• nemii
    Äldre 28 Mar 00:08
    7955 visningar
    2 svar
    2
    7955

    Ömma bröst

    Hej!
    Jag har haft ömmande bröst i ca 4-5 dagar nu, det gör så ont att man kan knappt kan röra dem! De känns även tunga.

    Idag fick jag även världens värk i magen typ mensvärk och det kom väldigt lite ljus mensliknande men det såg inte direkt ut som det jag brukar ha, dessutom brukar jag ha mycket mer än detta. Det kom även ca en vecka för tidigt för att det skulle kunna vara riktiga mensen då.

    Jag tog även ett gravtest för två dagar sedan som visade negativt..

    Vad kan det vara? Har aldrig varit med om detta förr och mensvärken gör så sjukt ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen, aldrig känt så här innan!  

  • Svar på tråden Ömma bröst
  • GladBr­ud2014
    Äldre 28 Mar 07:33
    #1

    Jag fick så första gången för någon månad sedan också. Trodde verkligen att jag var gravid och att testerna visade fel. Sedan efter ett par veckor kom allt i gång, hade då mens under ganska lång tid.
    Var liknade denna månaden, först ömma och tunga bröst och liknande mensvärk och inget mer. Efter ett par dagar så kom blödningen.

  • Larsdo­tterM
    Äldre 28 Mar 08:58
    #2

    Jag skulle kanske gissa på ägglossning.min barnmorska ha sagt att vissa känner inte av när dom ha ägglossning, och vissa får jättemycket problem. Jag får likt du jätteömma bröst och det gör så fruktansvärt ont.. Ibland brukar ömheten sitta i enda tills dess att jag får mens.. Småblödningar och värk i magen är inte heller ovanligt när man har ägglossning.. Jag hade aldrig upplevt dessa problem tidigare men dom här symtomerna började för dryga halvåret sen.. Men dom ömmande brösten, småblödningarna och värken är återkommande alltid 13- 15 dagar innan min mens beräknas komma. Så min barnmorska sa att jag behövde nog inte vara orolig för något, utan det är nog med största sannolikhet ägglossningen jag kände av :)

Svar på tråden Ömma bröst