• Lillla­n
    Äldre 9 Apr 11:49
    7720 visningar
    21 svar
    21
    7720

    November bröllop fler?

    Jag och Min sambo har valt att gifta oss den 9November i ett kapell.
    Fler än vi som gör den tråkiga månaden rolig?

     Följas åt och dela pyssel ideer osv?

  • Svar på tråden November bröllop fler?
  • Tess88
    Äldre 29 Aug 11:31
    #11

    Vårat bröllop kommer vara i Södertälje. Kyrkan ligger i Geneta och lokalen vid Moraberg. Äslakr lokalen den är så fin cleopatra heter den. Vi är cirka 500 gäster så som de ser ut nu, vi ska försöka få ner antalet lite. har du köpt klänning än ? Vet du vad du ska ha för blommor ? 

  • Lillla­n
    Äldre 31 Aug 01:51
    #12
    Tess88 skrev 2013-08-29 11:31:11 följande:
    Vårat bröllop kommer vara i Södertälje. Kyrkan ligger i Geneta och lokalen vid Moraberg. Äslakr lokalen den är så fin cleopatra heter den. Vi är cirka 500 gäster så som de ser ut nu, vi ska försöka få ner antalet lite. har du köpt klänning än ? Vet du vad du ska ha för blommor ? 
    ursäkta ordspråket men herrejävlar vad folk:P haha tyckte vi var jätte många hahah vi har visserligen dragit ner från ca 275pers. Åh ja jag köpte min första klänning 1 år innan, men kände mig inte bekväm i den så beställde en ny=) så har allt klart:) har du inte köpt din?
     
  • Tess88
    Äldre 9 Sep 10:42
    #13

    Hahaha ja det är en del gäster hoppas vi får ner de till ca 450 gäster iallafall !! Ni var ju duktiga som kunde dra ner antaler från 275 till 100. Åh va kul beställde du klänning på internet eller? Ska du använda båda klänningarna eller skiter du i den första ? Jo jag har köpt klänning väntar bara på att den ska komma :) Ska ni ha något tema på ert bröllop ? Jag har haft fullt upp senaste tiden därav mitt sega svar..

  • Lillla­n
    Äldre 9 Sep 20:20
    #14
    Tess88 skrev 2013-09-09 10:42:52 följande:
    Hahaha ja det är en del gäster hoppas vi får ner de till ca 450 gäster iallafall !! Ni var ju duktiga som kunde dra ner antaler från 275 till 100. Åh va kul beställde du klänning på internet eller? Ska du använda båda klänningarna eller skiter du i den första ? Jo jag har köpt klänning väntar bara på att den ska komma :) Ska ni ha något tema på ert bröllop ? Jag har haft fullt upp senaste tiden därav mitt sega svar..
    Ja vi lyckades tillslut, vi tog bort sådana som t.ex vänner som man HAR umgåtts mycket med och bara fikar med någon eller släkt som man kanske inte pratar så mycket med osv. Nä jag insåg rätt snabbt att min första klänning osm var vit inte passade mig.. så jag beställde en svart istället och kände direkt att jag hade tagit rätt beslut genom att byta kläning. jag köpte min klänning och allt annat till bröllopet typ ifrån ebay. Kläningarna självklart utifrån mina mått. Det är SJUKT billigt. har fått min DRÖMklänning (den svarta) för enbart 620kr. 
    Ska du ha vit klänning? Vi har kommer ha höst/vinter tema med färgerna Svart, vitt och rött som huvud färger. Ni då?=)
    Förstår det samma här, det är ju bara 2 månader kvar, börjar drömma mardrömmar redan... fast inte om själva äktenskapet utan mer om sånt som kan hända, t.ex klänningen går sönder typ hahaha 
  • Tess88
    Äldre 12 Sep 13:25
    #15

    Ja det är nog så man får göra sålla bort en del. men wow va annorlunda med en svart klänning ! är den helt svart eller nått mönster eller så på? Kan föreställa mig att de kan se riktigt coolt ut med svart klänning och vilket pris helt grymt !    Ja min klänning kommer vara en vit spetsklänning med ganska långt släp. Jag vill nog ha mer vinter tema än höst tema, känner inte att höst färger är min smak. Jag tror på vintertema med mycket vitt och is inspirerat och vad gäller buketten skulle jag antingen vilja ha ljusrosa pioner eller mörk rosa liljor. Har du tänkt nått över buketten ? Hur gör du med håret och smink ?Haha ja stressen med att planera ett bröllop är helt sjukt ! Vi får hoppas på att allt går bra och som vi vill på den stora dagen 

  • Lillla­n
    Äldre 12 Sep 19:46
    #16
    Tess88 skrev 2013-09-12 13:25:29 följande:
    Ja det är nog så man får göra sålla bort en del. men wow va annorlunda med en svart klänning ! är den helt svart eller nått mönster eller så på? Kan föreställa mig att de kan se riktigt coolt ut med svart klänning och vilket pris helt grymt !    Ja min klänning kommer vara en vit spetsklänning med ganska långt släp. Jag vill nog ha mer vinter tema än höst tema, känner inte att höst färger är min smak. Jag tror på vintertema med mycket vitt och is inspirerat och vad gäller buketten skulle jag antingen vilja ha ljusrosa pioner eller mörk rosa liljor. Har du tänkt nått över buketten ? Hur gör du med håret och smink ?Haha ja stressen med att planera ett bröllop är helt sjukt ! Vi får hoppas på att allt går bra och som vi vill på den stora dagen 
    Haha Ja den reaktionen får jag av typ alla, att min klänning är svart. lägger upp klänningen så får du se ;) lite silver i den också=) Vi tänkte också vinter först men kändes så "inte vi" utan vi är mer udda haha men det kommer in lite glitter på borden som reprenserar lite snö :) Jag ska ha 4 röda Kallor som bukett, stjälken ska vara in lindad med svart sidenband som kommer sitta fast med vita pärlor (lite större och "finare" knappnålar). Mörkrosa liljor är ju vackert! Det röstar jag för! =D

    Jag kommer göra mitt hår och mitt smink själv, min äldsta syrra ska kolla över det innan jag går in, me ska inte ha så "mycket" smink, eller synligt kanske man ska säga, Ögonfransförlängning ska jag göra dagen innan (tiden är redan bokad), sen kommer mina färger kommer vara shimmer (vitt), gyllenbrun och lite lite sotat svart, rosa och lite rött i rougen, och aprikos färgat läppstift (tror jag har inte bestämt mig riktigt än :P)
    Hur ska du göra?

     Just nu har vi problem med mina smycken till min klänning, har kommit fram till att det kan bli en aningen för mycket med dem. Det är "bling bling" med vita pärlor i, svårt och förklara :P. Och alkoholen.. Vi ska ju fixa den själva och min kontakt har helt plötsligt bestämt sig för att höja priset 2400kr och det blir så jäkla mycket pengar då. Hur gör ni med alkohol och mat? vi har fått vår mat i present av svärmor. Min mans moster ska laga den (hon är kock).

    Vi hade även problem med servitriser men nu har jag äntligen fått ihop mina 6 st tjejer, genom grannar.se (TIPS! om ni letar) 


    underkjol ska ju självklart var under. den blir en riktig barbie klänning kan man säga :P mycket silver bak till vid snörningen också.
     
  • Äldre 19 Oct 04:07
    #17

    Här är en till som också gifter sig i november! Det är egentligen bara en snabb rådhusvigsel (deadline av visumskäl), men trots att ingen vi känner kommer kunna vara med så vill vi ändå ha ett miniatyrbröllop! Med klänning, bukett, fin ring och allt. Hur går det med förberedelserna för er andra?

  • Lillla­n
    Äldre 22 Oct 23:05
    #18
    Mollee skrev 2013-10-19 04:07:11 följande:
    Här är en till som också gifter sig i november! Det är egentligen bara en snabb rådhusvigsel (deadline av visumskäl), men trots att ingen vi känner kommer kunna vara med så vill vi ändå ha ett miniatyrbröllop! Med klänning, bukett, fin ring och allt. Hur går det med förberedelserna för er andra?
    Grattis=) Det går bra med all planering, bara 17 dagar kvar.. så nerverna börjar pirra nu.. Vilket datum kör ni ert då? Klart ni ska ha ett miniatyr bröllop=) Hur kommer ni ha det? middag och fest eller så tänkte jag?
  • msoder­by
    Äldre 30 Oct 11:41
    #19

    Vi gifter oss också i november, den 9 november! 10 dagar kvar...

  • Lillla­n
    Äldre 30 Oct 12:05
    #20
    msoderby skrev 2013-10-30 11:41:19 följande:
    Vi gifter oss också i november, den 9 november! 10 dagar kvar...
    åh så roligt! 
  • Äldre 7 Nov 21:55
    #21
    Lilllan skrev 2013-10-22 23:05:26 följande:
    Grattis=) Det går bra med all planering, bara 17 dagar kvar.. så nerverna börjar pirra nu.. Vilket datum kör ni ert då? Klart ni ska ha ett miniatyr bröllop=) Hur kommer ni ha det? middag och fest eller så tänkte jag?
    Vi gifter oss 21 eller 22 november! Enkel rådhusvigsel bara; vi hade tänkt ha en fest till våren, men nu har en kompis erbjudit sig att fixa fest åt oss den 23:e!
    Har fixat ring (fast gravyren får komma i efterhand), ska bygga en liten bukett av tygblommor, och så hade jag en söt tyllklänning... fast den har känts mindre och mindre rätt med tiden, så igår tänkte jag "vad fan" och beställde en annan! Hoppas den passar bara!

    Bara två dagar kvar för ett par av er nu! Lycka till och ha riktigt roligt på lördag!
Svar på tråden November bröllop fler?