• VI2013­0831
    Äldre 31 Mar 09:08
    6180 visningar
    23 svar
    23
    6180

    Hårsmycke, frisyr, glasögon??? Hjälp!

    har glasögon, kan inte vara utan på vigseln eftersom jag skelar så otroligt mycket. För synens skull skulle jag fixa det, jag ser okej ändå..men det är ju inte så vackert när ena ögat åker in, hehe. likadant under fotograferingen..även om det säkert går att få något kort utan där man inte ser att jag skelar.


    Jag ska ha håret uppsatt i någon form av knut eller åtminstone uppsättning där inget hänger ner i nacken. har ett hans band med back-drop. Vad kan passa till detta halsband i hårsmyckes väg?


  • Svar på tråden Hårsmycke, frisyr, glasögon??? Hjälp!
  • VI2013­0831
    Äldre 31 Mar 20:47
    #11
    amerika skrev 2013-03-31 12:42:10 följande:
    Åh vilken fin klänning, det är en sådan jag skulle vilja ha!! Var har du hittat den??
    Den är köpt på Cinderella i Malmö..1900 kronor..alldeles lagom..
  • amerik­a
    Äldre 31 Mar 20:59
    #12
    VI20130831 skrev 2013-03-31 20:47:56 följande:
    Den är köpt på Cinderella i Malmö..1900 kronor..alldeles lagom..
    Tack!!! Ja, det är lagoma pengar Flört
  • Äldre 31 Mar 21:56
    #13

    Det är sällan medicinerna som är problem för linser vid pollenallergi. Det är att pollen fastnar på ett helt annat sätt på linsen än på bara ögat. Men du kanske hinner testa innan? Och om det skulle vara alldeles för jobbigt att ha i en hel dag så kan du ju ha på bara vigsel+foto.

    Sen tycker jag dock att det är himlarns fint med glasögon och kommer själv ha mina på mig på vårt bröllop. Jag använder aldrig linser längre, så varför skulle jag göra det på bröllopet? Jag är ju lika snygg med glajjor på! Tycker att många verkar tänka att det inte går att ha på dagen D, men vad sjutton, är du nöjd med hur du ser ut i dem i vanliga fall lär det ju inte ändras på bröllopsdagen :) 

  • Äldre 31 Mar 22:33
    #14
    IdaRebecca skrev 2013-03-31 21:56:17 följande:
    Det är sällan medicinerna som är problem för linser vid pollenallergi. Det är att pollen fastnar på ett helt annat sätt på linsen än på bara ögat. Men du kanske hinner testa innan? Och om det skulle vara alldeles för jobbigt att ha i en hel dag så kan du ju ha på bara vigsel+foto.

    Sen tycker jag dock att det är himlarns fint med glasögon och kommer själv ha mina på mig på vårt bröllop. Jag använder aldrig linser längre, så varför skulle jag göra det på bröllopet? Jag är ju lika snygg med glajjor på! Tycker att många verkar tänka att det inte går att ha på dagen D, men vad sjutton, är du nöjd med hur du ser ut i dem i vanliga fall lär det ju inte ändras på bröllopsdagen :)
    Glasögon är en läcker accessoar i dagens mode. Självklart ska du ha glasögon även på ditt bröllop speciellt om du annars alltid bär dem. Matcha en fin make up med valet av bågar.
  • Äldre 31 Mar 22:53
    #15

    Jag skulle nog tycka att det kändes konstigt om någon som jag vet har glasögon jämt, skulle vara utan det på bröllopsdagen.
    Och om det är pga att du skelar så korrigerar väl inte linserna det ändå? Eller?

    Alla tre frisyrerna ovan tycker jag är fina.
    Jag skulle satsat på en blomma i håret (typ som första bilden) och om du vill ha något i öronen / på armen så skulle jag valt något väldigt enkelt pärlsmycke 

  • VI2013­0831
    Äldre 1 Apr 14:55
    #16
    Chicita skrev 2013-03-31 22:53:57 följande:
    Jag skulle nog tycka att det kändes konstigt om någon som jag vet har glasögon jämt, skulle vara utan det på bröllopsdagen.
    Och om det är pga att du skelar så korrigerar väl inte linserna det ändå? Eller?

    Alla tre frisyrerna ovan tycker jag är fina.
    Jag skulle satsat på en blomma i håret (typ som första bilden) och om du vill ha något i öronen / på armen så skulle jag valt något väldigt enkelt pärlsmycke
    Hmmm...jag trodde man kunde korrigera skelning med linser..? Annars är det ju inget alternativ alls! Har egentligen gärna glasögon men mina är så himla markerade och kraftiga....
  • VI2013­0831
    Äldre 1 Apr 14:56
    #17


    Påminner om dessa fast DG-märket är större och flittrigare...
  • Äldre 1 Apr 15:54
    #18

    Jag har en kompis som skelar väldigt mycket och linserna hjälper inte henne någonting synbart i alla fall.
    Och om det skulle hjälpa dig något så krävs det nog något mer än endagslinser.
    En rejäl synundersökning, med anpassade linser för just dina problem.

    Att beställa såna där engångslinser (endagslinser kanske dom heter) funkar väl om man bara är lite närsynt / långsynt men inte har något annat synfel som glasögonen korrigerar.
    Jag vet att min kompis får lov att gå till en speciell optiker dessutom. Hon kan inte bara gå till vem som helst.

    Och då kanske det i slutänden hade blivit billigare att skaffa ett par till glasögon som är lite smäckrare och passar bättre in med resten av temat?
    Då har du ju dessutom något kvar som du kan använda efter bröllopet och inte bara lägger alla pengar på bara en dag...
    Att ha linser en dag när man inte är van vid det kan ju göra att man blir trött i ögonen, röd, ibland svullen också.

    Om du vill ha bilder där du är utan glasögonen så ta av dig glasögonen ett litet tag och som du skrev, försök hitta ett sätt där du inte ser ut att skela på just dom bilderna. Det kan säkert fotografen hjälpa dig med (alltså att hitta vinklar som funkar bättre än andra) 

  • VI2013­0831
    Äldre 1 Apr 20:33
    #19
    Chicita skrev 2013-04-01 15:54:47 följande:
    Jag har en kompis som skelar väldigt mycket och linserna hjälper inte henne någonting synbart i alla fall.
    Och om det skulle hjälpa dig något så krävs det nog något mer än endagslinser.
    En rejäl synundersökning, med anpassade linser för just dina problem.

    Att beställa såna där engångslinser (endagslinser kanske dom heter) funkar väl om man bara är lite närsynt / långsynt men inte har något annat synfel som glasögonen korrigerar.
    Jag vet att min kompis får lov att gå till en speciell optiker dessutom. Hon kan inte bara gå till vem som helst.

    Och då kanske det i slutänden hade blivit billigare att skaffa ett par till glasögon som är lite smäckrare och passar bättre in med resten av temat?
    Då har du ju dessutom något kvar som du kan använda efter bröllopet och inte bara lägger alla pengar på bara en dag...
    Att ha linser en dag när man inte är van vid det kan ju göra att man blir trött i ögonen, röd, ibland svullen också.

    Om du vill ha bilder där du är utan glasögonen så ta av dig glasögonen ett litet tag och som du skrev, försök hitta ett sätt där du inte ser ut att skela på just dom bilderna. Det kan säkert fotografen hjälpa dig med (alltså att hitta vinklar som funkar bättre än andra)
    Ja det har du förmodligen alldeles rätt i! Lite diskretare brillor som jag var inne på först är nog det jag tjänar mest på faktiskt...
  • Äldre 1 Apr 20:40
    #20
    VI20130831 skrev 2013-04-01 20:33:11 följande:
    Ja det har du förmodligen alldeles rätt i! Lite diskretare brillor som jag var inne på först är nog det jag tjänar mest på faktiskt...
    Och tänk vilket minne att ha kvar efter bröllopet Skrattande
  • VI2013­0831
    Äldre 1 Apr 20:55
    #21
    Chicita skrev 2013-04-01 20:40:14 följande:
    Och tänk vilket minne att ha kvar efter bröllopet Skrattande
    Ja, verkligen!!!
  • Äldre 1 Apr 20:59
    #22

    Jag har en parfym som jag använde på bröllopet. 
    Det är ett himla fint minne att ta fram den någon gång sådär speciellt (bröllopsdagen eller nåt).
    Doften gör att man minns detaljer från dagen liksom. Det är en trigger...

    Att ta fram och se på smyckena eller klänningen eller något annat gör också att man liksom minns starkare.
    Så ett par glasögon som du kan använda lite då och då måste ju vara en riktig bra trigger Solig 

  • VI2013­0831
    Äldre 7 Apr 14:04
    #23
    Chicita skrev 2013-04-01 20:59:09 följande:
    Jag har en parfym som jag använde på bröllopet. 
    Det är ett himla fint minne att ta fram den någon gång sådär speciellt (bröllopsdagen eller nåt).
    Doften gör att man minns detaljer från dagen liksom. Det är en trigger...

    Att ta fram och se på smyckena eller klänningen eller något annat gör också att man liksom minns starkare.
    Så ett par glasögon som du kan använda lite då och då måste ju vara en riktig bra trigger Solig 
    Absolut! Såg dessutom att Synoptik hade erbjudande nu att man får solbrillor från rayban med styrka..perfekt ju!
Svar på tråden Hårsmycke, frisyr, glasögon??? Hjälp!