träffades (galet att tiden går så fort). Hittills har vi dock endast bestämt datum och har en preliminär gästlista. Vi tänker oss ett litet och intimt bröllop, med ca 40 gäster. Det blir alltså de närmaste vännerna och familjen. Jag vill gärna ha ett trädgårdsbröllop, men är samtidigt lite kluven till tanken eftersom det är hög sannolikhet att det regnar i Sverige. Därför letar jag festlokal, vilket inte är det enklaste. Hur tänker ni med lokal?

    Det ska bli kul att följa er alla i denna spännande resa som väntar oss. :)

  • Äldre 12 May 09:42
    #29
    joli2014 skrev 2013-05-11 19:03:40 följande:
    Vad kul med en tråd för oss som planerar bröllop i augusti 2014.

    Vi planerar att gifta oss den 9 augusti 2014, eftersom det då är 10 år sedan vi träffades (galet att tiden går så fort). Hittills har vi dock endast bestämt datum och har en preliminär gästlista. Vi tänker oss ett litet och intimt bröllop, med ca 40 gäster. Det blir alltså de närmaste vännerna och familjen. Jag vill gärna ha ett trädgårdsbröllop, men är samtidigt lite kluven till tanken eftersom det är hög sannolikhet att det regnar i Sverige. Därför letar jag festlokal, vilket inte är det enklaste. Hur tänker ni med lokal?

    Det ska bli kul att följa er alla i denna spännande resa som väntar oss. :)
    9 augusti är vårat datum också! :)
  • Äldre 12 May 09:53
    #30

    Ett bra datum :)

Svar på tråden Augusti 2014!