• Plätti­s
    Äldre 9 Apr 18:02
    78691 visningar
    592 svar
    592
    78691

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 12 Apr 08:54
    #11
    Plättis skrev 2013-04-11 13:53:27 följande:
    Kul med samma datum! Varför valde ni 2 augusti? För oss avgjorde min sambo. Jag frågade om han ville fylla år före eller efter bröllopet, svaret blev före och vips hade vi bestämt datum!
    Sensommaren kommer nog för all framtid vara lite rosa-skimmrande för vår del då det var då vi blev kära (2010) och därför kändes i alla fall augusti som en lämplig månad. Annars hade inte jag varit främmande för att gifta mig på vintern, men fästmannen sa att han ville ha minst 10 grader + och våren är en sämre period för honom pga mycket allergier... Så när min älskling och jag började prata bröllop så kändes sensommaren 2014 lockande helt enkelt. Solig

    Sedan skrev jag en lista på alla lördagar undert sommaren. Tog bort de som inföll på familj och vänners födelsedagar/bröllopsdagar (vilket inte var så många). Sedan jämförde jag de lördagar som fanns tillgängliga med min fästman och mina "speciella dagar" - typ; dagen vi träffades, dagen vi pussades första gången, första kvällen han sov över etc... Flört INGEN av dessa matchade så vi valde att ta ett datum som låg närmast den dagen vi blev ihop helt enkelt.
  • Plätti­s
    Äldre 12 Apr 10:20
    #12
    Rudvall skrev 2013-04-11 21:28:53 följande:
    Guuud vad härligt med en sambo (dock tvingadFlört)som hjälper till.
    Jag har "fria händer" som det heter här hemma hihihi!

    Skönt på så vis att jag som går hemma hela dagarna kan dona som jag vill.
    Men har en syster som är 10 år yngre och bröllopstokig.
    Hon checkar varje vecka hur långt jag har kommit och vad jag borde ha gjort hittillsHjärta 
    Vad vore man utan kära systrar?

    Jag rekomenderar städfirma. Gjorde så när jag fyllde 30 och det var störtskönt att
    bara sova till man vaknar, dricka kaffe och läsa tidningen utan några måsten.

    Dessutom är det en av de största dagarna i ditt liv. Du ska göra så LITE som möjligt
    på din bröllopsdag och dagen efterSolig 
    Haha, han är inte så tvingad som han låter. Vi försöker göra så mycket vi kan tillsammans och jag lägger över många beslut på honom eftersom jag vet att jag lätt blir kontrollfreak och vill göra allt själv. Om jag låter honom göra saker utan att lägga mig i så blir han delaktig och känner att jag litar på honom. Det gäller allt från små saker till stora. 
    Min syster är lite likadan, men hon är bara två år yngre. När vi hade förlovat oss så blev hon lite stött eftersom hon hade velat gifta sig med sin kille snart och känner att hon måste vänta tills jag gjort det först. Så hade hon fått bestämma hade jag hängt i 2013-gruppen istället  
    SandraElisabet skrev 2013-04-12 08:54:38 följande:
    Sensommaren kommer nog för all framtid vara lite rosa-skimmrande för vår del då det var då vi blev kära (2010) och därför kändes i alla fall augusti som en lämplig månad. Annars hade inte jag varit främmande för att gifta mig på vintern, men fästmannen sa att han ville ha minst 10 grader + och våren är en sämre period för honom pga mycket allergier... Så när min älskling och jag började prata bröllop så kändes sensommaren 2014 lockande helt enkelt. Solig

    Sedan skrev jag en lista på alla lördagar undert sommaren. Tog bort de som inföll på familj och vänners födelsedagar/bröllopsdagar (vilket inte var så många). Sedan jämförde jag de lördagar som fanns tillgängliga med min fästman och mina "speciella dagar" - typ; dagen vi träffades, dagen vi pussades första gången, första kvällen han sov över etc... Flört INGEN av dessa matchade så vi valde att ta ett datum som låg närmast den dagen vi blev ihop helt enkelt.
    Vi gjorde lite samma sak, jag hade helst gift mig på våren, men vilket väder är det i Umeå i maj? I år kommer snön ligga kvar fortfarande Tungan ute Så då strök vi alla sommardagar med födelsedagar (vilket är MÅNGA nästa sommar, helt galet) och så blev det första helgen i augusti. Men det känns bra att ha den här tiden på sig att planera, ångra sig, tänka om och sedan bli gift ändå!
  • schmoc­k
    Äldre 13 Apr 09:59
    #13

    Jag tänkte jag skulle testa att ringa kyrkan igen på måndag. Dår har det ändå gått fyra månader sen jag testade första gången. Hoppas vi kan boka, det känns så nervöst att inte ha det färdigt!

  • Äldre 14 Apr 18:29
    #14

    Här är en en till som blir fru i augusti  2014 närmare bestämmt den 16 augusti. Vi har bokat lokal och ska försöka boka kyrka så snar vi kan.

  • schmoc­k
    Äldre 14 Apr 19:50
    #15
    sandrakorpe skrev 2013-04-14 18:29:38 följande:
    Här är en en till som blir fru i augusti  2014 närmare bestämmt den 16 augusti. Vi har bokat lokal och ska försöka boka kyrka så snar vi kan.
    16 augusti du med? Samma som oss, vad roligt Glad
  • Äldre 14 Apr 21:04
    #16
    schmock skrev 2013-04-14 19:50:25 följande:
    16 augusti du med? Samma som oss, vad roligt Glad
    Kul med samma datum Glad
  • Äldre 16 Apr 14:55
    #17

    Nu har jag bokat kyrka och lokal. Hur långt har ni kommit i planerinegn?

  • schmoc­k
    Äldre 16 Apr 15:36
    #18
    sandrakorpe skrev 2013-04-16 14:55:25 följande:
    Nu har jag bokat kyrka och lokal. Hur långt har ni kommit i planerinegn?
    Vi har bokat lokal och fotograf. Bestämt maten. Köpt halsband. Thats it Drömmer Men det andra hinner vi ta till nästa år. Men kyrkan måste bokas såklart, helst så fort som möjligt.
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 16 Apr 18:32
    #19

    Vi har bokat vigsel samt festlokal, nu är det vigselförrättare som måste fixas och fotograf, men jag vet inte hur mycket vi faktiskt vill lägga på fotografen... får se.

  • Äldre 16 Apr 21:52
    #20

    Kanske skulle säga att maten är redan planerad min pappa är kok och blev jätte glad när jag frågade om han ville fixa maten till vårat bröllop. Sambons moster är frisör så jag hoppas hon vill fixa mitt hår.

Svar på tråden Augusti 2014!