• Annamo­lly
    Äldre 24 Mar 21:22
    3196 visningar
    8 svar
    8
    3196

    Ska ni ha en aftonvaska for lappstift och sant?

    Jag har alltid mitt lappstift och min kajalpenna i handvaskan nar jag gar pa fest. Men... hur gor man pa brollopet? Ska ni ha en liten coctailvaska eller liknande?


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Svar på tråden Ska ni ha en aftonvaska for lappstift och sant?
  • amerik­a
    Äldre 24 Mar 21:28
    #1

    Någon slags liten väska kommer jag att ha. Hoppas jag kan hitta en i samma färg som mina tänkta skor (lavendellila). Har hittat några fina små väskor på Etsy som kan anpassas efter kundens önskemål - me like! Tungan ute

  • Äldre 24 Mar 22:14
    #2

    Det är många som har väskor. Jag hade en påsväska hängandes i bältet.
    Men annars om man inte vill ha väskan med sig överallt så kan man ju se till att någon förälder, tärna eller syskon/vän har hand om lite "nödprylar" Glad 

  • stormh­elen
    Äldre 24 Mar 23:46
    #3

    Jah kommer att ha en väska.


    Mina tärnor kommer att möta upp mig hos frisören (de gör sig i ordning hemma men vill sitta hos mig när jag är hos frisören), då får de ta hand om min väska medan jag åker iväg till fotograferingen. Sedan kommer de nog att få åka till hotellet som inte ligger så långt borta från där bröllopet ska äga rum och cheka in vår lite större väska, så att allt finns på plats i hotellet när vi kommer dit efter festen. Under vigseln så kan de ju be mina föräldrar att ta hand om min väska och om deras om de har en sådan med sig. Det löser sig nog. ^_^

  • Äldre 25 Mar 10:18
    #4

    Jag hade en liten brudväska, perfekt för läppstiftet. Hade också med synål och tråd utifall.

  • Äldre 25 Mar 11:05
    #5

    ja, jag måste ju ha någonstans att ha nycklar, mobil, pengar och läppstift. en näsduk kanske kommer till pass också :) 
    Har faktiskt en söt liten väska sedan tidigare. köper nog ingen ny utan packar den och ber min kompis hålla den åt mig under vigseln/fotandet.  

  • LadyTe­ague
    Äldre 25 Mar 11:11
    #6

    Jag tänkte ha min vanliga, ganska stora handväska. Jag ska inte ha den med mig överallt utan den kommer ligga i ett av de stängda rummen i festlokalen, så kan jag bara gå dit och hämta vad jag behöver. I kyrkan kommer min mamma få ha mitt läppstift i väskan, för det är nog det enda jag behöver ta med mig dit (och kanske nån näsduk), och i värsta fall så ligger lokalen knappa minuten bort.

    Men om jag skulle ångra mig så har jag en fin, vit liten väska som går att använda. 

  • Äldre 25 Mar 11:13
    #7

    Jag kommer troligtvis att ha en liten brudväska. Kommer antaglien be min syster att ha hand om den så jag slipper bära runt på den själv.


  • Äldre 25 Mar 14:31
    #8

    Jag hade inte det och jag behövde inget under kvällen heller. Allt smink satt kvar :)

Svar på tråden Ska ni ha en aftonvaska for lappstift och sant?