• Blivan­deBrud­en
    Äldre 23 Mar 09:15
    17902 visningar
    25 svar
    25
    17902

    Ni som har 3 ringar! Kan ni visa era ringar *bildtråd*

    Det finns ju några som väljer att ha 3 ringar istället för dom vanliga 2 ( förlovning och vigselring). Kan ni inte visa era 3 ringar och gärna berätta varför ni har 3

  • Svar på tråden Ni som har 3 ringar! Kan ni visa era ringar *bildtråd*
  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 24 Mar 16:06
    #11
    annapia skrev 2013-03-24 16:03:49 följande:
    Självklart ska du ha rosa om du är galen i rosa. Det representerar just dig! Dessutom blir det så personligt. Antingen väljer du rosa diamanter eller kanske en rosa Morganit. Du kan koplettera med andra stenar, ex vanliga diamater eller något annat så det inte blir för mycket rosa om du är rädd för det. Gå till en guldsmed och prata idéer!
    Rosa diamanter låter dyrt, eller? Dom kanske är billigare än vanliga?

    www.safira.se/sv/produkt/ringar/silver/ring-i-silver-med-5-mm-cubic-zirkonia-2.html

    Min förlovningsring ser ut ungefär så här, jag har ingen bild på min ring men jag hittade denna som är ganska lik. Skulle man kunna lägga till rosa diamanter på sidorna om den stora diamanten?
  • Äldre 24 Mar 16:12
    #12
    BlivandeBruden skrev 2013-03-24 16:06:25 följande:
    Rosa diamanter låter dyrt, eller? Dom kanske är billigare än vanliga?

    www.safira.se/sv/produkt/ringar/silver/ring-i...

    Min förlovningsring ser ut ungefär så här, jag har ingen bild på min ring men jag hittade denna som är ganska lik. Skulle man kunna lägga till rosa diamanter på sidorna om den stora diamanten?
    Om du har silverringar så kanske det är svårare att komplttera med stenar efteråt då det är mjukare än guld. Hör med en guldsmed.Jag har bl.a. små blå diamanter i en av mina ringar och de kostade 1500:-. Morganit går att få i olika rosa nyanser och den är billigare än diamanter.
  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 24 Mar 16:40
    #13

    Jag har vitguldring. Kan man få tag i rosa diamanter lätt?

  • Äldre 24 Mar 16:46
    #14

    Hör med en giuldsmed. Det finns rosa safirer också. Mycket vackra.

  • Äldre 24 Mar 17:13
    #15
    BlivandeBruden skrev 2013-03-24 15:43:38 följande:
    Själv är jag galen i rosa, mest ljusrosa. Om jag vågade skulle jag vilja ha det i min ring på nåt sätt, men jag är rädd att jag ska tröttna. Även om jag älskar det nu så kanske jag inte gör det om 10-20 år. Vad tycker ni, kan man ha rosa stenar i sina ringar?
    vem säger att du tröttnar mer på en färgad sten än på en diamant? Så länge det är något du älskar så tror jag inte att det spelar någon roll. Du kan tröttna på allt ändå. Till och med karln kan du tröttna på. Haha. Så jag tror nog inte du behöver oroa dig för det så länge du inte tar något som är rätt nu utan du väljer efter eget tycke.
  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 24 Mar 17:33
    #16
    Pagnie skrev 2013-03-24 17:13:27 följande:
    vem säger att du tröttnar mer på en färgad sten än på en diamant? Så länge det är något du älskar så tror jag inte att det spelar någon roll. Du kan tröttna på allt ändå. Till och med karln kan du tröttna på. Haha. Så jag tror nog inte du behöver oroa dig för det så länge du inte tar något som är rätt nu utan du väljer efter eget tycke.
    Hahaha vem vet, jag kanske tröttnar på karln före ringen
  • Äldre 24 Mar 17:34
    #17
    BlivandeBruden skrev 2013-03-24 17:33:16 följande:
    Hahaha vem vet, jag kanske tröttnar på karln före ringen
    haha ja men precis. det vet man ju aldrig. ;) hoppas ju inte det men som sagt, ingen som vet. :P
  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 24 Mar 17:45
    #18

    www.gemsheavenshop.se/c/rosa-topas-103

    Vad tror ni om den här? Rosa Topas. Men diamanten jag har i ringen är på 0,20 och jag vill ju inte att dom andra ska vara större....

    Jag behöver verkligen tips om hur jag ska göra.

  • Äldre 24 Mar 18:09
    #19

    Dom var verkligen jättefina. passar ju perfekt om du gillar rosa. :D

  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 24 Mar 18:20
    #20
    Pagnie skrev 2013-03-24 18:09:36 följande:
    Dom var verkligen jättefina. passar ju perfekt om du gillar rosa. :D
    Men dom som fanns på den sidan är ju så stora, kan guldsmeden dela på en så det blir två?

    Fanns många fina stenar på den sidan, men hur vet man att dom är seriösa?
  • Äldre 24 Mar 19:01
    #21
    BlivandeBruden skrev 2013-03-24 18:20:19 följande:
    Men dom som fanns på den sidan är ju så stora, kan guldsmeden dela på en så det blir två?

    Fanns många fina stenar på den sidan, men hur vet man att dom är seriösa?
    jadu bra fråga. jag har nog inget bra svar på någon av dom frågorna. det bästa är nog om du går och pratar med en guldsmed.
  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 16 Apr 00:04
    #22

    Puffar upp lite

  • 201402­22
    Äldre 17 Apr 18:12
    #23

    Vilket bra tips att man kan ha ringar. Tror jag vill ha det ;). Hade inte tänkt på att man kunde ha det innan jag såg denna underbara tråd!

  • 201402­22
    Äldre 17 Apr 18:40
    #24

    Tyckte om denna tråd. Så jag puffar lite för denna tråd Puff! Puff!

  • Äldre 12 Jun 14:53
    #25


    Nu har jag fått min tredje ring! Det var inte komplett innan utan det var precis såhär jag hade tänkt mig dem tillsammans :)
Svar på tråden Ni som har 3 ringar! Kan ni visa era ringar *bildtråd*