• Bamsem­ums
    Äldre 2 Apr 16:42
    162919 visningar
    1042 svar
    1042
    162919

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Äldre 2 Apr 22:59
    #1

    Vi ska gifta oss 18e juli 2014. :) Än så länge har vi bara bokat lokal. Ska kolla på kyrka innan sommaren. Vi har en i åtanke men vi har aldrig varit inne o tittat hur den ser ut. Håller på att planera hur vi vill göra med vissa saker. Tex mat, dryck, underhållning och färgtema kan man ju prata om hur mycket som helst. Det behövs ju inte bestämmas riktigt ännu. Min syster är fotograf så man kan ju säga att vi bokat fotograf redan också.
    Kul att du gjort en tråd för oss juli2014 brudar!!!

  • Bamsem­ums
    Äldre 3 Apr 00:40
    #2

    swdnchick skrev 2013-04-02 22:59:54 följande:Vi ska gifta oss 18e juli 2014. :) Än så länge har vi bara bokat lokal. Ska kolla på kyrka innan sommaren. Vi har en i åtanke men vi har aldrig varit inne o tittat hur den ser ut. Håller på att planera hur vi vill göra med vissa saker. Tex mat, dryck, underhållning och färgtema kan man ju prata om hur mycket som helst. Det behövs ju inte bestämmas riktigt ännu. Min syster är fotograf så man kan ju säga att vi bokat fotograf redan också. Kul att du gjort en tråd för oss juli2014 brudar!!!Vi ska gifta oss 19e Juli! :) Kyrkan är bokad, men det tar emot lite att boka lokal. Det känns så läskigt för då blir det ännu mer på riktigt! Men jag vill verkligen det här, men det är lite läskigt och roligt på samma gång! Vi är i full gång och planerar, budgeten är gjord! Vi  har en budget på 70 000 (men det för gärna bli 50 000 ;) ) Vi kommer att bjuda ca 65 gäster! Vi har valt att hålla allt hemligt fram till julafton, då ska de på ett save the date kort :) Det är lite kul, den här julen överraskade vi med att vi hade förlovat oss och nästa jul blir det att gå ut offentligt med bröllopsplanerna! Dock blir det svårt att hålla tyst! Men jag SKA klara det! 

  • Bamsem­ums
    Äldre 3 Apr 00:41
    #3

    Oj vad konstigt det där inlägget blev!

  • Bamsem­ums
    Äldre 3 Apr 00:45
    #4

    Jag citerade dig swdnchick och så skrev jag <br> Vi ska gifta oss 19e Juli! :) Kyrkan är bokad, men det tar emot lite att boka lokal. Det känns så läskigt för då blir det ännu mer på riktigt! Men jag vill verkligen det här, men det är lite läskigt och roligt på samma gång! <br> Vi är i full gång och planerar, budgeten är gjord! Vi  har en budget på 70 000 (men det för gärna bli 50 000 ;) ) Vi kommer att bjuda ca 65 gäster! Vi har valt att hålla allt hemligt fram till julafton, då ska de på ett save the date kort :) Det är lite kul, den här julen överraskade vi med att vi hade förlovat oss och nästa jul blir det att gå ut offentligt med bröllopsplanerna! Dock blir det svårt att hålla tyst! Men jag SKA klara det! 

  • Äldre 3 Apr 08:17
    #5

    För vår del blir det 12 juli.. Har inte bokat något ännu men har 2 olika lokaler som vi vill och se på.. Väntar bl.a. på att isen från havet ska försvinna så att vi ser hur utsikten blir i den ena lokalen.. Kyrkan är bestämd men inte bokad..

    Har börjat samla ihop dekorationer.. Har bl.a. löpare till borden, servetter och placeringskort.. Köper lite i taget så känns det inte som så mycket... Färgtema rosa-grönt-vitt och lite silver.. Smycken börjar bli färdiga och mina skor är inhandlade. Flört viktnedgång på g och när jag närmar mig målvikten så blir det till att prova brudklänningar..

    Köpte även caketoppern för nån vecka sedan.. Så en hel del börjar finnas här i gömmorna ;)

  • Äldre 3 Apr 08:35
    #6

    Vi ska gifta oss 26 juli Glad Vi har varken bokat något eller planerat så mycket ännu för det känns trots allt som att det är ganska länge kvar men lite inspiration kan man alltid samla på sig. I sommar ska vi säkert kolla på någon lokal då vi dessutom kan se den så som den troligtvis kommer att vara då vi gifter oss, rätt årstid och allt.

    Bamsemums jag hade också en tanke om att inte säga något innan jul och då ge save the date kort men frågan är om vi kan hålla oss så länge Flört Dessutom är jag rädd att någon nära bokar någon resa till det så att de inte kan komma.

    I höst vill jag se på klänningar och kanske beställa någon, då är det dessutom lite lägre säsong så kanske jag får tag i någon lite billigare och snabbare ifall man beställer från något Kina-företag Glad

  • Äldre 3 Apr 10:08
    #7

    Förresten kom jag just på att jag inte vet om det fungerar att vänta så länge som till jul innan vi berättar om bröllopet, åtminstone inte för alla eftersom jag hade tänkt se på klänningar i höst och då vill jag gärna ha med mina tärnor (som jag hoppas att vill vara tärnor) så att de kan ge lite åsikter och sånt, och då måste i alla fall de få veta Glad

    Jag är lite orolig för vad min mamma kommer att säga om bröllopsplanerna, hon hör till dem som är ganska skeptisk till både ett och annat och hon tycker antagligen att vi är för unga för att gifta oss, även om hon själv var yngre när hon gifte sig men det slutade i och för sig med skiljsmässa. Speciellt hur vi ska ha råd kommer hon nog att ifrågasätta då hon för tillfället anser att det är ett problem att vi ska flytta en bit utanför stan för då behöver jag en bil och det har jag väl absolut inte råd med tror hon. Nu hör jag inte till de rikaste i trakten men jag är duktig på att spara och planera och har faktiskt ingen ångest alls över hur vi ska lösa det här ekonomiskt. Blivande svärföräldrarna och pappa och hans nya fru tror jag kommer att bli jätteglada för vår skull, detsamma gäller våra syskon Skrattande

  • Äldre 3 Apr 11:34
    #8

    Hur gamla kommer ni att vara när ni gifter er? Vi kommer vara 29. Jag vill verkligen gifta mig innan 30. I maj har vi varit tillsammans i 7 år.
    Vårt bröllop är inte hemligt, jag pratar med alla som vill lyssna. Min pappa frågade om jagverkligen ska hålla på att prata bröllop hela tiden fram till juli 2014. Han trodde att min blivandes öron skulle trilla av.... Tur att BT finns där man får prata med likasinnade!!
    Min tärna är tillfrågad, men hon visste redan att hon skulle vara tärna, för det hade vi pratat om redan i gymnasiet, fast lite mer på skoj då. Jag ska bara ha en tärna, trots att jag bott i usa i 6 år så vill jag ha ett klassisk svenskt bröllop. Min blivande håller med helt o hållet. Det enda amerikanska vi kör med är Save-the-date kort, som nog skickas i november.
    Jag har inte köpt något ännu för min blivande tycker det är alldeles för tidigt. Tror att vi kommer börja köpa lite grejer i sommar, men vi har inte så mycket plats i vår lägenhet att vi kan köpa allt ett år innan.

  • Bamsem­ums
    Äldre 3 Apr 12:01
    #9

    Vi ska ha färgtema vitt-rosa-silver. men jag har lovat  min m2b att det inte ska bli för mycket rosa ;) haha! och jag håller på att pyssla ihop hur placeringskorten ska vara. Jag ska greja med det i helgen, kan lägga upp bilder och berätta hur jag har tänkt här då :)  Vi är inte så rika heller och jag är lite rädd för var min käre mor ska säga, eller resten av släkten! Det kommer nog komma som en chock för dom. Jag har utsett en toastmaster, hon är den enda som får veta allt och mina tankar och planer. men jag litar på att hon håller tyst! Det är skönt att prata med någon om det! Jag tycker save-the-date kort är kanon! Vi tänkte att om vi skickar ut det till jul, de flesta brukar börja planera inför sommaren efter jul och nyår. 

  • Bamsem­ums
    Äldre 3 Apr 12:08
    #10

    Vi kommer vara 26 och 28 år när vi gifter oss och då har vi varit tillsammans i nästan 2år. Vi har varit tillsammans i 6 månader nu, förlovade oss efter 3 månader och nu planerar vibröllop, barn och hus. Det går fort på ett bra sätt. Vi gillar det och är säkra på våran relation och vi vet att vi kommer att vara tillsammans restan av livet. Det låter barnsligt och löjligt, men det är känslan i magen som man har som gör att man vet det :) Många klagar på oss att vi förlovade oss så fort och vi var rädda för reaktionerna, men vi skiter i det. Vi kör vårt race :)

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?