• Baylie­83
    Äldre 8 Apr 18:42
    1565 visningar
    2 svar
    2
    1565

    Ni som gift er/ska gifta er eller varit på bröllop på GOTLAND

    (Först vill jag bara tillägga att jag vet att det finns andra trådar men dem flesta ställen folk har rekomenderat där är inte längre tillgängliga.)

    Jag har nu kommit ganska långt i mitt planerande och allt är mer eller mindre färdigt. MEN en sak återstår.. Tårta/Desserter. Det verkar vara sjukt dåligt utbud i Visby. Jag har förstått att Wisby dessertkonditiori har stängt. Wisby hotell gör inte längre tårtor. Jag vill inte heller ha en princesstårta eller något liknande "enkelt" från Ica maxi. Ingen fraktar från stockholm med båt heller. Jag hade ju en dröm.. Jag vill ha en pompös bröllopstårta som skriker Hollywood. Minst 3-4 våningar i glitter. Jag vill ha Macarons och cake pops. Ja, kraven är höga och jag vill inte ge mig! Obestämd
    NÅGON som känner till en lösning? eller kanske någon annan som hade en fin tårta att visa?

    Uppskattar verkligen er hjälp!

  • Svar på tråden Ni som gift er/ska gifta er eller varit på bröllop på GOTLAND
  • krusa
    Äldre 13 Apr 12:47
    #1

    Har ni kollat med Norrgatts konditori? De är riktigt duktiga på tårrtor!

  • Äldre 13 Apr 12:52
    #2

    Sök på "tårta Gotland" så får du upp en del amatörbagares bloggar och hemsidor.

    Jag hittade den här bland annat
    http://tartkalas.blogspot.se/2010/03/en-grattis-till-examen-tarta.html

    Jag skulle tippa på att det är ditt bästa alternativ då många konditorier ändå inte gör såna där "hollywoodtårtor" utan dom vill göra svenska med synlig ställning i prinsessmodell 

Svar på tråden Ni som gift er/ska gifta er eller varit på bröllop på GOTLAND